اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق

بسیاری از قسمت های کشور ما از داشتن سیستم برق محروم هستند یا سیستم برق آن ها با مشکلات بسیاری مواجه است. این موضوع را در بیشتر کارگاه های ساخت و ساز و عمرانی مشاهده می کنیم. حتی در باغ ها نیز ممکن است سیستم برق برای انجام امور وجود نداشته باشد، به همین دلیل موتور برق باید تأمین گردد تا به وسیله آن بتوان امور مربوطه را به خوبی انجام داد.

کاربرد وسیع موتور برق در انواع مصارف، جایگاه ها و موقعیت ها بر کسی پوشیده نیست. از اساس همین توانایی بالای حمل و در دسترس بودگی، موتور برق را به وسیله ای کاربردی تبدیل کرده است. یکی از موقعیت ها و چارچوب هایی که در آن از موتور برق استفاده می شود، باغ ها هستند.

موتور برق ها در اکثر باغ ها کاربرد زیادی دارند زیرا باغ ها اکثراً از انشعاب برق شهری بی بهره هستند و حتی در صورت داشتن انشعاب برق شهری نیز، با وجود وسایلی مانند موتور پمپ آب از چاه یا موتور پمپ سیستم آبیاری به میزان بیشتری از برق یا برق صنعتی نیاز دارند.چالش اصلی در این بین اما این است که در هنگام خرید موتور برق برای باغ، مناسب ترین انتخاب کدام است. ما نیز سراغ این پرسش رفتیم که مناسب ترین موتور برق برای باغ کدام است؟ تا جواب مناسبی برای آن دست و پا کنیم. با ما همراه باشید تا پاسخی درخور برای این پرسش پرتکرار پیدا کنیم.

تأمین برق موتور برق

موتور برق وسیله ایی می باشد که انرژی مکانیکی حاصل از عملکرد موتور احتراقی را توسط ژنراتور به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند و از این طریق برق حاصل را به ما می دهد. امروزه برای استفاده از وسایل برقی در فضاهایی خارج از بافت شهری مانند ویلاها، باغ ها، استخر و آب نماها که از شبکه سراسری برق بی بهره می باشند از موتور برق استفاده می شود. در زمان قطع برق شبکه سراسری نیز برای تامین برق اضطراری دستگاه های کوچک یا خانه های مسکونی، مطب پزشکان و موارد مشابه نیز، موتور برق مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد احتراق با سوخت های خاصی انجام می گیرد، این بدان معناست که موتور برق باید سوخت اولیه داشته باشد تا بتواند برق را تأمین کند و هم چنین بر اساس سوخت مورد نیاز به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود، از جمله سوخت هایی که موتور برق استفاده می کند و برق را تأمین می نماید، به صورت زیر می باشد:

  • موتور برق دیزلی یا گازوئیلی (Diesel Generator)، همان گونه که از نامش مشخص است با گازوئیل کار می کند
  • موتور برق بنزینی (Gasoline Generator)، که سوخت آن بنزین می باشد.
  • موتور برق گازی (Gas Generator) که سوخت آن از گاز است.

موتور برق ها در باغات چه کاربردی دارند؟

در باغ ها شما با دو دسته کلی از مصارف برق رو به رو هستید. که به صورت زیر می باشند:

دسته اولی که مربوط به وسایل خانگی، تأمین برق خانه باغ و در اصطلاح همان برق مورد نیاز وسایل شهری است.دسته دوم مصارف شامل وسایل به اصطلاح صنعتی هستند؛ ابزاری مانند روشنایی هایی بزرگ و پروژکتور ها، موتور های پمپاژ آب از چاه و موتور های پمپاژ آب در سیستم آبیاری.

در دسته اول، از وسایل شما به برق 220 ولت و جریانی متوسط نیاز دارید. البته سطح نیاز شما به توان در این نوع مصرف نیز وابسته به حجم کاری وسایل شماست. باید با دقت تعیین کنید که هر وسیله خانگی شما چه میزان توان مصرفی دارد و در مجموع همه وسایل چند وات توان نیاز دارند.در دسته دوم نیز که بیشترین کارایی موتور برق را نشان می دهد، برای تأمین برق مورد نیاز این دسته ابزار نیز شما باید از موتور برق باغ خود کمک بگیرید.

بهترین موتور برق باغ

برای خرید بهترین موتور برق باغ ممکن است گمان داشته باشید که باید دو نوع موتور برق تهیه نمایید، یکی برای مصارف خانگی باغ و یکی برای رسیدگی به امور باغ. خرید دو موتور برق مجزا قطعاً ایده ای اقتصادی نیست و با این وجود خرید دو موتور برق مجزا برای این دو دسته مصرف چندان عقلانی نیست. پس شما باید موتور برقی برای باغ خود خریداری کنید که توان تأمین برق مورد نیاز هر دو دسته را داشته باشد.

