اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل

تحقیقات جدید نشان می دهد استفاده از انرژی ترکیبی به منظور کاهش آلودگی کشتی ها می تواند تا 95 درصد از انتشار کربن سیاه جلوگیری کند.پروژه تحقیقاتی DECARBONIZATION اخیراً بر روی یک کشتی فله بر و کروز انجام شده که در آن استفاده از بادبان و هیدروژن بر روی کشتی ها، ثابت کرد که ترکیب اشکال مختلف انرژی کم کربن و فنّاوری مختلف مانند هیدروژن، انرژی باد، باتری های الکتریکی، بهینه کردن حرارت، روغن کاملاً استاندارد، همچنین فنّاوری های ضد رسوب جدید در کشتی ها می تواند به کاهش بیش از حد و غیر قابل انتظار گاز های گلخانه ای بین 50 تا 95 درصد منجر شود.

"SUVI KARINN" رئیس این پروژه از دانشگاه واسای فنلاند در این زمینه می گوید: این پروژه با نام اختصاری CHEK در صدد است با ترکیب انواع انرژی ها، آلودگی های مربوط به کشتی ها را به حداقل برساند، زیرا اعتقاد داریم بدون استفاده از انرژی های ترکیب شده صنعت کشتیرانی قادر به کاهش انتشار CO2 نیست که اهداف بلند پروازانه آن توسط IMO پیگیری می شود.

حمل و نقل دریایی در آینده باید فنّاوری های در حال ظهور را به یک همزیستی سیستماتیک تبدیل کند تا بتواند اهداف IMO و جامعه جهانی را محقق سازد.وی با اشاره به اینکه تا کنون این انرژی ترکیبی بر روی یک کشتی فله بر و کشتی کروز آزمایش شده و بازخورد بسیار جالیی در بر داشته است، یاد آور شد: این پروژه روی کشتی های در حال ساخت اعمال خواهد شد.

"جان کوپر" مدیر عامل شرکت BAR TECHNOLOGY که از مجریان پروژه در این زمینه است، گفت: در کشتی ها از پیشران های بادی با قابلیت کارآیی مناسب برای صرفه جویی در انرژی استفاده خواهیم کرد که با این کار سنگِ بنای حمل و نقل کم کربن در آینده را خواهیم گذاشت ما خوشحالیم که جزء اولین شرکت هایی هستیم که از انرژی ترکیبی در صنعت حمل و نقل استفاده می کنیم.در اولین آزمایش بر روی کشتی فله بر به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و با آزمایش دوم بر روی کشتی کروز با استفاده از سوخت هیدروژن طراحی لازم را انجام داده و مطمئنیم که به نتایج خوبی خواهیم رسید.

"سی پوینامی" استاد فنّاوری انرژی دانشگاه واسا نیز در ادامه یاد آور شد: متخصصان فنّاوری انرژی در این دانشگاه با ترکیب انواع انرژی ها با سوخت هیدروژن به نمونه های جدید برای راه اندازی موتور های هیدروژنی دست یافتند. این سیستم به گونه ای طراحی می شود که سلول های سوختی آن قادر هستند از همه نوع سوخت به عنوان سوخت ترکیبی استفاده کنند.این پروژه قرار است از ژوئن 2021 به طور رسمی اجرا شود و پس از مدت 36 ماه به تولید انبوه خواهد رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>