اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع چسب

انواع چسب برای مصارف مختلف در صنعت وجود دارند. چسب هایی که با متریال های مختلف تولید شده اند و روی مواد مختلف قابلیت چسبندگی دارند. از انواع چسب ساختمانی برای به هم چسباندن متریال ها و یا گرفتن نشتی های مختلف استفاده می شود. همه ما در زندگی روزمره از انواع چسب مثل چسب مایع، چسب سنگ، انواع چسب برق، چسب جوش و چسب 123 و … استفاده می کنیم.

انواع چسب ساختمانی

چسب ها در صنعت ساختمان سازی استفاده های متنوعی دارد. برای چسباندن سنگ ها از چسب سنگ استفاده می شود. برای نصب پارکت ها و ام دی اف و … از چسب های مختلف استفاده می شود. انواع چسب مایع برای جلوگیری از نشتی لوله ها و یا اتصال مواد مختلف کاربرد دارد. چسب اپوکسی یا چسب بتونه برای چسباندن چوب و فلز و سرامیک و … کاربرد دارند. به طور کلی برای هر کارکردی چسب مخصوص به آن وجود دارد. در ادامه با هر کدام از این چسب ها آشنا می شوید.

چسب سنگ

چسب سنگ از نوع چسب اپوکسی است. یعنی بر پایه اپوکسی ساخته می شود. از چسب سنگ برای چسباندن قطعات بتنی استفاده می شود. برای نصب سنگ و کاشی و سرامیک کاربرد دارند و حتی برای اتصالات فلزاتی مانند فولاد به بتن کاربرد دارد.

چسب سنگ مقاومت و چسبندگی بسیار بالایی دارد. مخصوصا در حضور موادی که قابلیت خورندگی دارند به خوبی مقاومت می کند. مثلا اگر در یک محیط اسیدی از سایر چسب ها استفاده کنید احتمالا بعد از مدتی دچار خوردگی می شود. اما چسب سنگ کاملا مقاوم است و حتی تغییرات دما مانند سرد شدن بیش از حد و یا گرم شدن تأثیری روی مقاومت آن ندارد.

تفنگ چسب حرارتی

تفنگ چسب حرارتی یکی از مدل های کاربردی چسب به محسوب می شود که به دلیل نیاز به دستگاهی جانبی برای عموم حرفه ای به حساب می آید این چسب دارای کارایی بسیار بالا و قابلیت های منحصر به فردی می باشد. تفنگ چسب حرارتی دارای جریان سریع و روان چسب می باشد که کار با دستگاه را بسیار آسان می گرداند.دستگاه تفنگ چسب حرارتی مجهز به پایه ی فلزی دستگاه جهت ایستادن می باشد که باعث می شود تا کاربر راحت تر از آن استفاده کند.

از قابلیت های منحصر به فرد این تفنگ چسب حرارتی آروا مجهز بودن به کلید پاور به جهت صرفه جویی در مصرف برق در صورت عدم استفاده از دستگاه می باشد که مصرف برق را کاهش می دهد و حتی طول عمر تفنگ چسب حرارتی را نیز بالا می برد.

این تفنگ حرارتی مدل 5121 آروا دارای طراحی صنعتی و ارگونومیک می باشد که همین طراحی بسیار این دستگاه را منحصر به فرد کرده است.دیگر قابلیت این دستگاه پرکاربرد و با کارایی بالا مجهز بودن به المنت 80 وات جهت گرم شدن سریع دستگاه می باشد که در زمان نیز صرفه جویی می کند و پس از اتصال به برق سریعا می توان از آن استفاده کرد.

انواع چسب بتن

در ساخت بتن معمولا از نوعی چسب استفاده می شود که میزان جذب و مقاومت بتن را افزایش می دهد. اما انواع مختلف چسب بتن وجود دارند. چسب بتن هم به صورت افزودنی در مراحل اولیه ساخت بتن استفاده می شود و هم برای اتصالات مختلف بین قطعات مختلف بتن کاربرد دارد. معمولا برای چسباندن تکه های بتنی از ملات سیمان استفاده می شود. اما در مواردی که ظریف کاری نیاز است استفاده از چسب بتن بسیار بهتر جواب می دهد.

