اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نردبان

نردبان

نکات ایمنی کار با نردبان، نردبان ها ابزار ساده ای هستند برای دست یابی به ارتفاعات سطوح بالاتر می باشند دو قطعه چوب یا فلز بلند عمودی است که در میان آن ها با فاصله معین، چوب ها با قطعات فلزی افقی کار گذاشته و توسط آن از دیوار، درخت و غیره بالا می روند.

برای سال های زیادی قابل استفاده خواهند بود. نردبان ها از مواد اولیه متفاوت و درهمه اشکال، اندازه ها موجود بوده در صنایع گوناگون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از عمده ترین خطر هایی که به هنگام استفاده از نردبان ها، سقوط است که در نتیجه انجام یک سری اعمال و شرایط ناایمن ایجاد می گردد که از جمله آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • ایستادن فرد بر روی پله های بالایی نردبان که منجر به برهم خوردن تعادل وی می شود
  • موقعیت نا مناسب نردبان نسبت به محل کار فرد و مصرف کننده آن
  • گذاشتن نردبانها بر روی سطح ناپایدار و بی ثبات

این خطرات در صورتی که کارگران مایل به انجام روش صحیح کار با نردبان بوده و نرده بان ها نیز در شرایط مطلوب نگاه داشته شوند. به حداقل خواهد رسید.

اقدامات زیر باعث کاهش حوادث و جراحات حاصل از نردبان ها خواهد گردید:

  • بازرسی های مداوم
  • نگهداری مناسب و کاربردصحیح نردبان

آموزش صحیح

قبل از اینکه از نربانی استفاده کنید برای اولین بار دستورالعمل کارخانه تولید کننده را مطالعه کنید در کلیه اموری که در آن ها نیاز به کاربرد نردبان می باشد می توانید از آن استفاده نمایید. همچنین استفاده از نردبان های محکم و یا ثبات بر روی یک سطح صاف توصیه می شود.

نکات ایمنی کار با نردبان

از نربان برای کاری که طراحی شده است استفاده کنید و به پیشنهاد ها و توصیه های کارخانجات تولید کننده مراجعه نماییم.نربان ها و پایه هایش را در زاویه ای قرار دهید که به ازای هر 100سانتی متر طول نردبان، معادل 25سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد(اعداد تقریبی و نسبی هستند)؛یعنی باید فاصله ای پای دیوار، یک چهارم طول نردبان باشد.

کلا می توان گفت که زاویه 75 درجه در برابر دیواری عمودی حالت نسبتا مناسبی برای ایمنی محسوب می شود.از هر نردبان یک نفر می تواند ازآن استفاده کند و برای یک نفر راحت تر است کار کردن با آن.قسمت بالایی نردبان باید حداقل 1 متر بالاتر از تکیه گاه بالایی قرار گیرد.

نردبان را در مکان هایی که رفت و آمد در آن زیاد است استفاده نکنید و در صورت لزوم اطراف نردبان را محصور نموده و از ورود افراد متفرقه به این محل ممانعت به عمل آورید.برای استفاده و از نردبان قبلش آن را امتحان کنید تا مشخص شود که نردبان لق نمی زند و روی سطح زمین ثابت است، برای حصول اطمینان.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>