اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا برخی از جوشکاران به جای استفاده ترکیبی از آرگون و گاز co2 که برای جوشکاری میگ طراحی شده است، ترجیح می دهند که جوشکاری میگ را با گاز محافظی که صد درصد از گاز co2 تشکیل شده است، انجام دهند؟

بی گمان نام ترکیب co2 را بسیار شنیده اید. به خصوص زمانی که آلودگی هوا مطرح است اما این گاز استفاده های دیگری نیز دارد و از آن برای خاموش کردن آتش و گازدار کردن نوشابه ها و سرد نگه داشتن آن ها استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی دستگاه جوشکاری co2 این است که هزینه آن کم و به صرفه است علاوه بر این موضوع مزایای دیگری نیز دارد و مانند هر ابزاری محدودیت ها و نکات منفی نیز درباره آن وجود دارد. هر چند که دستگاه جوشکاری co2 برای همه افراد و همه شرایط مناسب نیست اما جزء بهترین گزینه ها برای جوشکاری است. در این متن به نکات مختلف درباره جوش co2 پرداخته ایم و به این سوالات پاسخ خواهیم داد:

  • گاز چه استفاده ای در جوشکاری دارد؟
  • چرا جوشکاری میگ با گاز co2 صد درصد محبوب است؟

گاز چه استفاده ای در جوشکاری دارد؟

پیش از آن که به بررسی بیشتر دستگاه جوشکاری co2 بپردازیم، بهتر است به بررسی اصطلاح گفته شده در قسمت مقدمه بپردازیم. جوشکاری میگ در واقع جوشکاری با گازهای بی اثر است که هزینه جوشکاری با دستگاه های سنتی را بسیار کاهش می دهد.از گازهای مختلفی هم در این نوع اینورتر جوشکاری استفاده می شود که از آن ها می توان به هلیوم، آرگون، co2 و اکسیژن اشاره کرد. در دستگاه های جوشکاری مختلف از ترکیب های متفاوتی از گازهای ذکر شده اسفاده می شود.

این نوع از جوشکاری مزایای بسیاری دارد که از مهم ترین آن ها می توان به این موضوع اشاره کرد که قوس های الکتریکی فاقد آلودگی نظیر گرد و غبار و مواردی از این قبیل می شوند. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر از این نوع اینورتر جوشکاری به درستی استفاده نکنید، جوش شما متخلخل خواهد شد و هنگام جوش پاشش بسیاری به وجود خواهد آمد که این اتفاقات باعث می شود جوش شما ضعیف شود. ما در این متن و در بخش بعدی قصد داریم به نکاتی درباره اینورتر جوشکاری با گاز co2 بپردازیم.

چرا جوشکاری میگ با گاز co2 صد درصد محبوب است؟

1- هزینه کمتر

بله هزینه عملیات دستگاه جوش co2 مستقیم که با نام C100 نیز شناخته می شود از هزینه جوش 75 درصد آرگون و 25 درصد co2 که با نام c25 شناخته می شود، ارزان تر است. در واقع جوشکاری c25، 4.5 برابر از c100 گران تر است.

2- قابلیت حمل و نقل بهتر

در کنار هزینه پایین عملیات جوش با دستگاه جوشکاری co2، تا به حال متوجه تفاوت سایز آن با دیگر دستگاه های جوش شده اید؟ دستگاه جوش co2 کوچک تر از دستگاه های دیگر است و همین موضوع باعث می شود که حمل و نقل آن راحت تر شود و هرینه های حمل و نقل مربوط به آن پایین بیاید.

3- پر کردن دوباره مخزن

یکی دیگر از مزیت های دستگاه جوشکاری co2 این است که شما می توانید پس از اتمام گاز مخزن، دوباره آن را پر کنید و نکته مهم تر هم این است که دسترسی به گاز co2 بسیار ساده است. به عنوان مثال شرکت هایی که لوازم ورزشی می فروشند یا شرکت هایی که دستگاه های اطفا حریق را پر کنند از مکان هایی هستند که شما می توانید برای پر کردن مخزن دستگاه جوش co2 خود به آن جا بروید.

4- کارایی

گاز co2 همانند گاز آرگون بی اثر است اما تنها در دماهای پایین این خاصیت را حفظ می کند و در گرمای جوشکاری واکنش پذیری آن افزایش پیدا می کند. این موضوع ویژگی های مثبت و منفی را برای دستگاه جوش co2 ایجاد می کند. در این جا به مزایای این ویژگی خواهیم پرداخت:

  • مفصل ها بهتر نفوذ می کنند. این ویژگی باعث می شود که ماشین های کوچک تر بتوانند بهتر قطعات ضخیم را نگه دارند.
  • سرعت جوش بالا می رود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>