اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه نیس کوت دازور

معرفی فرودگاه نیس کوت دازور در فرانسه:
نیس پنجمین شهر شلوغ فرانسه، مقصدی مجلل و منحصربفرد است، شهری با آب و هوای مدیترانه ای که با آب های نیلگون، گالری ها و موزه ها جاذبه های زیادی را در خود جای داده پس بدون شک گردشگران زیادی هم دارد.

مهم ترین فرودگاه شهر نیس فرودگاه نیس کوت دازور است که سالانه بیش از 13 میلیون مسافر را جابجا می‌کند و عنوان سومین فرودگاه پررفت و آمد فرانسه را به دست آورده است.

نیس بزرگ ترین شهر در امتداد ناحیه ی کوت دازور به شمار می رود و با موقعیت و جایگاهی عالی جاذبه‌‌های زیادی برای بازدید دارد. فرودگاه شهر، نیس کوت دازور (Nice Côte d’Azur Airport) در فاصله 7 کیلومتری مرکز شهر واقع شده و یکی از پر ترددترین فرودگاه های فرانسه است.

سابقه پرواز در این فرودگاه به دهه اول قرن 20 می رسد به طوری که در طول جنگ جهانی برای اهداف نظامی به کار می رفت.

در سال های بعد از جنگ برای اولین بار خط هوایی پاریس- نیس برپا شد که مسافران زیادی از آن استقبال کردند. این فرودگاه امروز دارای پرواز مستقیم به مقاصد زیادی هست و برای سفر مستقیم به مقاصد زیادی می توانید روی آن حساب کنید.

اطلاعاتی کلی درباره فرودگاه نیس کوت دازور:

  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • کد یاتا: NCE.
  • کد ایکائو: LFMN.
  • ارتفاع از سطح دریا: 4 متر.
  • فاصله هوایی تا تهران: 3864 کیلومتر معادل حدودا 8 ساعت.

درباره فرودگاه نیس کوت دازور:
فرودگاه نیس شلوغ ترین فرودگاه فرانسه در خارج از پاریس است و با قرار گرفتن در نواحی جنوبی شهر نیس، دسترسی راحت و سریعی دارد. فرودگاه با مساحت بیش از 2.70 کیلومتر مربع، دو باند موازی، دو ترمینال مسافرتی و یک ترمینال مخصوص حمل بار دارد و با ظرفیت سالیانه 13 میلیون مسافر، در هر ساعت 52 رفت و آمد انجام می دهد که 26 تای آن ها فرود هستند.

ترمینال های فرودگاه نیس کوت دازور:
فرودگاه نیس دو ترمینال دارد که می توانید مسافت بین دو ترمنیال فرودگاه را با اتوبوس طی کنید. هر سال 13 میلیون مسافر از طریق این ترمینال ها به سایر نقاط دنیا رفت و آمد می کنند که در این بین تعداد مسافران ترمینال شماره 2 بیشتر است.

ترمینال شماره 1:
این ترمینال که برای پرواز های داخلی، مناطق شینگن و غیر شینگن در نظر گرفته شده در مساحت 52 هزار متر مربع 25 گیت دارد و هر سال 4.5 میلیون مسافر را جابجا می کند. مرکز بیزینس با 8 اتاق و سالن کنفرانسی به ظرفیت 250 نفر در این ترمینال قرار گرفته است.

ترمینال شماره 2:
این ترمینال بزرگ تر از ترمینال شماره 1 است و سال ها بعد از آن برای پروازهای داخلی و بین المللی ساخته شده است. این ترمینال 29 گیت را در مساحت 87800 متر مربع جای داده و هر سال 8.5 میلیون مسافر را جابجا می کند.

امکانات فرودگاه نیس کوت دازور:
در این فرودگاه امکانات زیادی هست که به خوبی نیازهای مسافران را برآورده می کنند از جمله امکانات این فرودگاه بانک، دفتر پست، تبدیل ارز، عابر بانک، اینترنت رایگان، فروشگاه، کافه و رستوران، خدمات مخصوص افراد معلول و … می باشد.

راه های دسترسی به فرودگاه نیس کوت دازور:
فرودگاه نیس شلوغ ترین فرودگاه فرانسه در خارج از پاریس است و با قرار گرفتن در نواحی جنوبی شهر نیس دسترسی راحت و سریعی دارد. همانطور که گفتیم این فرودگاه در 7 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و راه های زیادی برای رفت و آمد بین فرودگاه و مرکز شهر هست.

اتوبوس:
برای رفت و آمد به فرودگاه سه خط اتوبوس وجود دارد که تمام مسیرها را پوشش می دهند: اتوبوس های شماره 98، 99 و 23. این اتوبوس ها در فواصل زمانی مشخص راه می افتند و هزینه کرایه آن ها برای هر نفر 6 یورو می باشد که مسافران می توانند بلیط اتوبوس را یا از خود راننده و یا از باجه های داخل فرودگاه خریداری کنند.

در بین این سه خط اتوبوس، اتوبوس شماره 98 تا آخر شب و تا ساعت 10 شب فعال است و هر 20 دقیقه راه می افتد. ساعت کار اتوبوس شماره 99 تا ساعت 9 شب است و با آن می توانید به راحتی از فرودگاه به ایستگاه قطار بروید.

اتوبوس شماره 23 مخصوص سفر بین فرودگاه به سمت ایستگاه مرکزی اتوبوس است و با پرداخت 1 یورو می توانید از آن استفاده کنید.

تاکسی:
بدون شک راحت ترین راه برای رفت و آمد بین فرودگاه و مرکز شهر تاکسی است. با کرایه تاکسی می توانید با پرداخت 32 یورو در عرض 20 دقیقه این مسیر را طی کنید.

قطار: ایستگاه قطار نیس سنت اگوستین در نزدیکی فرودگاه قرار دارد و می توانید پیاده در عرض 15 دقیقه به آنجا برسید. در حال حاضر خط 2 تراموا هم در دست ساخت است تا فرودگاه را به مرکز نیس متصل کند. قطارها نسبت به اتوبوس خلوت تر و سریع تر هستند و نسبت به اتوبوس های محلی ساعت کار بیشتری دارند.

هلیکوپتر:
می توانید برای رفت و آمد از فرودگاه تا شهرهایی مثل کن از هلیکوپتر استفاده کنید. با این وسیله با پرداخت حدود 120 یورو در عرض 7 دقیقه به شهر کن در کنار ریوریا برسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>