اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور پمپ

استفاده از موتور پمپ آب در کشاورزی

یکی از وسایلی که در صنعت کشاورزی مورد استفاده کشاورزان و باغبانان بسیار زیادی قرار می گیرد؛ موتور پمپ آب می باشد که هم موتور پمپ آب کشاورزی و هم موتور پمپ آب خانگی در بسیاری از موارد به عنوان یک ضرورت برای افراد مختلف و به ویژه کشاورزان به حساب می آید تا بدین وسیله بتوان به خوبی از وجود آن ها استفاده کرد تا بتوان نیاز خود را نسبت به خرید آن ها برطرف نمود.

این موتورهای پمپ آب در انواع مختلف و با سوخت های بنزینی، دیزل یا گازوئیل و نفتی - بنزینی در بازار موجود می باشند تا شما بتوانید به خوبی از وجود آن ها به مکان هایی که دسترسی به نیروی برق در آنجا میسر نیست؛ استفاده نمایید. هر یک از پمپ آب بنزینی و پمپ آب دیزلی به نوبه خود دربردارنده مزایا و معایب مختلفی هستند.

شناخت این مزایا و معایب می تواند به شما این راهکار را پیش از خرید ببخشد که کدامیک از آن ها را با توجه به نیاز خود در زمین های کشاورزی بهتر است خریداری کنید. اما با چشم پوشی از این مسائل بهتر است با بزرگ ترین مشکل موتور پمپ آب دیزلی و بنزینی آشنا شوید که در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت.

حفظ و نگهداری از موتور پمپ آب به جهت جلوگیری از تعمیر

با توجه به این مسئله که یک موتور پمپ آب بنزینی یا دیزل می تواند دربردارنده مزایای بسیار زیادی برای شما باشد تا شما بتوانید به خوبی از وجود آن ها در زمین های زراعی خود استفاده کنید؛ بهتر است با رعایت یک سری اصول و قوانین لازم از بروز هر گونه تعمیر و خرابی های ناشی از موتورهای پمپ آب جلوگیری کنید. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره ای داشت:

  • توجه به آب بندی و محکم کردن تمامی اتصالات ممکن
  • نگهداری و مراقبت از شیلنگ و لوله موجود در موتور پمپ آب به جهت جلوگیری از پارگی و سوراخ بودن آن ها
  • تخلیه کردن آب داخل پمپ که این مسئله در زمستان ها بیشتر از سایر فصول سال به خوبی نمایان می گردد که عدم تخلیه آب پس از استفاده از موتورهای پمپ آب چه عواقبی در پی دارد.
  •  استفاده از مکش موتور پمپ آب با توجه به ارتفاع استاندارد طراحی شده برای آن ها که عدم توجه به این مسئله مشکلات خاص خود را دارد.
  • پر بودن مخزن روغن و بنزین موجود در موتور پمپ به جهت جلوگیری از رسوبات وارد شده کمتر در مخزن سوخت رسانی موتور پمپ

توجه به هر یک از این مسائل و سرویس های دوره ای آن می تواند به شما کمک کند تا شما بتوانید مدت زمان بیشتری را از موتورهای پمپ آب خود در صنعت کشاورزی استفاده بهینه ای کنید.

با بزرگ ترین مشکل موتور پمپ آب دیزلی و بنزینی آشنا شوید

در کنار تمامی مراقبت ها و احتیاط های اولیه ای که از موتورهای پمپ آب در جهت پیشگیری از بروز مشکلات موجود در آن ها صورت می گیرد؛ بد نیست با با بزرگ ترین مشکل موتور پمپ آب دیزلی و بنزینی آشنا شوید. اما این مشکل بزرگ چیست؟

به واقع می توان اذعان داشت که یکی از شایع ترین مشکلات یک موتور پمپ آب، ورود هوا به موتور پمپ آب است. به این صورت که ضمن رعایت کردن تمامی نکات ذکر شده در بند بالا بهتر است در نکات لازم را در جهت پیشگیری از ورود هوا به موتور پمپ آب نیز مدنظر قرار داد تا با ورود هوا به موتور پمپ آب، مشکلاتی در موتورهای پمپ مورد نظر به وجود نیاید.از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • احتیاط و حساسیت بالا به منظور عدم نشتی یا سوراخ بودن شیلنگ موتور پمپ آب که در صورت عدم توجه به این مسئله به راحتی هوا وارد موتور پمپ آب می شود و عملکرد آن ها را تحت شعاع قرار می دهد.
  • استفاده از موتور پمپ آب تنها در مواقعی که داخل پمپ آب مورد نظر آب باشد. در صورت استفاده و کار کردن از آن ها بدون آب باید منتظر عواقب و پیامدهای آن هم بود.
  • حتی الامکان باید در نظر داشته باشید که همیشه تمامی اتصالات ممکن باید کاملا سفت و محکم باشند. چرا که در غیر این صورت ممکن است هوا به راحتی وارد موتور پمپ آب شده و مشکلات خاص خودش را به وجود آورد.

بنابراین بایستی به این مسائل نیز توجه و اهتمام خاصی ورزیده شود و تا جایی که امکان دارد از ورود هوا به داخل پمپ آب جلوگیری شود تا همین مسئله سبب ایجاد اختلال و آسیب های جدی در دستگاه شما نگردد.به همین دلیل است که جلوگیری از ورود هوا به داخل پمپ آب یکی از نکات بسیار حائز اهمیتی است که حتما باید به آن توجه و اهتمام خاصی ورزیده شود تا از هر گونه عیب و ایراد نهفته در موتورهای پمپ آب جلوگیری شود.

راهکاری به جهت برطرف کردن مشکل شایع مورد نظر

به جهت برطرف کردن این مشکل شایع موتورهای پمپ آب به عنوان بایستی از نوعی موتورهای پمپ خودمکش استفاده کرد که در این نوع از موتورهای پمپ ترکیبی از آب و هوا وجود دارد تا مشکل ورود هوا به درون آن ها آسیبی به موتور پمپ آب ایجاد نکند.روال کار موتور پمپ آب نامبرده شده بدین ترتیب است که ابتدای امر آب و هوا وارد ایمپلر می شوند که بدین ترتیب هوا به جهت سبک بودن به بالا و آب به جهت سنگین شدن به پایین می رود تا به راحتی هوا تخلیه شده و آب با فشار اتمسفری به بالا رفته و سپس پمپاژ نمودن موتور پمپ آب شود.

با استفاده از این نوع از موتورهای پمپ آب است که دیگر مشکل مورد نظر نمی تواند به موتور پمپ آب ها آسیب برساند.اما در غیر این صورت و در مواقعی که از سایر موتورهای پمپ آب استفاده می شود؛ توجه به هر یک از موارد یاد شده، می تواند به شما کمک کند تا از آسیب های احتمالی موتور پمپ آب جلوگیری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>