اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

برای نصب قطعات الکترونیکی بر روی بردهای PCB و ساخت دستگاه جوشکاری اینورتر می توان از دو نوع تکنولوژی استفاده نمود که در ذیل بشرح آنها می پردازیم.

DIP

قطعات الکترونیکی که دارای پایه می باشند که این پایه ها داخل سوراخهای تعبیه شده بر روی برد قرار گرفته و از زیر لحیم می شود.

SMD

قطعات الکترونیکی می باشد که پایه های آن بسیار کوچک است و روی برد قرار می‌گیرد و برای لحیم کاری به جای سوراخ های روی برد از پدهایی که در سطح برد قرار دارند استفاده می شود.

SMD یا DIP

قطعات DIP دارای حجم و جرم بیشتری می باشد ولی به دلیل تکنولوژی قدیمی تر مونتاژ آنها وقت گیر تر می باشد و حجم بیشتری از برد را اشغال می کنند.امروزه برای ساخت دستگاه جوشکاری بنا به میزان تولید از قطعات DIP برای و قطعات SMD برای (تولیدات بیشتر) استفاده می شود و دلیل آنها بهای تمام شده کمتر SMD نسبت به DIP به دلیل سرعت مونتاژ بیشتر می باشد زیرا مونتاژ آنها با دستگاه های تمام اتومات CNC با قابلیت نصب حداقل 3000 قطعه در ساعت و 50000 قطعه در ساعت می باشند ولی تجهیز دستگاه ها و خط تولید SMD بسیار گران تر از DIP می باشد بنا بر این تولید در تعداد پایین برای قطعات SMD اصلا مقرون به صرفه نیست.

قطعات DIP نسبت به قطعات SMD قابل دسترس تر بوده و در بازار به راحتی قابل تهیه است.قطعات SMD از نظر قیمت نسبت به قطعات DIP ارزان تر می باشند ولی تجهیز خط تولید آن و ماشین آلات مونتاژ آن بسیار گران تر است.تکنولوژی SMD جدید تر از تکنولوژی DIP می باشد و به دلیل اینکه نیروی انسانی در مونتاژ آن حذف گردیده خط تولید بوردهای SMD بسیار مکانیزه تر و استاندارد تر می باشد.

امروزه سعی می شود در ساخت بوردهای SMD قسمت کنترل و تغذیه بورد را به صورت تنهایی جداگانه روی بورد تعبیه کنند تا در هنگام خرابی بردک های کوچک تعویض می شود که سرعت تعمیرات را خیلی کاهش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>