اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کارواش خانگی


دستگاه کارواش صنعتی و کارواش خانگی

برای پاسخ به سوال های مطرح شده در ابتدا نیاز است به مشخص کردن چند مفهوم بپردازیم. پیش از این درباره ی کارواش های خانگی صحبت کردیم و از ماهیت و ابعاد مختلف آن آگاه شدیم. درواقع کارواش های خانگی واتر جت هایی هستند که در منازل یا گاراژ ها استفاده می شوند.

وقتی از تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی صحبت می کنیم، هدف ما بیشتر در مورد مقایسه قطعات و جزییاتی است که در این دو ابزار به کار رفته است. اصلی ترین تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی؛ موتور آن هاست. این تفاوت در موتور دستگاه به چه معنی است؟ تا لحظاتی دیگر به پاسخ این سوال خواهید رسید.

موتور

معمولا بهترین کارواش خانگی دارای موتور کلکتوری هستند و این در صورتی است که کارواش های صنعتی، موتور دائم الکار از نوع القایی دارند و برای مصارف بزرگ تر و طولانی مدت طراحی شده اند. این درست در حالی است که کارواش های خانگی در صورت استفاده ی بیش از حد، دچار داغ شدن موتور و آسیب می شوند. جنس قطعات استفاده شده در موتور و پمپ دستگاه های کارواش های خانگی و صنعتی متفاوت هستند.

قطعات استفاده شده در کارواش خانگی عموما سرسیلندرهای آلومینیومی یا برنجی با درجه کیفی پایین تر است درحالی که در ابزارهای شست وشوی صنعتی سرسیلندرهای صنعتی، برنج باکیفیت بالا به کار رفته تا دوام و کارایی بیشتری داشته باشند. پیستون های کارواش صنعتی هم از سرامیک بوده که برخلاف کارواش خانگی در تماس با آب دچار سایش نمی شوند. همیشه در هنگام خرید ابزار باید از جزئیات آن مطلع باشید تا انتخاب بهتری در خرید خود انجام دهید.

شلنگ

یکی دیگر از موارد تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی شلنگ های فشار قوی است. این تفاوت مهمی است که در رابطه با مقایسه ابزار موجود در کارواش های خانگی و صنعتی باید به آن توجه کرد. شلنگ ها در کارواش صنعتی از بافت فولادی ساخته شده اند و توان عبور جریان با فشار زیاد را دارند. این درحالی است که شلنگ های استفاده شده در کارواش های خانگی هم ازجنس شلنگ فشار قوی بوده اما لزوما بافت فولاد در آن ها به کار نرفته است.

وزن و قابلیت حمل ونقل

تفاوت در وزن کارواش های صنعتی و کارواش خانگی اصلا دور از انتظار نیست. همان طور که از اسم آن ها به نظر می آید. کارواش صنعتی سنگین بوده و حداقل 20 کیلوگرم وزن دارند. سازندگان در ساخت بهترین کارواش خانگی، با حدود 5 کیلوگرم وزن، قابلیت حمل ونقل آسان تری را برای آن ها محیا کرده اند.

قابلیت تنظیم فشار در کارواش صنعتی

کارواش های صنعتی مجهز به گیج فشار هستند که می توان قدرت فشار را در آن ها کنترل و کم و زیاد کرد. با افزایش قدرت فشار، دبی خروجی آب هم افزایش پیدا می کند. همیچنین امکان استفاده از سه راه در کارواش های صنعتی وجود دارد و می توان همزمان از دو نازل در آن ها استفاده کرد. هیچ یک از این قابلیت ها در کارواش های خانگی وجود ندارد.

درکارواش های خانگی، معمولا فشار آب واقعی نیست و نازل های چرخشی در ایجاد فشار حاصل نقش دارند. این گونه کارواش ها دارای دبی پایین، مانند 5 تا 7 لیتر هستند. در نمونه های صنعتی، دبی آب تا 12 الی 20 لیتر در دقیقه هم وجود دارد.در نمونه های صنعتی دور موتور پایین است (1400 دور) ولی قدرت بالایی دارد که باعث طول عمر بیشتر موتور می شود. در نمونه های تک فاز، دور موتور معمولا 3000 دور در دقیقه است.

تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی

میزان استفاده

میزان استفاده کارواش، یکی دیگر از تفاوت هایی است که میان این دو می توان قائل شد. برای تعداد استفاده های کمتر در طول هفته، کارواش های خانگی انتخاب مناسبی هستند و برای استفاده های بالاتر به طور مثال 4 روز درهفته و به مدت یک ساعت در هربار؛ استفاده از کارواش صنعتی توصیه می شود.

شاسی

در کارواش های صنعتی می توانید شاسی های قدرت مند با بیس صنعتی و فلزی پیدا کنید اما بهترین کارواش خانگی، از شاسی های ضعیف تری برخوردار هستند و عموما جنس آن ها از پلاستیک تهیه شده است. به همین دلیل کارواش های صنعتی در محیط های سخت و تحت فشار بیشترین کاربرد را دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>