برخی مواقع هم ترک هایی داخل قسمت های مختلف بتن به وجود می آید و برخی تکه ها از بتن جدا می شوند که برای چسباندن این تکه ها می توان از انواع چسب بتن استفاده کرد. چسب بتن در دو مدل لاتکس یا پلیمری و یا چسب اپوکسی عرضه می شود.

انواع چسب برق

چسب برق یا نوار چسب که در بیشتر خانه ها وجود دارد برای اتصال سیم ها و جلوگیری از برق گرفتگی استفاده می شود. انواع چسب برق هم وجود دارند که برای کاربردهای مختلف استفاده می شوند. برای کابل های ضخیم تر که روی تیرهای برق استفاده می شوند معمولا از چسب برق پلیمری در ابعاد بزرگ استفاده می شود. در ساختمان سازی بیشتر از چسب لنت استفاده می شود. کار اصلی چسب برق عایق سازی سیم ها برای جلوگیری از برق گرفتگی و همچنین خیس شدن و اتصال می باشد.

چسب اپوکسی یا بتونه

چسب بتونه برای کاشت میلگرد داخل بتن استفاده دارند و جزو انواع چسب ساختمانی پرکاربرد است. این چسب ها بر پایه مواد اپوکسی هستند. فرمولاسیون خاص اپوکسی که شامل رزین است و اصطلاحا به آن هاردنر یا سخت کننده می گویند قدرت بسیار بالایی به این چسب داده است.از چسب اپوکسی برای کاربردهای زیر استفاده می شود:

  • اتصال قطعه های بتنی
  • اتصال قطعه های فلزی
  • برای پر کردن ترک ها و همچنین جلوگیری از شکاف هایی که داخل قطعات مختلف در حال رشد هستند.

چسب اپوکسی در برابر ضربه و فشار به شدت مقاوم است. چسبندگی بسیار بالایی دارد و وقتی که سخت می شود در برابر حرارت و یا عوامل خارجی مقاومت بالایی از خودش نشان می دهد.

چسب 123

بیشترین مصرف چسب های 123 در نمای ساختمان و جلوه دهی آن با سنگ نما و نیز کاشی و برخی ابزار و سایر مصارف خانگی می باشد و دلیل اصلی آن غلظت بسیار زیاد و قدرت چسبندگی فوق العاده آن می باشد.چسب 123 مخصوص برای تمامی کارها که به چسب با چسبندگی بالا نیاز داشته باشند است.

چسب 123 آروا تولید کشور ایران می باشد. چسب های 1.2.3 آروا دارای قدرت و کیفیت بی نظیری می باشند. این چسب ها در قطعات مختلف چوبی، انواع فلزات، قطعات چرم، تکه های سرامیکی، قطعات سفالی، پلاستیک، انواع جواهرات و مصارف دیگری از جمله مصارف تزیینی و با ناخن دست مورد استفاده می شود.

انواع چسب مایع

انواع چسب مایع مانند چسب فوم، چسب تفنگی یا حرارتی، چسب چوپ، چسب اپوکسی، چسب جوش و چسب قطره ای و … استفاده های گوناگونی در صنعت دارند. چسباندن قطعات پلاستیکی، شیشه ای، بتنی، فلزی و … با این چسب ها بسیار راحت است. هر کدام هم مقاومت و چسبندگی خاص خودشان را دارند. برخی از انواع چسب مایع دیر خشک می شوند و برخی هم به سرعت سفت می شوند که به آن ها چسب فوری می گویند.

در ساختمان سازی و همچنین طراحی داخلی خانه چسب های مایع بسیار پرکاربرد هستند. هر جایی که به اتصال قطعات مختلف یا تعمیر وسایل نیاز باشد انواع چسب مایع برای این اهداف تولید و عرضه شده اند و می توان از آن ها استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>