اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

همواره پاسخ به این سوال که چه نوع اینورتر جوشکاری بخریم برای انجام فعالیت های صنعتی و ساخت و ساز به سهولت امکان پذیر نیست زیرا بازار این دستگاه ها بسیار گسترده و متنوع است. امروزه اکثر صنعتگران و مجریان پروژه های ساختمانی و تأسیساتی با دستگاه های جوشکاری سر و کار دارند، مضاف بر این، رونق سازندگی را نیز در اقصی نقاط کشور شاهد هستیم. بنابراین تشریح مشخصات و بیان ویژگیهای این تجهیزات کاربردی می تواند در استفاده بهینه از آنها مفید باشد.در صنعت ساختمان عموماً چه نوع روش های جوشکاری کاربرد دارند؟عموماً سه نوع روش جوشکاری در ساختمان ها کاربرد دارد:

  • روش الکترود دستی (S.M.A.W)
  • روش جوشکاری با سیم (6.M.A.W) (MIG/MAG) در اصطلاح عامیانه So2 گفته می شود.
  • جوش زیر پودری (S.A.W)

روش دوم عموماً در کارگاه های تولیدات اسکلت فلزی به کار میرود ولی در روش اول در تمامی مراحل ساخت وساز، از گودبرداری و محصور کردن زمین تا آخرین روز تحویل کاربرد دارد.

اصولاً دستگاه های جوش الکترود به چند دسته تقسیم می شوند؟

قبل از اینکه تفاوت دستگاه های جوش الکترود دستی را بدانیم باید اطلاعاتی راجع به روند تولید دستگاه های جوش داشته باشیم. دستگاه های جوش الکترود چهار دسته بندی کلی دارند:

  • نوع اول: ترانس های قدیمی که به دلیل حجم بالا، کیفیت پایین خروجی A.C وزن سنگین و مصرف برق بسیار بالا عموماً از چرخه استفاده کنار گذاشته شده اند
  • نوع دوم: در این مدل دستگاه ها از مولدهایی به نام دینام جوشکاری استفاده شده که از کیفیت جوش بهتری برخوردار بوده و خروجی D.C داشته اند ولی به دلیل حجم بالا و سنگین و هزینه های بالای تعمیرات و اینکه عموماً در سال های جاری هیچ گونه خدماتی از سوی شرکت های فروشنده ارائه نشده است به فراموش کامل سپرده شده اند.

دستگاه ها رکتیفایر، سومین مدل هستند. کیفیت بالای جوشکاری، خدمات دهی بسیار زیاد و کار آیی این دستگاه ها در وضعیت های خیلی سخت و شرایطی که به برق شهری دسترسی نباشد در بازار ایران بسیار رواج دارند. خدا را شکر نقش تولیدکنندگان داخلی در این صنعت بسیار پررنگ است و عموماً دستگاه های وارداتی در مدل دستگاه های رکتیفایر جایی برای عرضه ندارند اما برعکس در پروژه های بسیار سنگین خارج از کشور در حوزه خلیج فارس بسیاری از دستگاه های رکتیفایر تولید ایران درحال کار کردن هستند و این به دلیل تجربه بسیار ارزنده صنعتگران عرصه جوش در پارس جنوبی است.

دستگاه های اینورتر چهارمین مدل دستگاه های جوشکاری در رده بندی الکترود دستی به شمار میروند. این دستگاه ها مزایای فراوانی دارند و به همین دلیل طی پنج سال گذشته با سرعت بسیار بالایی جایگزین تمامی دستگاه های جوشکاری شده اند. شرکت آروا اولین و تنها تولید کننده مجاز ابزار آلات جوش و برش در ایران می باشد که فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده و پرقدرت به فعالیت خود نیز ادامه می دهد.

علت اصلی تمایل مشتریان به دستگاه های اینورتر چیست؟

وزن بسیار کم، ابعاد کوچک، مصرف برق کم، عدم ایجاد نوسانات برق، کیفیت بسیار بالای جوشکاری، قابلیت استفاده با انواع الکترود معمولی، آلیاژی، عدم چسبندگی الکترود، خروجی D.C و قیمت مناسب به دلیل استفاده از قطعات الکتریکی به جای مواد اولیه مانند سیم پیچی مسی.

