اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری

ابزارآلات شارژی در مقایسه با ابزارآلات برقی دردسرهایی چون دسترسی به پریز برق، طول کابل و بسیاری موارد دیگر را ندارد؛ اما یکی از مشکلاتی که غالبا با این دسته از ابزارآلات مواجه خواهید شد باتری آن است. طول عمر باتری قابل شارژ بستگی به نحوه استفاده از ابزار و نگهداری از باتری دارد. به منظور افزایش طول عمر باتری باید کارهایی را انجام دهید که شامل موارد زیر است.

چگونه عمر باطری را افزایش دهیم؟

شارژ منظم

باتری های قدیمی "نیکل متال هیدرید" یا NIMH و باتری های کم مصرفی که هر روز استفاده می شود برای ایجاد حافظه و بازیابی طول عمر اولیه گهگاهی نیاز به تخلیه کامل دارد. این مورد در رابطه با باتری های قابل شارژ ابزارها صدق نمی کند؛ زیرا ابزار انرژی بیشتری نسبت به لپ تاپ مصرف می کند.

باتری نیکل کادیوم را هنگامی که به 70 درصد رسید یا نشانگر شارژ آن روشن شد شارژ کنید. باتری لیتیوم یون تا زمانی که کاملا تمام نشود نشانگر آن روشن نمی شود. هنگامی که به استفاده مداوم ابزار نیاز دارید یک باتری اضافی همراه خود داشته باشید.

نکته قابل توجه در رابطه با ابزارها این است که در صورت بلااستفاده بودن بازهم باتری آن تخلیه خواهد شد. باتری نیکل کادیوم در سه روز اول در صورت عدم استفاده مقداری از شارژ خود را از دست خواهد داد؛ اما باتری لیتیوم شارژ خود را مدت زمان بیشتری حفظ می کند. در هردو حالت چند دقیقه باتری را روی شارژر قرار دهید تا از شارژ کامل آن مطمئن شوید. برای ابزارهای فصلی مانند علف زن یا برف روب هر 6 ماه یکبار باتری آن را شارژ کنید.

دمای متوسط باتری

دمای باتری هنگام شارژ تأثیر زیادی در طول عمر آن دارد. اگر از باتری در هوای سرد زمستانی یا هوای گرم تابستانی استفاده کرده و در همان هوا نیز آن را شارژ کنید باتری آسیب دیده و عمر آن کوتاه می شود. پس از استفاده از باتری در هوای نامناسب، قبل از شارژ ساعاتی آن را در فضای داخل خانه قرار دهید تا به دمای اتاق برسد.اگر باتری داغ شده قبل از شارژ اجازه دهید به دای محیط برسد. بعضی از شارژرها مانند آن هایی که برای باتری لیتیوم یون ساخته شده باتری داغ را تا زمانی که به دمای محیط نرسد شارژ نمی کند.

باتری های خودمحافظ

سرعت و قدرت ابزارهای شارژی را می توان تنظیم کرد. بنابراین برای بالا بردن طول عمر باتری و ابزار بهتر است تنظیمات آن را در کمترین حالت ممکن قرار دهید. هنگامی که سرعت گشتاور ابزار در سطح بالایی قرار دارد یا از ابزار برای کارهای سنگین استفاده می شود باتری بیش از حد گرم شده و طول عمر آن کوتاه می شود.

بسیاری از باتری های جدید لیتیوم یون مانند باتری ابزارهای میلواکی دارای قابلیت هوشمندی است که به صورت اتوماتیک در صورت فشار بالا ابزار را خاموش می کند. در این شرایط چراغ های باتری چشمک می زند و قبل از استفاده مجدد باتری باید کاملا خنک شود.چراغ های چشمک زن باتری علاوه بر زمان داغ شدن آن هنگامی که شارژ باتری رو به اتمام هست نیز روشن و خاموش می شود.

