اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری یون

لیتیوم یون و باتری نیکل کادمیوم با توجه به پیشرفت علم الکترونیک و همچنین پیچیده تر شدن پروژه ها صنعتی، استفاده از ابزار های بی سیم مانند انواع دریل شارژی و … به عنوان اولویت اول حرفه ای ها و حتی آماتور ها در صنعت محسوب می شود.در گذشته و برای سالیان دراز باطری های نیکل کادمیوم حرف اول را در تامین انرژی این ابزار ها می زدند و هیچ رقیبی در این زمینه نداشند.

اما در سال های اخیر به لطف پیشرفت غیر قابل توقف علم شیمی و الکترونیک باتری های لیتیوم یونی ظهور کرده و عملکرد بسیار عالی تری نسبت به باتری های نیکل کادمیوم از خود نشان داده اند.این نوع از باتری ها دارای تلفات انرژی بسیار کمتر، عدم نیاز به تعمیر، کوچک تر و سبک تر از باتری های نیکل کادمیوم هستند.

کدام باتری لیتیوم یون یا باتری نیکل کادمیوم برای ابزار بدون سیم شما مناسب تر است ؟

پاسخ این سوال را می توان با توجه به دو شاخص نوع کار و میزان هزینه مناسب برای شما پیدا کرد.باتری های لیتیوم یون دارای حجم و وزن کمتری نسبت به باتری های کادمیومی هستند، از طرفی قیمتی دو الی سه برابری دارند، باتری های لیتیوم یونی دارای حالت تخلیه بار نیستند به این معنی که با یک بار شارژ می توانند برای مدت های بسیار زیادی در حالت شارژ شده باقی مانده و آماده تامین انرژی باشند.

این دو نوع باتری دارای یک اندازه قدرت به لحاظ تامین ولتاژ و جریان هستند، به عنوان مثال یک باتری 12 ولت لیتیومی و یک باتری 12 ولتی نیکل کادمیومی به یک اندازه پتانسیل تامین انرژی را دارند.اما مدت زمان تامین این انرژی مبحث جدایی است که کاملا مربوطه به نوع ابزار شما و ساختار موتور مورد استفاده در آن می باشد، به عنوان مثال در ابزار هایی که دارای موتور بدون جاروبک هستند توان بسیار آمپر بسیار بالاتری نیاز دارند که این خود نقش اساسی در مدت زمان تامین انرژی در این نوع باتری ها دارد.

گفتنی است که باتری های نیکل کادمیوم دارای حالتی می باشد که به آن اثر حافظه می گویند، در این حالت در صورتی که باتری ها در اواسط زمان شارژ دهی خود زیاد استفاده شوند و مجددا شارژ شوند در اواسط کار دچار حالتی مانند افت ولتاژ خواهند شد و ضعیف به نظر می رسند، به این دلیل در باتری های نیکل کادمیوم می بایست تا آخر تخلیه شوند و مجددا تا انتهای ظرفیت خود شارژ کامل شوند، در باتری های لیتیوم یونی این مشکل وجود ندارد، چرخه شارژ و دشارژ در باتری های نیکیل کادمیومی معمولا تا 1000 بار به خوبی انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>