اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی پودنگ

معرفی فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای:
شانگهای بزرگ ترین و مدرن ترین شهر چین است و حدود 23 میلیون جمعیت دارد، شهری که با آسمان خراش ها و ساختمان های مدرنش بدون شک یکی از جذاب ترین مقاصد ست.

شانگهای از شهرهای گران چین است و دو فرودگاه دارد: فرودگاه هونگچیائو و البته فرودگاه پودنگ، فرودگاه اولی قدمت بیشتری دارد و بیشتر برای پروازهای داخلی به کار می رود اما فرودگاه پودنگ مخصوص سفرهای بین المللی ست.

فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای (Shanghai Pudong International Airport) یکی از دو فرودگاه بین المللی شانگهای و قطب مهم هواپیمایی چین است. این فرودگاه بیشتر پروازهای بین المللی لنجام می‌دهد در حالی که فرودگاه دیگر شهر یعنی فرودگاه هونگچیائو بر روی پروازهای داخلی و منطقه ای تمرکز دارد.

فرودگاه پودنگ شهر با 40 کیلومتر مربع مساحت در 30 کیلومتری شرق مرکز و در مجاورت خط ساحلی پودونگ شرقی قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی پودنگ قطب اصلی شرکت های هواپیمایی «چاینا استرن ایرلاینز) و (شانگهای ایرلاینز) و قطب مهم بین المللی (ایر چاینا) و قطب ثانویه ی (چاینا ساترن ایرلاینز) است. این فرودگاه در حال حاضر دو ترمینال دارد اما ترمینال سوم هم در دسست ساخت است و با تکمیل شدن آن و باندهای دیگر، ظرفیت مسافران فرودگاه 20 میلیون نفر بیشتر می شود.

این فرودگاه از نظر تعداد مسافران و از نظر جابه جایی بار پیشرفت های زیادی کرده و در حال حاضر سومین فرودگاه شلوغ دنیا از حیث جابه جایی بار است.

فرودگاه پودنگ با جابه جایی حدود 66 میلیون مسافر در سال 2016 تبدیل به دومین فرودگاه شلوغ چین، پنجمین فرودگاه شلوغ آسیا و همینطور نهمین فرودگاه شلوغ دنیا شده است. این فرودگاه که شلوغ ترین قطب بین المللی چین است حدود نیمی از مسافرانش بین المللی اند و تا انتهای سال 2016 میزبان 104 ایرلاین بوده که به 210 مقصد، پرواز داشته اند.

اطلاعات کلی فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Shanghai Pudong International Airport.
  • کد یاتا: PVG.
  • کد ایکائو: ZSPD.
  • ارتفاع از سطح دریا: 4 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال.
  • فاصله هوایی تا تهران: 6513 کیلومتر معادل.

تاریخچه فرودگاه:
قبل از تأسیس این فرودگاه، فرودگاه بین المللی هونگچیائو فرودگاه اصلی شانگهای به حساب می آمد اما در دهه 1990 با افزایش جمعیت قرار بر این شد که این فرودگاه توسعه پیدا کند ولی با توجه به ساخت و سازهای شهری اطراف دیگر افزایش مساحت این فرودگاه ممکن نبود و نیاز به ساخت فرودگاهی دیگر برای پروازهای بین المللی احساس شد.

مسئولان بعد از تحقیقات فراوان تصمیم گرفتند تا فرودگاه جدیدی را در کرانه های جنوبی رودخانه Yangtze درست کنند. ساخت فاز اول این فرودگاه در سال 1997 شروع شد و بعد از دو سال و صرف هزینه 1.67 میلیارد دلار به بهره برداری رسید. ساخت فاز دوم در سال 2005 شروع و بعد از سه سال همزمان با شروع المپیک تابستانی 2008 افتتاح شد.

ترمینال های فرودگاه:
فرودگاه پودنگ دو ترمینال اصلی مسافرتی دارد که از دو طرف با چهار باند موازی احاطه شده اند. اما این فرودگاه اقداماتی هم در دست ساخت دارد: ترمینال شماره 3 که ساخت آن از سال 2015 شروع شده، ترمینال ماهواره و دو باند دیگر که ظرفیت مسافران سالیانه ی فرودگاه را از 60 میلیون به 80 میلیون مسافر می رسانند. همچنین با تکمیل شدن این امکانات جدید، فرودگاه توانایی جابه جایی 6 میلیون تن بار را دارد.

ترمینال شماره 1:
این ترمینال به همراه یک باند 4 هزار متری در سال 1999 افتتاح شده و نمای بیرونی اش شبیه یک مرغ دریایی است و 28 گیت دارد که 13تای آن ها دو طبقه اند. ظرفیت این ترمینال 20 میلیون مسافر است و 204 جایگاه چک این دارد.

تزمینال شماره 2:
ترمینال شماره 2 که شباهت زیادی به ترینال شماره 1 دارد در سال 2008 افتتاح شد و ظرفیت تعداد مسافران فرودگاه را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد.

امکانات فرودگاه:
فروشگاه، کافه و رستروان، امکانات بیزنس و کنفرانس، 6 مرکز پزشکی، مرکز بیزنس (که امکاناتی مثل دستکاه فکس و اینترنت دارد)، عابر بانک، 4 بانک، دو اداره پست و …

راه های دسترسی به فرودگاه:
این فرودگاه به خط متروی شماره 2 شانگهای و قطار مگلو شانگهای متصل است که رفت و آمد مسافران را بسیار راحت کرده اند.

تاکسی:
فرودگاه تاکسی های زیادی دارد که هر چند کرایه آن ها کمی گران است اما رفت و آمد راحتی را برای مسافران فراهم می کنند.

اتوبوس های فرودگاه:
فرودگاه 8 خط اتوبوس دارد که مقاصد مختلفی را پوشش می دهند.

خط 2 مترو:
خط دو متروی شانگهای در فرودگاه پودنگ ایستگاه دارد و قیمت بلیط های آن از قطار مگلو ارزان تر است. با مترو می توانید در عرض حدود 1 ساعت به مرکز شهر برسید.

قطار مگلو:
مگلو از مدرن ترین سیستم های ریلی آهنربایی دنیا به شمار می رود که یک خط بین شانگهای و فرودگاه دارد. این قطار که سرعت آن گاهی به 431 کیلومتر نیز می رسد در ساعت های 7 تا 21:30 فعال است اما نرخ کرایه هایش کمی گرانه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>