اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه آلماتی

معرفی فرودگاه بین المللی آلماتی:
امروز می خواهیم تا شما را با فرودگاه بین المللی آلماتی (Almaty International Airport) در شهر آلماتی در کشور قزاقستان آشنا نماییم.

این فرودگاه بین المللی به عنوان بزرگ ترین فرودگاه کشور قزاقستان در حال فعالیت است و سالانه مسافران زیادی را در خود پذیرا است.این فرودگاه در بیرون از شهر آلماتی قرار گرفته است و با آن در فاصله ای 35 کیلومتری قرار گرفه است.

فرودگاه بین المللی آلماتی همانطور که گفتیم، به عنوان بزرگ ترین فرودگاه کشور قزاقستان در حال فعالیت است و در فاصله ی 15 کیلومتری شهر آلماتی قرار گرفته است. سالانه مسافران زیادی با اهداف تفریحی کاری به شهر آلماتی و این فرودگاه سفر می کنند. در واقع، فرودگاه بین المللی آلماتی پذیرای بیش از نیمی از مسافرانی است که به کشور قزاقستان سفر می کنند.

فرودگاه بین المللی آلماتی در سال 1935 میلادی در فاصله ی 15 کیلومتری از شهر قدیم آلماتی ساخته شد. این فرودگاه بین المللی در ابتدا برای مقاصد باربری و کشتیرانی ساخته شد ولی بعدها تغییر کاربری داد. این فرودگاه در سال 1975 میلادی به کاربری حمل و نقل هوایی تغییر کاربری داد و در تاریخ 26 دسامبر 1975 شروع به کار کرد و اولین پروازش هم بین آلماتی و مکزیکو سیتی انجام شد.

این فروگاه تا سال 1990 میلادی بخشی از مراکز تحت نظارت وزارت حمل و نقل و دارایی قزاقستان بود و در سال 1991 این فرودگاه به نا فرودگاه آلما اتا تغییر نام داد. البته دو سال بعد یعنی در یسال 1993 میلادی این فرودگاه به عنوان واحدی مجزا و فرودگاهی معرفی شد. این فرودگاه در سال 1994 به فرودگاه بین المللی JSC International Airport تغییر نام داد.

این فرودگاه در سال 1998 مجددا بازسازی شد و تبیدل به فرودگاه بین المللی آلماتی شد. البته این فرودگاه در سال 1999 در بخش آشپزخانه ی فرودگاه دچار حریق و سوختگی شد که البته خوشبختانه صدمات جدی نداشت ولی بخش های ساختمانی محدودی از ترمینال را دچار سوختگی نمود. در سال 2004 میلادی بود که کار ساخت ترمینال جدید به پایان رسید و ترمینال جدید افتتاح شد.

در تاریخ 30 سپتامبر 2008، یک باند دیگر به مجموعه ی فرودگاهی آلماتی اضافه شد و اولین پرواز آن از فرودگاه بین المللی هیترو لندن انجام شد. این باند جدید به عنوان بلندترین و طولانی ترین باند پرواز قاره ی آسیا شناخته می شود. از دیگر خصوصیات این باند پروازی این است که انواع هواپیماها را از جمله پهن پیکر و بالاتر از آن را با هر وزنی که باشند می تواند پدیرش نماید.

به علت وجود برخی مشکلات فنی که در این فرودگاه وجود داشت، کنسرسیوم یاتا از مسئولین فرودگاه بین‌المللی آلماتی خواستند تا از قوانین ایکائو تبعیت نماید و اختلالات موجود را از بین ببرد. یک ترمینال جدید با گنجایش 2500 مسافر در این فرودگاه ساخته شد که در واقع یک مجتمع زیربنایی توسعه یافته است که دارای امکاناتی همچون: هتل ماریوت، سالن کنفرانس، مرکز همایش های کسب و کار، مرکز خرید و سینما است.

ساخت ترمینال جدید در این فرودگاه بسیار کمک کرد تا ترافیک در این فرودگاه به شدت کاهش پیدا کند و این برای این فرودگاه پیشرفت بسیار بزرگی بود. از آن جایی که آلماتی پایتخت قبلی قزاقستان است و در حال حاضر بزرگ ترین شهر و مرکز تجاری و اقتصادی این کشور محسوب است، فرودگاه بین المللی آلماتی، اهمیت ویژه ای دارد. شرکت های هواپیمایی مشهور و بین المللی مثل ایرفلوت، ایرآستانا، فلای دبی، لوفت هانزا و ترکیش ایرلاینز پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند.

فرودگاه آلماتی حدود 25 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و می توان با استفاده از اتومبیل در مدت زمان 30 دقیقه به آلماتی برسید. فرودگاه بین الملیل آلماتی یک ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. این فرودگاه در سال 2017 حدود 5 میلیون مسافر را از این فرودگاه جا به جا کرده است. فرودگاه آلماتی دسترسی خوبی به مرکز شهر دارد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی آلماتی:

  • نام فرودگاه بین المللی آلماتی: Almaty International Airport.
  • کد یاتا: ALA.
  • کد ایکائو: UAAA.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 681 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی آلماتی:
برای این که راه های دسترسی به فرودگاه آلماتی را بدانید، اولین نکته این است که باید بدانید که به محض این که وارد سالن پرواز می شوید رانندگان تاکسی های شخصی و تاکسی های فرودگاه از شما می خواهند که سوار تاکسی آن ها شوید. این تاکسی ها هم امن هستند و می توانید سوار آن ها شوید ولی پیشنهاد ما این است که از تاکسی های فرودگاه استفاده نمایید تا با خیال راحت به مرکز شهر و مقصد خود بروید.

لازم است بدانید که ایستگاه تاکسی ها بیرون از ساختمان ترمینال قرار دارند و به محض این که از سالن ترمینال خارج شوید ردیف تاکسی های فرودگاه را می بینید. این تاکسی ها توسط شرکت Eko-taxi مدیریت می شوند و کاملا مشخص هستند. ارزان ترین گزینه ی حمل و نقل در فرودگاه بین المللی آلماتی استفاده از اتوبوس است. در فرودگاه آلماتی اتوبوس های مختلفی وجود دارند که مسافران را به مرکز شهر آلماتی می رسانند.

در این شهر ایستگاه های اتوبوس بسیاری وجود دارد که البته هر کدام از این ها می توانند مقصد شما باشند. علاوه بر این اتوبوس ها، اتوبوس شماره ی 3 نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل در فرودگاه بین‌المللی آلماتی است و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته کار می کند.

این اتوبوس ها هر 30 دقیقه یک بار مسافران را از فرودگاه به سمت مرکز شهر و بالعکس جا به جا می کنند و یکی از گزینه های خوب برای دسترسی به شهر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>