اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه چنای

معرفی فرودگاه بین المللی چنای:
امروز می خواهیم تا فرودگاه بین المللی چنای (Chennai International Airport) در کشور هند را به اتفاق یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار دهیم. این فرودگاه که در شهری به همین نام قرار دارد، به عنوان چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد کشور هند نیز شناخته می شود.

شهر چنای در جنوب شبه قاره ی هندوستان قرار گرفته است و یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای این کشور به شمار می رود. این فرودگاه در سال 1909 در چنای ساخته شد و در سال 910 اولین پرواز آزمایشی از آن صورت گرفت. البته اولین پرواز این فروگاه به مقصدی آسیایی صورت گرفت. این فرودگاه 71 نفر هیئت موسس داشت که تنها 14 نفر از آنان هندی بودند و الباقی ملیت های مختلف و از جمله انگلیسی داشتند.

البته این نکته گفتنی است که تاریخ هواپیمایی هند در سال 1912 آغاز شد و اولین پرواز در این کشور توسط نیروی هوایی بین هند و ایرلند و با کمک امپریال ایرلاینز انگلستان صورت گرفت. فرودگاه بین المللی چنای در فاصله ی 21 کیلومتری شهر چنای در هند قرار گرفته است.

این فرودگاه بعد از فرودگاه های بین المللی دهلی، فرودگاه بین المللی بمبئی و فرودگاه بین المللی بنگلور، به عنوان چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور پهناور هندوستان به شمار می رود.

بر اساس آمار رسمی که از این فرودگاه در رسانه های مختلف منتشر شده است، در سال 2017 میلادی این فرودگاه بیش از 20 میلیون مسافر را پذیر بوده واین تعداد از مسافران نیز از این فرودگاه برای جا به جایی خود در مقاصد مختلف داخلی و بین المللی استفاده کرده بوده اند.

همانطور که گفتیم شهر چنای بسیار مهم است و به همین دلیل چنای یکی از قطب های اصلی فرهنگی؛ اقتصادی و آموزشی در جنوب کشور هند است و مسافران زیادی را سالانه با اهداف مختلف تفریحی، تحصیلی و کاری به خود جذب می کند و به همین علت، مسافران بسیاری بلیط خود را به مقصد فرودگاه چنای رزرو می کنند.

فرودگاه بین المللی چنای با مرکز شهر چنای تنها 21 کیلومتر فاصله دارد و گزینه های متنوعی برای حمل و نقل در فرودگاه بین المللی چنای وجود دارد که دسترسی آسان و خوبی را به مرکز شهر را برای مسافران فراهم می سازد.

شرکت های هواپیمایی مشهوری همانند شرکت هواپیمایی ایرایندیا، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، شرکت هواپیمایی امارات، شرکت هواپیمایی الاتحاد، شرکت هواپیمایی فلای دبی، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز و شرکت هواپیمایی تای ایرویز پروازهای منظمی را در این فرودگاه به مقاصد مختلف انجام می دهند.

همانطور هم که گفتیم، گزینه های حمل و نقل فرودگاه چنای شامل تاکسی، اتوبوس، ریکشا و کرایه ی اتومبیل شخصی است که در نهایت دسترسی راحت و مناسبی را در اختیار مسافران این فرودگاه قرار می‌دهند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی چنای:

  • نام فرودگاه بین المللی چنای: Chennai International Airport.
  • کد یاتا: MAA.
  • کد ایکائو: VOMM.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 16 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی چنای:
همانطور که گفتیم، گزینه های حمل و نقل فرودگاه بین المللی چنای شامل تاکسی، اتوبوس، ریکشا و کرایه اتومبیل است و دسترسی راحت و مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد. فرودگاه بین المللی چنای دسترسی مستقیمی به خط ریلی و راه آهن ندارد.

نزدیک ترین ایستگاه قطار در فاصله ی 2 کیلومتری از فرودگاه قرار دارد و ایستگاه راه آهن مرکزی هم 25 کیلومتر با فرودگاه فاصله دارد. با استفاده از تاکسی، اتوبوس و ریکشا می توانید خودتان را به ایستگاه قطار برسانید و از آنجا به تمام نقاط شهر و همین طور شهرهای هند متصل شوید.

ایستگاه تاکسی ها در بیرون فرودگاه بین المللی چنای قرار دارد و به محض خارج شدن از ساختمان آن ها را خواهید دید. با استفاده از تاکسی در مدت زمان حدودا 50 دقیقه می توانید به هتل و مرکز شهر برسید.

اگر برای اولین بار به شهر چنای سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید، پیشنهاد می کنیم از تاکسی استفاده کنید. ریکشا نوعی موتور سه چرخه است و این وسیله نقلیه ی جالب به یکی از جاذبه‌های گردشگری هم تبدیل شده و تجربه سفر با آن مطمئنا برای توریست ها بسیار جذاب است.

در شهر چنای هم ریکشا یکی از ارزان ترین در دسترس ترین وسایل حمل و نقل است و در هرکجای شهر می توانید آن ها را پیدا کنید.

ریکشا یکی از گزینه های حمل و نقل فرودگاه چنای هم به شمار می رود و بیرون ساختمان ترمینال می توانید ردیف ریکشاها را ببینید که منتظر مسافر هستند.

ریکشا بسیار سریع و ارزان است اما خیلی راحت نیست و اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید توصیه می کنیم از تاکسی استفاده کنید. ریکشاها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند، اما حواستان باشد که وقتی سوار می شوید راننده تاکسیمتر را روشن کرده باشد و صفر شده باشد.

اتوبوس جزء متنوع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بین المللی چنای است و اتوبوس های مختلفی مسافران را به نقاط مختلف شهرچنای جا به جا می کنند.

مدت زمان سفر با این اتوبوس ها حدود 45 دقیقه خواهد بود و اتوبوس ها به طور میانگین هر یکساعت یک بار حرکت می کنند. این مینی بوس ها هر کدام نیم ساعت یک بار به جا به جایی مسافران می پردازند و در مدت زمان کمتر از یک ساعت شما را به مقصد می رسانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>