موقع خرید دستگاه جوش مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به تنوع بیش از حد دستگاه های اینورتر در بازار، سردرگمی خریداران بسیار زیاد است و نمیدانیم که چه نوع اینورتر جوشکاری بخریم. بیشتر خریداران دستگاه های رکتیفایر برای خرید به شرکت های تولیدکننده یا نمایندگان فروش این دستگاه ها مراجعه نموده و در صورت خرابی یا بروز مشکل در دستگاه نیز به همان شرکت یا تعمیرکاران متفرقه مراجعه می‌کردند. اما برای خرید یک اینورتر جوشکاری مناسب آروا باید به نمایندگان مجاز این شرکت مراجعه نمایند. یا با شرکت توزیع ابزار آروا تماس حاصل کرده و استعلام قیمت نمایند.

این روزها با توجه به تخصصی شدن مشاغل، انتخاب درست ابزارهای مورد نیاز شغلمان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و بهتر است با آگاهی کامل از نوع کارکرد و قابلیت های هر ابزاری نسبت به انتخاب آن اقدام کنیم. در ادامه عوامل مهم در خرید دستگاه جوش اینورتر مناسب با کارمان را بیان می کنیم.دستگاه جوش اینورتر هم از این قاعده مستثنی نیست و کاربران آن، چه حرفه ای و چه آماتور باید از نیاز خود برای انتخاب دستگاه جوش اینورتر مناسب با نوع عملکرد مورد نظرشان آگاهی داشته باشند تا بتوانند از بین گزینه های موجود در بازار بهترین را انتخاب کنند.

راهنمای خرید دستگاه جوش

اگر به دنبال خرید یک دستگاه جوش هستید نکاتی وجود دارند که قبل از اقدام به خرید باید به آنها توجه نمود. چه برای مصارف خانگی و چه برای مصارف صنعتی، دستگاه جوش باید بر اساس توانایی ها و متناسب با نیاز مصرف کننده تهیه گردد. اینورتر جوشکاری مناسب را می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی برای خود انتخاب نمایید و همچنین می توانید پاسخ سوال چه نوع اینورتر جوشکاری بخریم را پیدا کنید. قبل از آن یک اشاره به تعریف جوشکاری می کنیم.

جوشکاری چیست؟

جوشکاری در حقیقت عمل چسباندن دو فلز شبیه به هم به وسیله ذوب هردوی آنها یا ذوب فلز دیگری به عنوان پر کننده و چسباننده دو قطعه کار است. در جوش قوس الکتریک، در حقیقت قوس الکتریکی به وجود آمده بین الکترود و فلز قطعه کار باعث ذوب شدن الکترود و عمل کردن آن به عنوان چسباننده دو قطعه کار می‌شود.

نحوه کار دستگاه جوش در واقع دریافت جریان متناوب (AC) با ولتاژ بالا و شدت جریان پایین، و سپس تبدیل آن به جریان مستقیم (DC) با ولتاژ پایین و در عوض شدت جریان بالا است. دستگاه های متفاوت توانایی تولید شدت جریان های متفاوتی را دارند که هرچه کاربر به جوش قوی تری نیاز داشته باشد و استفاده دستگاه به سمت صنعتی و کارگاهی برود توانایی تولید شدت جریان بالا دستگاه هم بالاتر می رود. شدت جوشکاری مورد نیاز ما رابطه مستقیم با ضخامت قطعه کار دارد.

