اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چمن زن


استفاده صحیح و درست از دستگاه چمن زن

دستگاه چمن زن یکی از دستگاه های پرمصرف و کارآمدی می باشد که در فضاهای سبز از آن استفاده می شود. این نوع از دستگاه ها با دستگاه علف زن متفاوت می باشند. به این صورت که دستگاه علف زن یا علف تراش به منظور کوتاه و هرس کردن علف های هرز به کار گرفته می شود و دستگاه چمن زن به منظور کوتاه و مرتب نمودن چمن های فضاهای سبز به کار گرفته می شود.

با توجه به کاربرد و کارایی بالای دستگاه های چمن زن می بایست به خوبی از این دستگاه ها استفاده کرد. به واقع استفاده صحیح و بهینه از دستگاه های چمن زن و توجه به حفظ و نگهداری از آن ها به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری از دستگاه مورد نظر خویش استفاده کنید.

با ذکر این توضیحات نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به همین منظور در ادامه به ذکر اصول و قوانینی استاندارد در راستای نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن پرداخته می شود تا شما بتوانید به شکل بهتری از این دستگاه استفاده کنید و از آن در فضاهای سبز بهره ببرید.

نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن با در نظر داشتن اصول صحیح آن

با توجه به این مسئله که به طور کلی کاربرد دستگاه چمن زن با علفتراش متفاوت می باشد؛ روال کار را در خصوص دستگاه های چمن زن توضیح خواهیم داد و با نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن به صورت اصولی و صحیح خواهیم پرداخت که خاص کوتاه کردن چمن ها در فضاهای سبز و پارک ها می باشد.به طور کلی به منظور نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن بهتر است اصول و قوانین زیر به درستی رعایت گردند تا در حفظ سلامت دستگاه و عدم سرویس دهی و تعمیر آن تا مدت ها به دور باشید.

پیش از ذکر هر نکته ای در خصوص نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن به این مسئله توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید چمن ها را از ته کوتاه کرد. به این صورت که همواره به یاد داشته باشید که هیچ گاه نباید چمن ها را از ته کوتاه کرد؛ بلکه بهتر است از روش سر زنی استفاده کنید و فقط آن ها را کوتاه کنید.اندازه استاندارد برش چمن ها 1.5 تا 2 سانتی متر می باشد که شما می توانید از سر چمن ها آن ها را کوتاه کنید. توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید ارتفاع چمن ها کمتر از 5 سانتی متر باشد. با ذکر این توضیحات نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن و اصول و قوانین مربوط به آن به قرار زیر می باشد:

1- تخلیه سوخت از مخزن

توجه داشته باشید که یکی از اصول مراقبتی در زمینه نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن، تخلیه سوخت آن ها پس از یک مدت استفاده از آن ها می باشد که ممکن است زمینه ساز روشن نشدن موتور دستگاه شما باشد. به همین جهت است که بهتر است با شروع فصل جدید به جای سوخت کهنه از سوخت جدید در مخزن دستگاه چمن زن بهره جست.

2- بررسی نمودن سطح روغن

بهتر است هر از چند گاهی به صورت مرتب سطح روغن موتور دستگاه چمن زن را بررسی نمود. خرده آشغال ها در روغن و تیره شدن رنگ روغن ها ممکن است برای شما زنگ خطر به حساب آید که در این صورت بهتر است روغن کهنه را جایگزین روغن جدید نمود و دستگاه مورد نظر را از هر گونه خرده آشغالی تمیزکاری نمود تا برای مصارف بعدی کاملا تمیز و روغن کاری شده باشد. این کار به عمر مفید دستگاه شما می افزاید.

3- تمیزکاری زیر دک و تیغه ها

هنگام استفاده از دستگاه چمن زن همواره ممکن است چمن های زیادی به زیر دک و تیغه ها چسبیده باشد که پس از اتمام کار به منظور نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن بهتر است چمن هایی که زیر دک چسبیده اند و در بین تیغه ها گیر کرده اند را به طور کامل تمیزکاری نمود تا برای مصارف بعدی کاملا آماده گردد.

4- بررسی نمودن فیلتر هوا

همان طور که می دانید؛ روی موتور بیشتر دستگاه های چمن زن، فیلتر هوای کاغذی یا فومی نصب شده است. شما می بایست همواره هنگام کار با دستگاه چمن زن به فیلتر هوای آن دقت داشته باشید که مسدود نگردیده باشد.

چرا که فیلتر هوای مسدود یا کثیف شده به طور قطع به یقین فشار بیشتری را روی موتور دستگاه شما وارد می سازد و با توجه به کمبود هوا درون آن نمی تواند در محفظه موتور خود به طور کامل احتراق را صورت بخشد و همین مسئله باعث عدم کارکرد صحیح و درست از دستگاه چمن زن می گردد.

