اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سیم چین


سیم چین چیست ؟

سیم چین ها و یا قیچی های سیم بر از جمله ابزار آلات مکانیکی هستند که به منظور بریدن و قطع کردن سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد، بازو های برش دهنده سیم چین که به شکلی V می باشند به وسیله ی اهرم های سیم چین کابل ها و سیم ها را قطع می کنند.

این ابزار از جمله ابزارهای بسیار پر کاربرد در حوزه برق و الکترونیک می باشد که از آن به منظور قطع و برش و یا لخت کردن سیم و کابل استفاده می شود، نوعی از سیم چین وجود دارد که در اندازه مینیاتوری می باشد و برای قطع اضافه سیم های قطعات الکترونیکی که از پشت فیبر مدار چاپی بیرون آمده مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از کاربرد های اشتباه سیم چین استفاده از آن به عنوان سیم لخت کن است، این امر به این دلیل اشتباه است که ممکن است باعث زخمی شدن بدنه ی سیم در هنگام جدا کردن رو کش آن شود.بهتر است برای لخت کردن سیم از انبر سیم لخت کن استفاده نمود.نوعی از سیم چین ها نیز وجود دارند که در بدنه انبر دست ها تعبیه شده و با قرار دادن سیم در پهلوی انبر و بستن آن باعث قطع شدن سیم می شود.

انواع سیم چین

سیم چین ها دارای انواع متفاوتی به لحاظ کاربرد می باشند که تعدادی از آن ها در زیر به ترتیب توضیح داده شده اند:

  • کابل بر: این نوع سیم چین ها دارای عایق بسیار زخیمی هستند که از انتقال جریان الکتریکی به کاربر جلوگیری می‌کند، کاربرد این سیم چین ها در صنعت برق می باشد.
  • سیم چین کله گاوری: این نوع سیم چین ها به دلیل استفاده از تیغه های بسیار زخیم و قطور به سیم چین های کله گاوی معروفند و برای بریدن سیم های با قطر بالا مورد استفاده قرار می گیرند، در هنگام بریدن سیم و یا کابل به وسیله این انبر ها فشار کمتری به دست و اهرم وارد شده اما در عوض فشار بیشتری به تبغه ها وارد می شود.
  • سیم چین الکترونیکی: این نوع سیم چین ظریف تر از سایر سیم چین ها بوده و به منظور بریدن اضافه قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم در انتخاب سیم چین

  • محل اتصال دو بازوی انبر می بایست بسیار نرم و مستحکم باشد، عدم نرم بودن محل اتصال دو بازوی انبر باعث سفت شدن و غیر قابل استفاده شدن آن می شود.
  • در هنگام خرید سیم چین به تیغه های آن به دقت نگاه کنید در صورتی که زدگی، خوردگی و یا ترک داشت از خرید خود جدا خود داری نمایید.
  • این ابزار همانطور که می دانید در خانواده ابزار آلات دستی می باشد و دارای دسته نیز هست، لذا در هنگام خرید به ارگونومیک بودن دسته ی آن توجه داشته باشید.
  • حتما سعی کنید انبر های را تهیه کنید که دسته ی آن ها دارای عایق باشد در غیر اینصورت شما یک قند شکن تهیه کردید نه یک سیم چین !!
  • ترجیحاً سیم چین هایی را انتخاب نمایید که دارای دسته عایق دار باشند. در غیر این صورت ابزار شما با قند شکن هیچ تفاوتی نخواهد داشت.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>