گر موتور برق برای ویلا می خواهید و برای انجام امور باغ به موتور برق نیازی ندارید می توانید از موتور برق ها با توان کم تر استفاده کنید. بنابراین بهترین موتور برق برای باغ این است که بتواند نیاز های لازم شما را بر طرف نماید و هم چنین از طول عمر بسیار کافی برخوردار باشد. در ادامه به ویژگی های یک موتور برق مناسب برای باغ می پردازیم:

موتور برق خریداری شده برای یک باغ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

موتور برق هایی که مناسب نصب در باغات هستند باید علاوه بر برخی ویژگی های عمومی یک موتور برق مرغوب، ویژگی های خاص دیگری نیز داشته باشند. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

ترجیحاً موتور برق دیزلی

تجربه نشان داده است که کار با موتور برق دیزلی همیشه بهتر و کم هزینه تر است. مصرف سوخت آن به نسبت موتور برق بنزینی بسیار کمتر است، طول عمر بیشتری دارد، در صورت خرابی تعمیر آن ساده تر و کم خرج تر است و قطعات و لوازم جانبی آن قیمت کمتری دارند. این مجموعه عوامل باعث شده اند تا در باغ ها، موتور برق دیزلی با سوخت گازوئیل انتخاب بهتری باشد. هر چند در آینده نه چندان دور و با ظهور و گسترش موتور برق های گازی و اتصال به گاز شهری، این نوع از موتور برق ها بیش از سایرین مورد توجه قرار می گیرند.

توان تولید برق

مسئله مهم و اساس این است که موتور برق خریداری شده توسط شما، توانایی پشتیبانی از توان مصرفی شما را داشته باشد. برای رسیدن به این مهم ابتدا میزان توان مورد نیاز خود را به دقت تعیین کنید و سپس در مورد خریداری محصول مناسب تصمیم گیری کنید. این باعث می شود تا از هزینه های گزاف خرید موتور برق با توان بیش از حد مورد نیاز اجتناب کنید و در آن سوی مسئله نیز، با خرید موتور برق اشتباه و کم توان، متضرر نشوید.

تنظیم و تثبیت ولتاژ

تنظیم و تثبیت ولتاژ مسئله مهمی است که در ارتباط موتور برق ها با وسایل خانگی باید در نظر بگیرید. وسایل خانگی معمولاً در صورت افزایش ناگهانی ولتاژ یا جریان ورودی به هر علتی، دچار مشکل خواهند شد.اینکه موتور برق خریداری شده توسط شما بتواند ولتاژ را در صورت نوسان مصرف تثبیت کند بسیار مهم است.

وجود این قابلیت باعث جلوگیری از ایجاد خسارات و صدمات احتمالی در وسایل خواهد شد.مخصوصاً اگر از موتور برق مشتری برای چندین مصرف مختلف استفاده می کنید این موضوع نقش پررنگی دارد. شروع به کار ناگهانی برخی وسایل می تواند زمینه ساز افت ولتاژ خروجی موتور برق شده و به مجموع سیستم برق آسیب جدی وارد کنید.

حجم باک

هر قدر موتور برق شما راندمان و بازدهی بالایی نیز داشته باشد، همچنان اهمیت به اندازه باک در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد. شاید برداشت شما این باشد که تأمین سوخت در یک باغ کار پیچیده ای نیست اما هنگامی که در ساعات بامدادی شب، به طور ناگهانی سوخت تمام کنید و به خاطر سهل انگاری سوختی در دسترس نداشته باشید، متوجه اهمیت بزرگ بودن باک موتور برق خواهید شد.

نیم نگاهی به صدای تولیدی

مطمئناً در فضای بزرگ باغ ها، صدای مزاحم کار کردن موتور برق چندان مسئله مهمی نیست اما در برخی مواقع با نزدیکی موتور برق به اتاقک اقامت یا خانه باغ، بد نیست تا در مورد صدای تولیدی آن نیز با حساسیت عمل کرده و موتور برقی خریداری کنید که صدای کمتری داشته و در اصطلاح آلودگی صوتی کمتری ایجاد کند. تکرار مداوم صدای بلند موتور، در محیط یک باغ می تواند آزاردهنده باشد.حال پس از نگاهی به خصوصیات مهم موتور برق مناسب برای باغ ها، اجازه دهید تا در این مورد یک جمع بندی کلی داشته باشیم

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>