5- تعویض شمع ها

علاوه بر تعویض فیلترهای هوا، تعویض به موقع شمع ها نیز از جمله راهکارهای اصول صحیح و درست نگهداری از دستگاه چمن زن می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به همین منظور توصیه می شود که سالانه نسبت به تعویض شمع ها مبادرت ورزید و از شمع های جدید استفاده کنید و آن را محکم در محل نصب شده ببندید و نسبت به هرز نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

6- تیز بودن تیغه ها

شما به عنوان متولی کار با دستگاه چمن زن همواره می بایست نحوه نگهداری از دستگاه چمن را دانسته و اصول و قوانین مربوط به آن را رعایت کنید. یکی از همین اصول تیز بودن تیغه های دستگاه شماست که ممکن است در گذر زمان تیغه های این دستگاه در برخورد با سنگ و شاخه های بزرگ و سایر اشیاء دیگر کُند شده باشند.با توجه به این مسئله که تیغه های کند این دستگاه ها به جای برش صاف و یکدست چمن ها سبب پاره شدن چمن ها می گردند.

بهتر است از تیز بودن تیغه های دستگاه پیش از چمن زنی اطمینان حاصل کنید و آن را با ابزاری مشخص شده تیز کنید. بنابراین ضمن در نظر داشتن نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن بهتر است شیوه صحیح تیز کردن تیغه های این دستگاه ها را نیز به خاطر داشته و به شکل اصولی آن ها را تیز کنید.

خرید دستگاه چمن زن و استفاده از آن ها در فضاهای سبز

با توجه به وجود کارکرد دستگاه چمن زن از این نوع از دستگاه ها بیشتر در فضای سبز و پارک ها به منظور کوتاه نمودن چمن ها استفاده می شود و نباید نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن را با نحوه نگهداری از دستگاه علف زن یا علف تراش یکی دانست؛ بلکه هر یک از این دستگاه ها کارکرد و کارایی خاص خود را دارند و برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و در عین حال اصول مراقبت و نگهداری از هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد.بنابراین در صورت که شما به منظور کار در فضاهای سبز می خواهید از وجود دستگاه چمن زن استفاده کنید؛ می بایست به هر یک از این اصول و قوانین مراقبتی که به برخی از مهم ترین آن ها اشاره شد توجه داشته باشید.

همواره به هنگام کار با دستگاه چمن زن باید به این نکات توجه داشته باشید که در صورت عدم رعایت اصول و قوانین استاندارد و در نظر نگرفتن احتیاط های لازم در این راستا خیلی زود باید با دستگاه چمن زن خود خداحافظی کنید.چرا که عدم رعایت موارد نامبرده شده و توجه نداشتن به نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن از عمر مفید دستگاه شما کاسته و سبب خرابی و تعمیر دستگاه مورد نظر می گردد.

قیمت دستگاه چمن زن

همواره روی نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن توصیه می شود تا با رعایت نمودن اصول و قوانین صحیح استفاده از این نوع از دستگاه ها بتوان تا حد بسیار زیادی از بروز هر گونه تعمیر و خرابی های ناشی از عدم کارکرد و کارایی لازم دستگاه های چمن زن جلوگیری به عمل آورد. چرا که قیمت خرید دستگاه چمن زن و قیمت تعمیر آن ها ممکن است برای شما هزینه های زیادی را دربرداشته باشد.

به همین جهت بهتر است به جهت پیشگیری از بروز چنین رخدادی بهتر است به خوبی از این وسیله کارآمد خود در پارک ها و فضاهای سبز به خوبی استفاده کنید و آن ها را دائما روغن کاری کنید تا عدم توجه به این موارد ریز و درشت در نهایت سبب خراب شدن دستگاه مورد نظر نشده و بتوانید به خوبی تا سالیان سال از دستگاه چمن زن خود استفاده به عمل آورید.

البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که قیمت این نوع از دستگاه ها بستگی به نوع مدل و برند تولیدی آن ها دارد که شما در صورت انتخاب هر یک از آن ها با قیمت های مختلفی مواجه خواهید شد. ولی به طور کلی قیمت این نوع از دستگاه ها به جهت نوع کاربرد و کارایی که دارند؛ چندان ارزان قیمت نیست که به راحتی بتوانید نسبت به خرید مجدد آن ها اقدام کنید.

پس بهتر است با در نظر گرفتن نحوه نگهداری از دستگاه چمن زن به فکر نگهداری و مراقبت از آن ها باشید که به طور قطع به یقین برای شما هزینه ای دربرنخواهد داشت و شما می توانید بدون اعمال هزینه های جانبی خرید دستگاه مجدد یا هزینه های تعمیر دستگاه چمن زن از وجود دستگاه خود به مدت بیشتری استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>