نکات مهم در انتخاب دستگاه جوش

با مرور زمان و نیاز به داشتن جوش دقیق و مطمئن، دستگاه های جوشکاری همواره در حال پیشرفت و نوین شدن می باشند که همین امر باعث گوناگونی مدل ها و توان دستگاه شده که قبل از خرید باید مورد بررسی قرار گیرند. نکات زیر در انتخاب دستگاه جوش مناسب به شما کمک خواهند کرد:

مدت زمان استفاده از دستگاه جوش اینورتر

میزان مصرف روزانه ما از دستگاه یکی از عوامل مهم در انتخاب دستگاه جوش اینورتر مناسب است. این مقدار متفاوت می باشد و به سه گروه خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می گردد.

قیمت دستگاه جوش اینورتر

بدون شک یکی از مهم ترین عوامل انتخاب کالاهای مختلف بهای آن می باشد و مردم همواره به دنبال خرید اجناس با کیفیت بهتر و بهای پایین تر می باشند. دستگاه جوش اینورتر بر اساس توان تولیدی ( آمپر دستگاه) قیمت گذاری می شود که هر چه توان دستگاه بالاتر باشد قیمتش نیز بیشتر می شود.در حال حاضر دستگاه های جوش اینورتر که در داخل کشور تولید می شوند دارای کیفیت خوب و قیمت مناسب می باشند و با کمی بررسی بیشتر می توان برندی را انتخاب نمود که از کیفیت بالا، قیمت مناسب و همچنین خدمات پس از فروش مطمئن و واقعی برخوردار باشد.

خدمات پس از فروش

همان قدر که کیفیت و قیمت برای مصرف کننده مورد نظر است، خدمات پس از فروش نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند و دستگاه انتخابی باید دارای پشتیبانی قطعات و خدمات مناسب باشد. برخی از شرکت ها از مشاوره پیش از خرید تا خدمات پس از فروش همراه مشتریان خود می باشند که این باعث حصول اطمینان مشتری می شود.

نکته بسیار مهم دیگر استفاده درست از هر دستگاه برای کاربری خاص می باشد و باید از هر دستگاهی متناسب با قدرت و توانایی آن دستگاه استفاده نمود.استفاده از دستگاه جوش مناسب مصارف خانگی برای جوشکاری اسکلت ساختمان مناسب نمی باشد و باعث آسیب های جدی به دستگاه می شود.

شدت جریان تولیدی دستگاه جوش

دستگاه های قوس الکتریک توانایی های متفاوت در تولید شدت جریان داشته و اصلی ترین وجه تمایز و نکته قابل توجه میزان شدت جریان تولیدی دستگاه است. میزان شدت جریان مورد نیاز، رابطه مستقیم با شدت جوشکاری و ضخامت قطعه کار دارد.

چرخه عملکرد دستگاه جوش

به زبان ساده چرخه عملکرد دستگاه جوش مدت زمانی است که دستگاه می تواند بدون وقفه کار کند و بعد از آن برای خنک شدن نیاز به وقفه زمانی دارد. که این پارامتر به صورت درصدی بیان می شود. میزان نیاز دستگاه به خنک کاری با بالا رفتن شدت جریان تولیدی افزایش می یابد.

وزن و حجم دستگاه جوش

وزن و حجم دستگاه نیز نقش مهمی در انتخاب آن دارد و باید بر اساس میزان جابه جایی و زمان انجام کار انتخاب شود. به عنوان نمونه وزن و حجم دستگاه برای افرادی که از دستگاه در ارتفاع استفاده می کنند بسیار مهم است.

در شرایط کنونی کشور و نیاز حمایت از تولیدکنندگان داخلی که سهم بزرگی از اشتغال جوانان میهنمان را به عهده دارند و همچنین با توجه به کیفیت بالای دستگاه های اینورتر جوش تولید داخل و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، شایسته است با انتخاب تولیدات داخلی در توسعه صنعت کشور و شکوفایی آن نقش خود را ایفا نمائیم.

لوازم جانبی دستگاه جوش

دستگاه جوش معمولا با انبر جوش و انبر اتصال و کابل جوش همراه است. وظیفه این انبرها گرفتن الکترود جوشکاری و انتقال شدت جریان به آن است. اگر کیفیت انبر و کابل مساعد باشد کیفیت جوش در نهایت بالاتر می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>