اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور پمپ

استفاده از موتور پمپ بنزینی در صنایع مختلف

در صنایع مختلف از جمله کشاورزی و باغبانی از موتور پمپ بنزینی در جهت انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود. موتور پمپ آب را بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می دهند که دسترسی به برق در آنجا میسر نیست و شما به راحتی می توانید از وجود این وسیله کارآمد صنعتی استفاده کنید.

البته موتور پمپ آب بنزینی را برای مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار می دهند که کاربرد و کارایی خاص خود را دارد. به طور کلی این نوع از موتورهای پمپ آب در انواع و اقسام خاص خود با سوخت های بنزینی و گازوئیلی و نفتی بنزینی دربردارنده مزایا و معایب زیادی هستند که مزایای آن ها به مراتب بسیار بالاست.

اما با توجه به این مسئله که هر وسیله ای را عمر مفیدی است و دیر یا زود خراب می شوند و در ضمن اگر در خصوص استفاده از موتور پمپ آب بنزینی احتیاطات اولیه را در نظر نگیریم؛ ممکن است خیلی زودتر از حد تصور این دستگاه ها نیاز به تعمیر داشته باشند که در این صورت تعمیر و عیب یابی آن ها را باید به دست کسانی سپرد که در این زمینه تبحر و مهارت لازم را دارند تا پس از تشخیص عیب مورد نظر، مراتب را به جهت تصحیح و تعمیر آن ها صورت بخشند تا باری دیگر شما باز هم بتوانید از وجود این دستگاه ها استفاده به عمل آورید.

عیب یابی موتور پمپ بنزینی

در صورتی که درصدد استفاده از موتور پمپ بنزینی برآمده اید؛ ولی دستگاه مورد نظر با اختلالی رو به رو شده است و عملکرد خود را از دست داده است؛ باید به فکر تعمیر آن به دست یک تعمیرکار باشید.تعمیرکار مربوطه نیز پیش از تعمیر موتور پمپ بنزینی به عیب یابی آن می پردازد. به این صورت که در همان ابتدا نوع سوخت، جرقه زدن مناسب، حداقل دور و کمپرس مناسب را مورد بررسی قرار می دهد تا در صورت اختلال در هر یک از این موارد متوجه مشکل عدم روشن شدن موتور پمپ بنزینی شود.

با توجه به این مسئله که عیب یابی موتور پمپ بنزینی و تشخیص زودهنگام مشکل یا عیب مورد نظر در هر دستگاهی به منزله پشت سر گذاشتن نیمی از راه می باشد؛ اگر یک تعمیرکار تمامی این مسائل را در نظر بگیرید و همگی را مورد بررسی و کاوش قرار دهد؛ می تواند در نهایت به عیب مورد نظر پی ببرد.پس از تشخیص عیب نهفته در هر وسیله ای از جمله موتورهای پمپ بنزینی دیگر می توان با توجه به علم و دانش فنی بالا در این زمینه تعمیر آن ها را صورت داد و اختلال موجود را از بین برد.

مهم ترین عیوب به وجود آمده در موتور پمپ بنزینی

به طور کلی مهم ترین عیوبی که ممکن است در موتورهای پمپ بنزینی رخ دهد که نیاز به یک تعمیرکار برای تعمیر و برطرف کردن عیب موجود خواهد بود؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عدم کارایی لازم فیلتر هوا و سوخت زیاد
  • داغ شدن موتور دستگاه بیش از حد ممکن
  • استفاده از سوخت و روغن با کیفیت بسیار پایین یا در نظر نگرفتن نسبت روغن به بنزین
  • تنظیم نبودن کاربراتور

علاوه بر موارد فوق ممکن است مشکلات دیگری در دستگاه مورد نظر رخ دهد که نیاز به تعمیر موتور پمپ بنزینی در آن ها به خوبی حس می شود. در هر صورت با بروز هر گونه اختلالات ناشی از موتورهای پمپ آب با سوخت بنزین و گازوئیل و... به جای هر گونه سهل انگاری و انجام کارهای خودسرانه بهتر است با یک تعمیرکار مجرب و کارکشته در این زمینه در ارتباط باشید.

