اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کابل جوشکاری

ویژگی های کابل جوشکاری مناسب چیست؟

کابل جوش، رسانای الکتریکی جریان برق جوشکاری است. کابل جوشکاری شامل یک سری از رشته های مس مرغوب پیچیده شده در داخل یک روکش با دوام است.رشته های مس خالص به سیم جوش انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع دیگر رسانای الکتریکی می دهند. روکش عایق بندی به گونه ای طراحی شده است که بتواند حرکت مکرر روی سطوح خشن را حفظ کند. با افزایش جریان الکتریکی، باید قطر کابل جوش و سطح مقطع حاصل از رشته مس افزایش یابد.

این مفهوم شبیه به افزایش جریان آب از طریق شلنگ است. برای حمل حجم بیشتری از آب به شلنگ قطر بزرگ تر نیاز است. شما برای شستشوی باغ خود از شلنگ کوچک تر استفاده می کنید، در حالی که سازمان آتش نشانی از شلنگ بسیار بزرگ تری برای مبارزه با آتش سوزی استفاده می کند. قیمت کابل ترانس جوش تحت تأثیر همین متغیرها است.

قدرت؛ یکی از مهم ترین ویژگی های کابل جوشکاری

قدرت کابل جوشکاری مناسب نیز با ظرفیت جریان یا درجه آمپر شناخته می شود. به حداکثر مقدار جریان الکتریکی که اطمینان داده می شود کابل بتواند عبور دهد قدرت آن کابل گفته می شود.علاوه بر سطح مقطع، سایر فاکتورهای تأثیرگذار بر توانمندی کابل جوش نظیر طول آن، درجه بندی اهم، درجه بندی مقاومت حرارتی مواد عایق و دمای محیطی قابل تحمل نیز باید مدنظر باشد.

طول کابل جوشکاری

کابل های کوتاه تر می توانند جریان بیشتری نسبت به کابل های طولانی تر با همان قطر داشته باشند. کابل جوش اغلب با درجه حرارت رسانای 75 درجه سانتیگراد، 90 درجه سانتیگرادیا 105 درجه سانتیگراد (221 درجه فارنهایت) درجه بندی می شود. در حالی که سیم مسی به خودی خود می تواند درجه حرارت بالا ایجاد شده توسط آمپراژهای بالاتر را قبل از آسیب دیدگی تحمل کند اما عایق پلاستیکی آنها ذوب می شود.

دمای محیطی و تأثیرش روی کابل جوش

کابل جوش مناسب نیز اغلب برای دمای محیط 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) درجه بندی می شوند. درجه حرارت بالاتر محیط می تواند توانایی آنها در اتلاف گرما در محیط اطراف را کاهش دهد و در نتیجه باعث کاهش قدرت آنها شود. علاوه بر این، چندین کابل در کنار هم می تواند باعث کاهش توانایی آنها در تحمل گرما شود. کابل های چندگانه باید کمی از هم جدا شوند.

جنس کابل جوشکاری

توجه داشته باشید که گرچه مس هدایت کننده الکتریکی بسیار خوبی است، اما هنوز تا حدی مقاومت در برابر جریان را دارد. بنابراین مقداری از تولید گرما به دلیل مقاومت در کابل رخ خواهد داد. اگر قطر کابل برای سطح جریان داخل آن خیلی کم باشد، کابل بیش از حد گرم می شود. این مساله می تواند کابل را در معرض خطر احتمالی آتش سوزی و همچنین آسیب رساندن به خود کابل (و در نهایت خرابی) قرار دهد. هم چنین قیمت کابل ترانس جوش با مس بهتر گران تر نیز هست.

شکستن ژاکت عایق همچنین می تواند یک خطر شوک الکتریکی باشد. در مقابل، کابل که برای یک سطح آمپراژ داده شده بزرگ است، هیچ جریان مستقیمی را از کابل با اندازه مناسب انجام نمی دهد. با این حال، کابل با قطر بزرگ تر به دلیل افزایش مقدار رشته های مس، به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به کابل با قطر کوچک تر دارد. بنابراین، کابلهای بزرگ ممکن است مقرون به صرفه نباشد.

انتخاب بهترین کابل جوشکاری

هنگام انتخاب بهترین کابل جوشکاری، بهتر است کابلی را انتخاب کنید که بتواند حداکثر خروجی جوشکاری را داشته باشد. برای این کار باید سه عامل را در نظر بگیرید:

  • طول کل مدار جوش
  • توان خروجی ترانس جوشکاری
  • چرخه منبع برق جوشکاری

مدار جوشکاری چیست؟

مدار جوشکاری، مسیری است که در آن برق حرکت می کند. این شامل منبع برق، کابل الکترود، نگهدارنده الکترود، قوس الکتریکی، کابل جوشکاری و گیره کاری است. شکل زیر مدار جوش را نشان می دهد. برای تعیین اندازه مناسب کابل جوش، باید تمام طول کابل الکترود و کابل کار (کابلی که قطعه جوشکاری را به دستگاه وصل می کند) را به یکدیگر اضافه کنید.

کابل الکترود به نگهدارنده الکترود، مشعل TIG یا فیدر سیم وصل می شود. کابل کار به یک گیره کار وصل می شود. توجه داشته باشید که این دو مورد اخیر معمولاً به اشتباه "کابل زمین" و "گیره زمین" گفته می شود. با این حال، این اصطلاحات نادرست است، زیرا کابل "زمین" فقط در قسمت اصلی مدار جوش اعمال می شود.

نکات ایمنی در مورد کابل جوشکاری مناسب

به خاطر داشته باشید برای اینکه اطمینان حاصل کنید که از آمپراژ تنظیم شده در کابل های خود برای انجام کار استفاده می کنید، باید کابل ها، اتصالات و لوازم جانبی خود را در حالت مناسب و سالم نگه دارید. تمام تجهیزات باید قبل از استفاده مورد بازرسی قرار گیرند. اگر پایانه های موجود در منبع تغذیه شل شده باشند اتصالات به طور ایمن به یکدیگر متصل نشوند، کابل ها بریده یا آسیب دیده باشند، شما خروجی مورد نظر را دریافت نمی کنید.

کابل جوشکاری آسیب دیده می توانند مقاومت بیشتری در مدار جوش ایجاد کنند و بنابراین جریان جوش را محدود می کنند. این مناطق همچنین به دلیل مقاومت گرم می شوند و می توانند مشکلات دیگری ایجاد کنند. همیشه اطمینان حاصل کنید که تجهیزات قابل استفاده و در حالت کار مناسب هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>