اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اتو لوله


بهترین دستگاه اتو لوله کدام است؟

همان طور که می دانید این ابزار یکی از ابزارهای پر کاربرد و مهم در لوله کشی و تأسیسات می باشد لذا باید در انتخاب آن دقت نمایید. با مطالعه این راهنما و افزایش آگاهی در این زمینه می توانید بهترین و مناسب ترین اتو را خریداری نمایید. در ادامه تمامی مشخصات و ویژگی هایی که بهترین دستگاه اتو لوله باید داشته باشد، آمده است. با ما همراه باشید:

قابلیت اتصال چند نوع لوله

اولین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که دستگاهی انتخاب نمایید که در موارد مختلف قابل استفاده بوده و مناسب برای لوله های PE، PP-R و PB باشد.

سایز لقمه

لقمه ها به شکل نری و مادگی هستند. لقمه ماده برای ورود لوله و لقمه نر برای اتصال و ایجاد حرارت و گرم کردن لوله کاربرد دارد. باید توجه داشته باشید که بر اساس اندازه لوله باید لقمه را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که در هنگام اتصال، لقمه باید تمیز باشد و برای نصب آنها می بایست از آچار آلن استفاده کنید.

توان کاری

مهم ترین ویژگی که در انتخاب بهترین اتو لوله باید در نظر گرفت توان کاری آن است. دستگاهی خریداری نمایید که توان کاری مناسبی داشته باشد چرا که در صورت عدم وجود قدرت و توان کافی، استفاده از آن سخت و مشکل خواهد بود.

سیستم حرارتی

مدلی را انتخاب نمایید که سیستم حرارتی پیشرفته داشته باشد. در این صورت با المنت های قوی و مجزایی که دارد، حرارتی یکنواخت ایجاد کرده و باعث ایجاد اتصالات قوی تری خواهد شد.

قابلیت کنترل دما

این ویژگی این امکان را به کاربر می دهد تا دمای کار را با توجه به نوع، ضخامت و قطر لوله های مختلف تنظیم نماید. در این صورت علاوه بر افزایش کیفیت کار، می توان به مقدار قابل توجهی انرژی مصرفی را کاهش داد و آن را کنترل نمود.

سرعت گرمایش

مدلی را انتخاب نمایید که سرعت گرمایش بالایی داشته باشد چرا که گرمایش سریع تر موجب تسریع روند کار و اتصال لوله ها و همین طور کاهش اتلاف وقت خواهد شد.

جلوگیری از اتلاف انرژی

برای جلوگیری از اتلاف انرژی، در هنگام خرید دقت نمایید محل اتصال راکت حرارتی به بدنه اتو لوله سبز عایق حرارتی باشد. چرا که میزان حرارتی که به بدنه وارد می شود تا حد خیلی زیادی کاهش می یابد و انرژی خیلی کمتری به هدر خواهد رفت.

طول کابل

در هنگام خرید به طول کابل آن دقت نمایید چرا که برای دسترسی بهتر و قابل استفاده بودن در محیط های مختلف، بهتر است سیم آن بلند باشد. لازم به ذکر است که در برخی از مدل ها یک سیم سیار بلند به همراه محصول ارائه می گردد که از آن می توانید در محیط های مختلف و جاهایی که پریز برق دور از دسترس است، استفاده نمایید

لوازم جانبی

بهتر است دستگاهی خریداری نمایید که لوازم جانبی نیز داشته باشد این لوازم در حین انجام کار کمک شایانی به شما خواهد کرد. ابزارهایی مانند راکت اضافه، آچار آلن، لقمه یدک، قیچی، متر، … نمونه هایی از این لوازم می باشند.

نحوه عملکرد ابزار و کار با اتو لوله سبز

در هنگام کار با دستگاه اتو لوله سبز به هیچ عنوان از هیچ گونه چسبی استفاده نمی شود و تمامی عملیات جوش به وسیله حرارت انجام می پذیرد، همچنین گفتنی است شما می توانید با استفاده از اتو لوله سبز لوله های پروپیلن را علاوه بر لوله های سبز به هم متصل کرده و جوش دهید.

آموزش جوش لوله سبز

دستگاه اتو لوله سبز خود را به برق زده و کلید آن را روشن نمایید ( در صورتی که اتو لوله سبز شما دارای دو المنت است می توانید هر دوی آن ها را روشن نموده تا زمان عملیات جوش کمتر شود) در مرحله بعدی یک سر لوله و یک سر رابط در محل های مربوط به خودش قرار دهید تا گرم شود.در مرحله بعدی آن ها را در هم فرو کنید تا اتصال انجام شود، دقت داشته باشید در هنگام اتصال زاویه ی محل اتصال را دقیقا در نظر بگیرید، در غیر اینصورت امکان تصحیح آن وجود نخواهد داشت.

آموزش جوش لوله پروپیلن

در اتصال این گونه از لوله ها نیازی به بست و رابط برای اتصال نبوده و لوله ها درون هم فرو نمی روند بلکه اتصال آن ها به صورت لب به لب انجام می شود، در مرحله اول به وسیله اتو هر دو سر لوله را به یک اندازه لایه برداری کنید، این کار باعث می شود تا در هنگام اتصال دو سر آن به هم منطبق شده و به راحتی بچسبند.در مرحله بعدی صفحه داغ اتو لوله را در مقابل آن ها قرار می دهیم و بعد از گرم شدن آن را به هم فشار می دهیم تا به هم بچسبند.

نکات ایمنی کار با اتو لوله سبز آروا

عملیات جوش لوله های سبز و پروپیلن نیازمند دقت بسیار بالایی بوده و ظرافت این کار بسیار بالا می باشد، لذا در هنگام کار با این دستگاه تمامی توجه خود را به آن متمرکز کنید.استفاده از دستکش های ایمنی نسوز برای جلوگیری از حوادث احتمالی بسیار ضروری می باشد.حتما از دستگاهی استفاده نمایید که دارای استاندارد های مربوطه باشد تا یک اتصال مرغول و با کیفیت را برای شما ضمانت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>