نحوه تعمیر موتور پمپ بنزینی

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ در برخی مواقع به محض بروز هر گونه عیب و ایراد نهفته در موتورهای پمپ بنزینی باید با یک تعمیرکار در ارتباط بود. در زیر به برخی از راهکارهای مربوط به تعمیر آن ها اشاره می شود:

  • موتور پمپ دستگاه دچار ایراد شده است و استارت نمی خورد که می تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد و علل و عواملی همچون: کثیف شدن شمع، کم بودن سطح روغن موتور، مسدود شدن در فیلتر هوا و... باعث این معضل می شود.
  • حس صدای مکش پس از هندل زدن دستگاه که در این صورت پیستون داخل موتور عیبی ندارد و سالم است. ولی ممکن است ایرادهای دیگری از جمله: اختلال در کاربراتور، خفگی موتور، اختلال در شمع و... را در پی داشته باشد.
  • به وجود آمدن صدای مکش پس از هندل که در این صورت مشکل از پیستون داخل موتور است که یا پیستون یا شاتون آن کاملا خرد و نابود شده است که باید تعمیر یا تعویض گردد.
  • نشتی هوا در کاسه نمد که در این صورت باید فشار مایع آب بندی را بالاتر از فشار جو افزایش داد.
  • نشتی هوا در لوله مکش که در این صورت بهتر است ورودی خط مکش را بست و خط را تحت فشار قرار داد.برق ندادن موتور برق که ممکن است اتصالی وجود داشته باشد یا کاید محافظ بار خراب شده باشد و دستگاه به پریز وصل نشده باشد.
  • لرزش بسیار زیاد در هنگام کار کردن که در این صورت ممکن است موقعیت اهرم ساسات درست نباشد که باید آن را اصلاح کرد و یا ممکن است دمای موتور پایین باشد که در این صورت نیز باید موتور بدون بار چیزی حدود 10 دقیقه کار کند.

همان طور که مشاهده کردید؛ ممکن است عیوب بسیار زیادی در طول مدت زمان استفاده از موتورهای پمپ بنزینی صورت پذیرد که در صورت بروز هر یک از این عوامل و موارد مختلف، بهتر است موارد احتمالی را در نظر گرفت و سپس به منظور تعمیر آن ها اقدامات لازم را صورت بخشید.

کسانی که در این زمینه تجربه و تبحر لازم را دارند؛ به خوبی می دانند که به چه شیوه و چگونه بایستی اختلال موجود در یک موتور پمپ بنزینی را رفع نمایند تا بدین ترتیب بتوان عیب یا عیوب مختلف را رفع نمود تا بتوان باز هم از وجود این نوع وسایل مهم و کاربردی در صنعت کشاورزی و خانگی به خوبی استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سعید شریعتی :
سلام پمپ بنزینی نو خریدم تا روشن کردم بعد از دو دقیقه خاموش شد و دیگه روشن نمیشه و تسمه ای که ماله روشن کردنه سفته و کشیده نمیشود
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مهدی دوستی:
خوب
حامد:
سلام ی موتور جی ان مکس گرفتم پارسال کاره زیادی هم نکردی یهو زیر فشار اب بعد نیم ساعت کله میکنه و خاموش میشه تعمیرکارشم مونده ک ایرادش چیه.دقیقا نیم ساعت خوبه بعد نیم ساعت هی خاموش میشه
:
باسلام من پارسال پمپ آب یک اینچ راتو خریدم تازه گیا نیمساعت کامیکنه یعد خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه . لطفا هرکی اطلاعی داره راهنمایی کنه. با تشکر
سجاد:
سلام ی موتور اب روبین گرفتم،بعد از ی ربع کارکرد خاموش میشه،بیش از حد داغ میکنه، لطفا راهنمایی کنید علت چیه؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

احمد امیری :
سلام یک موتور پمپ بنزینی پارسال خریدم خاموش شده روشن نمیشه برق داره بنزین داره کمپرس هم داره فقط من کوئل را باز کردم وبستم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم
کاظم ریاضی:
جهت راهنمایی تماس بگیرید
پاسخ زینگ:
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

فاطمه پرستش:
موتور اب بنزینی خریدم روشن نمیشه بنزین داره روغن داره مشکلش چیه
محمد آذری اصل :
پمپ آب روبین دارم کار میکرد ولی خاموش شد دیگه هندل نمی خوره مشکل از چیه
روح اله شرافتی:
موتورپمپ روبین 3اینچ نشت بنزین داروهندل میزنم روشن نمیش
نسرین نژاد:
متور روبین نفت بنزین دارم نمیدونم شیلنگ نفتش کجا میخوره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی نوری:
سلام پمپ آبی پارسال خریدم خیلی خوب کار میکرد امسال روغنش را عوض کردم دیگه روشن نمیشه در ضمن روغن ۴۰ ریختم خواهشا راهنمایی کنین
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

اشکبوس مهمی:
سلام موتور ابکشی بنزینی ۳اینج تازه زدم بکار روشن میشه آب می کشه دودقیقه بعد خاموش میشه موتور چینی روبیک بنزین داره شمع مشکلی نداره ساسات هم بعداز روشن شدن آزاد میکنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

جعفر:
موتور آب توکیو دارم فیبر فنر زده هر تعمیرکاری که بردم بازم آب میده بعد به ربع دو باره فیبر فنر میزنه
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>