مراقبت از باتری های ضعیف

درست است که باتری ابزارها از دوام بالایی برخوردار است اما در صورت استفاده نامناسب آسیب دیده و خراب می شود. باتری های ضعیف را داخل محفظه جداگانه یا جعبه ابزار نگهداری کنید تا از نور خورشید و باران در امان باشد. باتری باید در هوای کاملا متعدل نگهداری شود نه در هوای گرم داخل خودرو. این باتری ها را در خانه داخل جعبه و دور از گردوغبار و رطوبت نگه دارید. اتصال دهنده های ترمینال باتری را برای محافظت از خراشیدگی و رطوبت داخل درپوش پلاستیکی قرار دهید. باتری هایی که داخل درپوش پلاستیکی قرار داده اید را به منظوری جلوگیری از آتش سوزی به دور اشیاء فلزی قرار دهید.

قراردادن باتری در شارژ

همه شارژرها یکسان نیستند بنابراین قبل از استفاده باید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. به عنوان مثال اگر باتری معمولی را روی پایه شارژری که شارژر آن به برق وصل است قرار دهید منجر به بیش از حد شارژ شدن آن شده و طول عمر آن را کوتاه می کند.

به توصیه کمپانی های تولیدکننده باید باتری را پس از شارژ کامل از پایه شارژر جدا کنید. اما بعضی از باتری ها مانند ویوالت به لطف برخورداری از حالت نگهداری باتری را کاملا شارژ و آماده استفاده حفظ می کند. اگر دفترچه راهنمای ابزار را ندارید از وبسایت شرکت تولیدکننده دانلود کنید.

محافظت از باتری در مقابل رطوبت

رطوبت و هوای بارانی باعث خراب شدن باتری و ابزارهای شارژی می شود. شاید چند قطره آب آسیبی به ابزار نرساند اما رطوبت دائم بدون شک باعث شوک الکتریکی و در نتیجه خراب شدن باتری و ابزار می شود.نگهداری باتری ضعیف در هوای مرطوب باعث زنگ زدگی اتصال دهنده ها شده و در نتیجه باتری به سختی شارژ خواهد شد. از باتری هایی که در معرض رطوبت قرار گرفته است استفاده نکنید.

اجازه ندهید شارژ باتری به صور کامل خالی شود؛ زیرا این کار طول عمر باتری را کاهش می دهد. اگر باتری ابزار رو به اتمام است آن را از ابزار جدا کرده و دوباره شارژ کنید و اگر عمر باتری رو به اتمام است باتری جدید تهیه کنید. همانطور که می دانید تمام باتری های قابل شارژ دارای طول عمر محدودی هستند. به عنوان مثال باتری هایی که صدبار قابل شارژ هستند را می توان 200 مرتبه در حالی که 50 درصد آن پر است شارژ کرد. بنابراین اگر باتری ابزار خود را صدها مرتبه شارژ کرده اید وقتش رسیده است که یک باتری جدید تهیه کنید.

افزایش طول عمر ابزار برقی

نگهداری صحیح ابزارآلات منجر به افزایش طول عمر دستگاه می شود. در ادامه به چند نکته برای افزایش طول عمر ابزار توجه کنید:

  • از اعمال فشار زیاد روی ابزار و استفاده مداوم خودداری کنید.
  • ابزارآلات را در محلی دور از گرد و غبار نگهداری کنید.
  • دستگاه و ابزار خود را پس از استفاد ه بررسی کنید؛ در صورت نیاز به اکسسوری جدید مانند تیغ اره و … آن را تهیه کنید و قسمت های دوار را به خوبی روغن کاری و تمیز کنید.

چگونه باتری لیتیوم یون را شارژ کنیم؟

شارژ باتری های لیتیوم نباید به طور کامل خالی شود و هر زمانی که فرصت کردید باید آن را شارژ کنید.شارژ باتری های لیتیوم یون همانطور که نباید به طور کامل تخلیه شود، نیازی به شارژ کامل نیز ندارد. این نوع باتری ها اگر 90 الی 100 درصد شارژ کامل شود زودتر فرسوده خواهد شد. بنابراین برای افزایش طول عمر این باتری ها از شارژ کامل آن جلوگیری کنید.باتری لیتیوم یون نباید در دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد شارژ شود یا پس از شارژ کامل در شارژر باقی بماند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>