اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتونیر

بتونر آزمایشگاهی که به آن میکسر بتن کوچک هم گفته می شود؛ دستگاهی است مخصوص ترکیب مواد بتنی. استفاده از بتونیر می تواند توسط پیمان کار ها نیز صورت بگیرد زیرا برخی از پیمان کار ها، ترجیح می دهند که ساخت و آماده سازی بتن تحت نظارت خودشان و در محل پروژه انجام شود.

نحوه نصب و راه اندازی بتونیر آزمایشگاهی

در ابتدا همزن آزمایشگاهی را با چارچوب در یک طرف وصل کرده و پایه کمکی را نیز در قسمت پایین آن نصب کنید. برای وصل کردن این دو یک پیچ شش گوش را از طریق سوراخ های کنار وارد کرده و یک عدد مهره قفل را در طرف دیگر آن قرار دهید. همچنین یک عدد پیچ شش گوش را هم به مهره روی قاب پیچ کنید، سپس آن ها را محکم کنید.

در مرحله ی بعدی چهار چوب را باز کرده و پایه میله و چرخ هایش را با همان روش قبلی به آن متصل کنید.پس از متصل کردن این چند قطعه، از محکم بودن پیچ و مهره ها مطمئن شوید.دراین مرحله، پایه را بر روی میله استوانه های محرک بکشید.سعی کنید دو نفری و حتما با دقت عمل، دیگ پایینی و بازوی کمکی را بر روی کمکی های کناری که ایستاده هستند قرار دهید به گونه ای که بلوک های بلبرینگ در کانال های آماده شده بگیرند. توجه داشته باشید که میله با قطر بزرگ تر باید در انتهای پایه قرار بگیرد.

در هر طرف، سوراخ ها را در راستای کمکی کناری و با آن هایی که در بلوک ها هستند قرار داده و یک عدد پیچ شش گوش را از یک طرف وارد کنید یک مهره قفل را هم از طرف دیگر قرار دهید. سپس با یک آچار آن ها را محکم کنید.در مرحله بعدی تیغه های مخصوص بتونیر آزمایشگاهی را به صورت شل نصب کنید؛ به طوری که یک واشر و مهره قفل آزادانه از داخل آن عبور کند. واشر مورد نظر باید زیر تیغه و در مقابل دیگ قرار بگیرد.

نکته ی حائز اهمیت در این جا این است که دو فلش در قسمت بالا و پایین دیگ بتونیر برای توضیح و روشن کردن موقعیت آن ها چسبیده شده است. اگر در هنگام تعیین موقعیت تیغه های مخلوط به مشکلی برخوردید؛ این برچسب به بهترین نحو به شما کمک می کند تا اگر به اشتباه، دیگ بالایی را در بالای دیگ پایینی نصب کرده اید؛ آن را اصلاح کنید.به بیان دیگر برای رفع مشکل در این زمینه آن ها را بچرخانید تا دو فلش در یک راستا قرار بگیرند.

در مرحله بعدی، دیگ بالایی بتونیر آزمایشگاهی باید روی لبه قرار داده شود. پس از انجام این کار مطمئن شوید سوراخ های پایه درست تنظیم شده و مانند فلش های برچسب گذاری شده هستند.در این مرحله یک عدد پیچ متقاطع را در هر کدام از سوراخ های روی لبه وارد کرده و از هر پیچ از قسمت پایین، با یک عدد واشر برجسته و مهره کلاه دار محافظت کنید. در آخر نیز از محکم شدن پیچ ها اطمینان حاصل کنید.

در مرحله بعدی دو پیچ متقاطع را از بیرون و با کمک سوراخ های دیگ قرار دهید تا با این کار تیغه های بتونیر محکم شوند.توجه داشته باشید که یک عدد واشر باید بین دیگ بتونیر آزمایشگاهی و تیغه قرار گیرد. همچنین در این مرحله با استفاده از یک مهره قفل تیغه مخلوط را در قسمت داخل محکم کنید.در این مرحله، صفحه قفل را روی میله ای که قطر آن بزرگ است در انتهای پایه چارچوب در حالی که رو به داخل است؛ بکشید و با دو عدد پیچ امن به همراه مهره قفل محکمش کنید.

در مرحله بعد، فنر را داخل لوله بار قرار داده و آن را با کمک یک انگشت نگه دارید. نوار را بر روی میله با قطر بزرگ تری قرار دهید تا با این کار، میله به صورت خمیده باقی بماند. سپس به میله فشار وارد کنید تا با این کار سوراخ های موجود در پایه با سوراخ های دریل شده در یک راستا قرار بگیرند.سپس یک پیچ شش گوش را وارد کرده و یک عدد مهره قفل را از طرف دیگر آن بپیچانید. مهره را محکم در مقابل پایه ببندید اما مراقب باشید که این بستن خیلی سفت نباشید زیرا در این صورت از چرخش میله در لولا جلوگیری می شود.

در آخرین مرحله اگر می خواهید شیار خار، هم راستا باشند؛ جعبه دنده را روی میله چرخ دنده بکشید. سپس دو مهره قفل را به میخ برجسته روی جعبه دنده پیچانده و پایه اتصال قسمت پایینی را با استفاده از یک عدد پیچ و یک عدد مهره قفل محکم کنید.

نکات مهم برای مخلوط کردن با بتونیر آزمایشگاهی

  • سیم پیچ را به طور کامل باز کرده و پیش از وصل کردن آن به برق در ابتدا آن را به یک میکسر بتن وصل کنید.
  • پیش از اینکه دیگ بارگیری شود؛ همیشه میکسر را روشن کنید.
  • توجه داشته باشید که مواد را به هیچ وجه داخل بتونیر آزمایشگاهی یا بتونیر 120 لیتری پرتاب نکنید. علت این کار این است که مواد مورد نظر به پشت دیگ نچسبند. سعی کنید آن ها را کم کم و به صورت پیوسته روی لبه بریزید.
  • درون موتور این دستگاه، یک عدد محافظ حرارتی داخلی تعبیه شده است. علت وجود این محافظ جلوگیری کردن از گرمای بیش از حد است. زمانی که موتور خنک شد این محافظ نیز به صورت کاملا خودکار برگردانده می شود.
  • توجه داشته باشید که برای کسب نتایج بهتر در استفاده از این دستگاه، سنگریزه را به مقدار لازم و کافی به دیگ اضافه کنید.
  • نکته مهم دیگر در استفاده از این دستگاه پر کاربرد این است که در هنگامی که دستگاه می چرخد و روشن شده است؛ به هیچ وجه دست هایتان را در درون آن قرار ندهید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>