اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه کراکوف

معرفی فرودگاه بین المللی کراکوف:
کراکوف یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین شهرهای لهستان است که در جنوب کشور قرار دارد، شهری که تا سال 1609 پایتخت بود و بعد از ورشو دومین شهر بزرگ لهستان است. بدون شک کراکوف از جذاب ترین شهرهای اروپاست، شهری مملوء از جاذبه های تاریخی که از گزند جنگ در امان مانده و و در کنار رودخانه ویسلا جاذبه های ارزشمندی را در خود جای داده است.

مطمئنا شهری تا این حد جذاب گردشگران زیادی دارد و فرودگاه کراکوف که سالیانه هزاران مسافر بین المللی و داخلی را جابجا می کند دومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور است.

فرودگاه بین المللی جان پل دوم کراکوف | Kraków John Paul II International Airport:
فرودگاه کراکوف که به فرودگاه بین المللی جان پل دوم معروف است در 11 کیلومتری غرب مرکز شهر کراکوف، در روستای Balice قرار دارد. این فرودگاه از نظر حجم مسافر دومین فرودگاه پر رفت و آمد لهستان است و گردشگران بیشمار شهر تماشایی کراکوف برای رفت و آمد از این فرودگاه استفاده می کنند.

اطلاعات کلی فرودگاه کراکوف:

  • نام فرودگاه بین المللی سیدنی: Kraków John Paul II International Airport.
  • کد یاتا: KRK.
  • کد ایکائو: EPKK.
  • نوع فرودگاه: عمومی، نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 241 متر.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال مجزا.

تاریخچه فرودگاه کراکوف:
فرودگاه کراکوف در سال 1964 برای پروازهای داخلی تأسیس شد و تا سال 1968 یک سایت نظامی بود. 4 سال بعد اولین ترمینال مسافرتی در این محل ساخته شد تا اینکه در سال 1988 مسئولان تصمیم به ساخت ترمینال جدیدی گرفتند که در سال 1993 به روی مردم باز شد.

از آن جایی که مدت زیادی از تأسیس این فرودگاه می گذاشت در این سال ها نوسازی های زیادی روی فرودگاه انجام شد به طوری که در سال 1995 محل پارک و بارگیری هواپیماها به طور کامل مدرن سازی شد.

در سال 1995 اسم فرودگاه به جان پل دوم تغییر پیدا کرد و بعد از نوسازی های سال 2002 پروازهای بین‌المللی جدیدی در فرودگاه راه اندازی شد. در سال 2013 هتل هیلتون مدرنی در نزدیکی ترمینال فرودگاه ساخته شد.

ترمینال های فرودگاه کراکوف:
اولین ترمینال مسافرتی این فرودگاه در سال 1972 درست شد.
در سال 2007 یک ترمینال داخلی جدیدی ساخته شد. در سال 2013 کار ساخت و ساز ترمینالی جدید درست در کنار ساختمان ترمینال قدیمی شروع و در سال 2016 کامل شد.

ترمینال جدید در همه ماه های سال به صورت 24 ساعته پروازهای بین المللی و داخلی انجام می دهد و ظرفیت آن سالیانه 8 میلیون مسافر است. این ترمینال برای کنترل چمدان ها از سیستمی جدید استفاده می کند که کار مسافران را بسیار آسان کرده است.

در داخل این ترمینال یک پل پیاده روی مسقف هست که ترمینال را به هتل وصل می کند. برای رفتن به شهر کراکوف به راحتی می توانید از این ترمینال سوار قطار شوید چون ایستگاه فرودگاه دسترسی مستقیمی به ایستگاه گلونی، بزرگ ترین و مرکزی ترین ایستگاه قطار کراکوف دارد.

امکانات فرودگاه کراکوف:
عابر بانک، تبدیل ارز (در طبقه اول و در سالن ورودی)، رستوران، حمام، اداره پست (در طبقه همکف در نزدیکی محل پک این)، فروشگاه و مغازه، 15 دققیه وای فای رایگان

هتل های فرودگاه:
اگر مجبور به توقف در فرودگاه کراکوف شده اید و تمایلی برای گذراندن شب در فرودگاه ندارید می توانید از 3 هتلی که در نزدیکی فرودگاه هستند استفاده کنید.

هتل هیلتون:
این هتل مدرن در روبروی ترمینال شماره 1 قرار دارد.

هتل Motel Morawica:
این هتل تا فرودگاه 3 دققیه فاصله دارد و اگر بار زیادی دارید می توانید از تاکسی ها استفاده کنید.

هتل Burowianka Noclegi:
فاصله این هتل تا فرودگاه 7 دققیه است.

راه های دسترسی به فرودگاه کراکوف:
قطار:
از فرودگاه کراکوف به راحتی می توانید سوار بر قطار شوید و مرکز شهر برسید. با این قطارها در عرض 17 دقیقه به مرکز شهر می روید و حتی اگر می خواهید از معدن نمک یکی از معروف ترین جاذبه های کراکوف بروید می توانید چند دقیقه ای بیشتر در قطار بمانید و در ایستگاه بعد پیاده شوید. بلیط قطار را می توانید از دستگاه های سالن ورودی فرودگاه و یا کارکنان داخل قطار تهیه کنید.

اتوبوس:
برای رفت و آمد مسیر بین فرودگاه و ایستگاه های اتوبوس و قطار کراکوف می توانید از اتوبوس استفاده کنید: اتوبوس های خط 208 و 252 مخصوص روز هستد که اولی هر یک ساعت یک بار و دومی هر نیم ساعت یک بار حرکت می کنند. اتوبوس 902 هم مخصوص رفت و آمد در شب است.

اتوبوس ارزان ترین وسیله حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد بین فرودگاه و مرکز شهر است. می توانید بعد از تهیه بلیط از باجه های بلیط فروشی و یا سالن ورودی فرودگاه به راحتی از این اتوبوس ها استفاده کنید.

تاکسی:
در کنار ترمینال های فرودگاه، تاکسی های زیادی را می بینید که می توانید با آن ها رفت و آمد راحتی به مرکز شهر داشته باشید. مطمئنا هزینه ی کرایه این تاکسی ها نسبت به اتوبوس و قطار گران تر است پس اگر می خواهید سفر مقرون به صرفه ای داشته باشید به سراغ قطارها و اتوبوس ها بروید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>