اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


جوشکاری

پاشش

یکی از مشکلاتی که اپراتور ها در هنگام کار با دستگاه جوش به خصوص در جوشکاری با گاز محافظ (GWAW) بسیار با آن مواجه می شوند، پاشش است. پاشش مشکل ناخواسته ای است و زمانی ایجاد می شود که قطرات مذاب در نزدیکی قوس جوش درست می شود.

دلیل ایجاد پاشش در کار با دستگاه جوشکاری این است که جریان جوشکاری بیش از حد زیاد است یا قطبیت نادرست است و محافظ گاز کافی نیست. برای رفع مشکل پاشش پیشنهاد می کنیم که جریان جوش یا طول قوس را کاهش دهید. علاوه بر این راهکار، جوشکار می تواند درستی قطبیت دستگاه جوشکاری را چک کند. در آخر هم بهتر است که نوع گاز محافظ و میزان جریان را بررسی کنید، همین طور نازل گاز خود را تمیز کنید.

تخلخل

از مشکلات و خطاهای جوشکاری دیگری که در زمان جوشکاری به وجود می آید، می توان به تخلخل اشاره کرد. تخلخل به حالتی گفته می شود که در جوش حفره های کوچک و پرتعدادی شکل می گیرند. این مشکل زمانی به وجود می آید که گازهایی چون اکسیژن، نیتروژن و هیدروژن جذب مذاب جوش می شود و پس از انجماد در فلز گیر می کند.

تخلخل می تواند دلایل متعددی داشته باشد که از آن ها می توان به وجود رطوبت، زنگ زدگی، چربی یا رنگ در محل جوش اشاره کرد. همچنین در زمان جوش شکاف هایی که هوا در میان آن جریان دارد، ممکن است که مشکل تخلخل را به وجود بیاورد. برای جلوگیری از این مشکل، اپراتور باید از مواد تازه جوشکاری استفاده کند و همچنین مکان جوش را به خوبی خشک و از آلودگی پاک کند.

تغییر شکل جوش

تغییر شکل در هنگام انقباض فلزات جوش داده شده در زمان سرد شدن و سخت شدن جوش اتفاق می افتد. دلیل بروز این اتفاق نیز این است که اتصالات صفحه پیش از جوشکاری ضعیف است. راه حل این مشکل نیز این است که باید صفحه را توسط اتصالات مناسب به خوبی محکم کرد و از الکترود مناسبی برای جوشکاری استفاده کرد.

ترک

در هر نوع ساخت و ساز ایجاد ترک در محل جوش مشکل بسیار بزرگی محسوب می شود. زیرا ممکن است که ترک های کوچک به مرور زمان بزرگ تر شوند و اتفاق خطرناکی به وجود بیاید. برای رفع این مشکل نمی توان جای ترک را با مواد مختلف پر کرد بلکه راهکار مناسب این است که ترک ها از بین بروند و دوباره جوشکاری انجام شود.

از آن جایی که این کار خسته کننده است، باید به این فکر بود که چگونه ترک در زمان جوشکاری ایجاد نشود. برای این منظور باید محل جوش را به خوبی تمیز کنید و محل اتصال دو قطعه را که قصد جوشکاری در آن دارید، به خوبی پر کنید و اگر مانعی برای این کار وجود دارد، آن را به روش های مختلف از بین ببرید. به یاد داشته باشید که دما هم در بروز این مشکل تأثیر گذار است و عملیات جوشکاری را باید در دمای مناسبی انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>