اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

در شروع دهه هشتاد توسعه و پیشرفتهای چشمگیری در تکنولوژی جوشکاری و برش کاری رخ داد. فرآیند های جوشکاری میگ مگ (MIG/MAG) به صورت جدی پایه ریزی شد و جایگزین جوشکاری با الکترود دستی گردید.با یک نگاه به فرآیند های جوشکاری معمول نظیر جوشکاری زیر پودری، جوشکاری با قوس الکتریکی دستی و جوشکاری میگ مگ (MIG/MAG) به راحتی می توان دریافت که از اواسط دهه 1970 میلادی کاهش چشمگیری در استفاده از جوشکاری قوسی با الکترود دستی افزایش در استفاده از جوشکاری قوسی با گاز محافظ میگ، مگ در سراسر دنیا به وجود آمده است.

هم اکنون جوشکاری میگ مگ بیشترین کاربرد را در اروپای غربی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا دارد. استفاده از این فرآیند در آینده نیز توسعه و پیشرفت خواهد داشت. تحقیقات در زمینه این فرآیند، منجر به ابداع روش جوش کاری با نرخ رسوب بالا با نام FCAW، TIME شده است.

هم اکنون از سیم های تو پودری به صورت گسترده ای استفاده می گردد. FCAW جوشکاری قوسی با گاز محافظ و الکترود مصرف شدنی GMAW جوشکاری قوسی با گاز محافظ و الکترود مصرف شدنی اغلب به نام جوشکاری میگ مگ (MIG/MAG) معروف است.

در این فرآیند، حرارت لازم برای ذوب فلز پایه و الکترود از طریق تشکیل قوس الکتریکی بین آنها تأمین می گردد. الکترود در این فرآیند سیمی است که به صورت دائم و با یک سرعت معین به حوضچه جوش تغذیه می گردد و به عنوان فلز پر کننده مصرف می گردد. قوس الکتریکی حوضچه جوش و مناطق حرارت دیده اطراف توسط یک گاز محافظ یا مخلوطی از گازها که از سر مشعل خارج می شود محافظت می گردد. گاز محافظ باید به طور کامل فلز جوش را محافظت نماید. ورود هوا می تواند باعث آلودگی فلز جوش شود.

قابلیت کار

در تمام فرآیند های میگ مگ سیم جوش به طور اتوماتیک از میان مشعل با سرعت از پیش تنظیم شده ای، خارج می شود. به همین خاطر این فرآیند نمی تواند به عنوان فرآیند دستی باشد و بیشتر صورت نیمه اتومات و اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. در جوشکار نیمه اتوماتیک، تجهیزات دستگاه فقط سرعت سیم جوش را کنترل نموده و مشعل توسط جوش کار هدایت می گردد.

شروع و توقف سیم جوش، گاز محافظ، جریان الکتریکی توسط جوش کار کنترل می شود. در جوشکاری ماشینی، تجهیزات کاملاً مکانیزه هستند و جوشکار فقط کنترل ظاهری جوش را بر عهده دارد. در جوشکاری اتوماتیک تجهیزات و دستگاه کاملاً مکانیزه بوده و به طور اتوماتیک کنترل می شود. به طوری که جوشکار هیچ نقشی در انجام کار ندارد.فرآیند میگ مگ مثل اکثر فرآیند های جوشکاری قوسی در همه حالات قابل استفاده می باشد.

مزیت فرآیند جوشکاری میگ مگ

مزیت اصلی این فرآیند نسبت به جوشکاری قوس الکتریکی دستی، سرعت بیشتر و نرخ رسوب بالاتر می باشد که اساساً مربوط به پارامترهای زیر می‌باشد:

  • تغذیه سیم به طور مداوم است. به طوری که نیاز به وقف جوشکاری جهت تعویض الکترود و ابزار نمی باشد. در صورتی که جوشکاری با الکترود دستی نیاز به توقف برای تعویض الکترود می باشد.
  • در این فرآیند نیاز به برطرف کردن سرباره از سطح جوش نمی باشد(به جز FCAW) زیرا سرباره ای وجود ندارد. در صورتی که در جوشکاری با الکترود دستی، سرباره بایستی از سطح جوش برطرف گردد.
  • استفاده از سیم جوش با قطر کمتر نسبت به الکترود جوشکاری دستی در این فرآیند به شدت جریان بیشتری نیاز است و در نتیجه نرخ رسوب جوش بیشتری انجام می گیرد.
  • در این روش هیدروژن کمتری جذب فلز جوش می شود که برای فولادهای حساس به ترک هیدروژنی امری مهم می باشد.
  • امکان جوشکاری ورق های کمتر از 2 میلیمتر وجود دارد.
  • این فرآیند قابل اتومات شدن می باشد.
  • آموزش جوشکاری در این فرآیند نیاز به زمان کمتری دارد.

معایب فرآیند جوشکاری میگ مگ (MIG/MAG)

  • تجهیزات جوشکاری این فرآیند پیچیده تر بوده، قیمت بالاتری داشته و کمتر قابل حمل و نقل می باشد.
  • در این فرآیند مشعل بایستی همواره به سطح قطعه کار نزدیک باشد بنابراین جوشکاری محل هایی که دسترسی به آن مشکل است، قابلیت جوشکاری میگ مگ (MIG/MAG) را نسبت به روش الکترود دستی کمتر می نماید.
  • در این فرآیند احتمال ترک در جوشکاری فولادی قابل سخت شدن وجود دارد چون سرباره ای وجود ندارد تا سرعت سرد شدن را کاهش دهد.
  • در جوشکاری میگ مگ (MIG/MAG) نیاز به حفاظت قوس در مقابل جریان باد می باشد. زیرا وزش باد باعث پراکنده شدن گاز محافظ از سطح حوضچه جوش و در نتیجه آلودگی فلز جوش می گردد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>