اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اینورتر

سیستم های جوشکاری که بر مبنای ژنراتور ها و یا رکتیفایر ها کار می کنند هرکدام دارای معایب و مزایایی زیادی در صنعت جوشکاری می باشند، اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم و فناوری های مرتبط با مبحث جوشکاری تکنولوژی جدیدی به اسم اینورتر ظهور کرده که عملیات جوشکاری را بیش از پیش آسان نموده است.

مدتی است که این فناوری و تکنولوژی نو ظهور در کشور های صنعتی پدیدار شده و به سرعت در حال رشد می باشد که در کشور ما نیز این فناوری در حال استفاده توسط صنایع مختلف می باشد، در حال حاضر شرکت آروا از تولید کنندگان برتر و به نام انواع دستگاه اینورتر های جوشکاری صنعتی و نیمه صنعتی در ایران می باشد.

در این نوع از دستگاه های جوشکاری برق ورودی شهر با فرکانس 50 الی 60 هرتز به صورت تک فاز و یا سه فاز وارد دستگاه شده و به جریان DC تبدیل می گردد و سپس به بخش اینورتری دستگاه وارد شده و به جریان متناوب مربعی با فرکانس بالای 10 کیلو هرتز تغییر پیدا می کند و بعد از گذراندن مراحل مختلف این جریان برای عملیات جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر به لطف وجود تکنولوژی IGBT به معنی.insulated gate bipolar transistor و عملیات افزایش فرکانس تا 10 کیلو هرتز و بالاتر حجم ترانسفورماتور ها به صورت چشم گیری کاهش پیدا کرده اند و در سایز و وزن دستگاه و نهایتا کاهش میزان اتلاف انرژی و همچنین مصرف برق حدود 30 درصد تأثیر موثر دارد.

ظهور نیمه هادی هایی که قدرت بالا را تحمل می کنند دستگاه های جوشکاری را قادر ساخته تا به راحتی از پس بار های اضافی بسیار بالا بر بیاید، این ویژگی بسیار جالب می تواند قابلیت های اساسی دیگری مانند کنترل قدرت و حفاظت بار را نیز فراهم نماید، عملیات سوییچینگ در این دستگاه ها میتنب بر میکرو کنترلر های می باشد که کنترل پالس ها را با دقت بسیار انجام می دهند.

اینورتر جوشکاری چیست به صورت کلی می توان گفت که دستگاه های اینورتر بسیار کار آمد تر از سایر منابع تغذیه جوشکاری از جمله ترانس ها و یا رکتی فایر ها در مبحث کنترل پارامتر های جوشکاری می باشند که این مزایا بر مبنای کنترل دقیق پالس های تولید شده توسط اینورتر به وجود می آید، شما در این نوع جوشکاری قوسی پایدار و آرام خواهید داشت در نتیجه جوشکاری انجام شده بسیار با کیفیت خواهد بود.

مزایای دستگاه اینورتر جوشکاری چیست:

  • حمل و نقل و نگهداری آسان دستگاه
  • کاهش تلفات ناشی از نوسانات ولتاژ ورودی و تحمل اضافه بار بسیار بالا
  • بازدهی و قدرت بالا
  • مصرف انرژی پایین در نتیجه صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف برق
  • ایجاد امکان جوشکاری توسط دستگاه به وسیله انواع الکترود های رتیلی و قلیایی و همچنین سلولوزی
  • پایداری در عملیات جوشکاری به دلیل ایجاد قوس یکنواخت
  • امکان کنترل شرایط به صورت سریع دستگاه
  • سبک، کم حجم، قدرتمند
  • دست یابی به بالاترین کیفیت جوشکاری در میان سایر روش های جوشکاری
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>