اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور برق

چرا موتور برق 2 کیلووات کاربردی نیست؟

ممکن است دارندگان موتور برق 2 کیلووات پس از مواجهه با این پرسش در مورد کاربردی بودن وسیله خود نگران شده و دچار تردید شوند اما هدف ما از طرح این پرسش، ایجاد نگرانی برای دارندگان موتور برق 2 کیلووات یا تبلیغ منفی بر علیه آن نیست.هدف ما از طرح این پرسش در مورد موتور برق 2 کیلووات، گوشزد نکاتی مهم در مورد این وسیله به خریداران آن یا افرادی است که مایل به خرید آن هستند.

پس اگر در صدد خرید یک موتور برق 2 کیلووات هستید، پیشنهاد می کنیم تا دست نگه داشته و مطالعه این یادداشت را در دستور کار قرار دهید. هرچند در انتها حتی پس از مطالعه موارد مندرج در این یادداشت ممکن است همچنان تصمیم به خرید موتور برق 2 کیلووات داشته باشید اما در هر صورت اطلاع از جزئیات بیشتر این خرید خالی از لطف نیست.پس برای یافتن پاسخ تا انتها با ما همراه باشید.

موتور برق 2 کیلووات کاربردی نیست؟!

دقت داشته باشید که حتی بدترین، غیرعادی ترین یا حتی نادرترین ابزار و وسایل نیز بسته به موقعیت ممکن است برای برخی از افراد کاربردی باشند پس با این وجود مراد ما از طرح این پرسش و پرداختن به علل کاربردی نبودن موتور برق 2 کیلووات، تأکید بر خصوصیات منفی این وسیله است؛ خصوصیاتی که در اغلب موارد غیرقابل چشم پوشی بوده و باعث کاربردی نبودن وسیله می شوند.

پس در مجموع حتی پس از مطالعه نکات این یادداشت، در نهایت باید موقعیت و سطح نیازهای خود را سنجیده و سپس در مورد خرید یا عدم خرید موتور برق 2 کیلووات تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که در دنیای ابزار و وسایل برقی کاربردی بودن یا نبودن یک وسیله امری نسبی بوده و هیچ گاه مطلق نیست.

مشکل اصلی؛ کافی نبودن توان تولیدی

موتور برق 2 کیلووات توان تولید برق به اندازه کافی را نداشته و در اغلب مصارف و موارد نیاز، نمی تواند انتظارات را برآورده سازد. 2 کیلووات معمولاً کمترین توان تولیدی موتور برق است و به ندرت می توان موتور برقی ضعیف تر و با توان تولیدی کمتر یافت.

وقتی که پای امور و عملیات کارگاهی وسط باشد، بی شک موتور برق 2 کیلووات هیچ حرفی برای گفتن ندارد. با وجود توان تولیدی بسیار کم، عملاً امکان اتصال همزمان چند وسیله به آن وجود ندارد و شما مجبورید تنها یک وسیله خاص را به آن متصل کنید. این در حالی است که در اغلب موارد همین توان تولیدی 2 کیلووات نیز کارساز نبوده و نمی تواند وسیله را روشن کند.

مثلاً موتور برق 2 کیلووات برای روشن کردن و کار با یک چکش تخریب با توان مصرفی 950 وات مناسب است اما موضوع این است که آیا چکش تخریب با این توان مصرفی به قدر کافی برای انجام امور محوله قوی است؟ باید گفت خیر زیرا مثلاً یک چکش تخریب با این حد از توانایی برای امور کارگاهی مناسب نبوده و صرفاً برای انجام امور ساده و سبک طراحی شده است.

یک چکش تخریب با معمولی با توان متوسط و امکان برآمدن از پس وظایف محوله در محیط کارگاهی، به چیزی حدود 2200 وات برق نیاز دارد؛ عددی که بیش از توان تولیدی موتور برق 2 کیلووات است.البته باید خاطر نشان کرد که چکش تخریب تنها یک مثال است و با رجوع به مشخصات توان مصرفی سایر ابزار و وسایل کارگاهی متوجه ناتوانی موتور برق 2 کیلووات در برآورده ساختن انتظارات خواهید شد.

این موتور برق حتی برای مصارف خانگی مناسب نیست

بسیاری افراد اعتقاد دارند که موتور برق 2 کیلووات شاید برای حضور در محیط کارگاهی و آن دسته از کاربردها مناسب نباشد اما در محیط خانه و برای روشن کردن لوازم خانگی قدرت کافی دارد. اما واقعیت چیز دیگریست.موتور برق 2 کیلووات بر این مبنا که توان ساپورت برق مورد نیاز تا 2000 وات را دارد، می تواند انتخابی خوبی برای اتصال وسایل خانگی باشد زیرا در اغلب موارد توان مصرفی این وسایل کمتر از میزان 2000 وات است.

ما منکر این موضوع نیستیم اما دقت داشته باشید که این توان مصرفی وسیله شما در طول کار کردن است نه توان مورد نیاز برای روشن شدن. اجازه دهید با یک مثال به بررسی این موضوع بپردازیم.یک دستگاه تهویه مطبوع معمولاً ممکن است به 1500 وات برق نیاز داشته باشد اما مطابق بررسی ها، همین تهویه مطبوع برای آغاز به کار و استارت زدن نیازمند 2200 وات برق است؛ میزان برقی که تأمین در بازه توان موتور برق 2 کیلووات نیست.

اغلب و یا شاید حتی بتوان گفت همه وسایل برقی یک سطح از توان را برای کارکرد مداوم نیز داشته و سطحی بالاتر از آن را برای شروع به کار و در لحظه استارت زدن نیاز دارند.معمولاً بین 30 تا 60 درصد توان مصرفی در حین کارکرد نرمال، برا استارت زدن و آغاز به کار یک وسیله نیاز است. با این حساب موتور برق 2 کیلووات حتی در مصارف خانگی برای روشن نگه داشتن وسیله شاید مناسب باشد اما برای استارت زدن و روشن کردن آن خیر.

آیا باید به کلی بیخیال خرید موتور برق 2 کیلووات شد؟

پاسخ قطعاً منفی است؛ اگر سطح و نوع نیاز شما به یک موتور برق به شکلی است که با این توان کم مطابقت دارد، نه دلایل ما و نه هیچ دلیل دیگری برای نخریدن آن منطقی نیست. مثلاً همین موتور برق 2 کیلووات با توان تولیدی کمی که دارد، انتخاب خوبی برای مسافرت ها، کمپ کردن، ماندن در جنگل و کوهستان است.

زیرا در این مواقع نیازی به توان تولیدی بالا نیست و با کمی برق امکان شارژ کردن وسایل حیاتی مانند گوشی، رادیو یا روشن کردن اجاق برقی یک شعله یا هیترهای کوچک وجود دارد. قطعاً این محصول در این موارد کاربردی است اما اگر قرار است برای مقاصد دیگری غیر از این مقاصد سفری و تفریحی از آن استفاده کنید، قطعاً بهتر است تا به سراغ مدل هایی با توان بالاتر بروید.

زیرا اگر چنین محصولی را حتی با نیت قیمت کمتر آن خریداری کنید، در نهایت با ناتوانی وسیله در پشتیبانی از مصرف شما، دچار یک ضرر و زیان مالی جدی خواهید شد. پس حتماً با شناخت کافی از نیازهای خود و در نظر داشتن ضعف شدید محصول در مورد خرید آن تصمیم نهایی را بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>