اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفنگ میخ کوب


میخ کوب چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

میخ کوب که به آن تفنگ میخ کوب هم گفته می شود، یکی از مهم ترین و ضروری ترین ابزار در کارگاه های نجاری و ساختمانی است. استفاده از میخ کوب در خط تولید باعث افزایش سرعت مونتاژ می شود؛ اما انجام همین کار توسط نجار ماهر با استفاده از چکش زمان بیشتری می برد. استفاده از میخ کوب سرعت انجام کار را به طرز چشم گیری افزایش می دهد.

اگر از میخکوب به صورت صحیح استفاده شود، وسیله ای بسیار مفید برای کارهای نجاری خواهد بود و بالعکس اگر از آن به درستی استفاده نشود، میخکوب وسیله ای بسیار خطرناک خواهد بود که می تواند آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. مزیت دیگر آن قابلیت استفاده از ابزار با یک دست بوده که این امکان را می دهد نجار با دست دیگر خود چوب یا قرنیز را ثابت نگه دارد.

این ابزار دارای میخ های بسیار نازک و ظریف بوده و به آسانی داخل چوب سخت، چوب نرم، پلای وود و دیگر مصنوعات چوب مانند ام دی اف نفوذ می کند. قسمت انتهای میخ بسیار کوچک و ظریف بوده و سوراخ ریزی داخل کار ایجاد می کند که با کمی فیلر به راحتی می توان آن را مخفی کرد. میخکوب هیچ گونه ترک یا شکستگی در قرنیز ایجاد نمی کند و قدرت نگهداری بالاتری نسبت به چسب دارد.

انواع دستگاه میخ کوب

میخ کوب به دو دسته کلی تقسیم می شود: میخ کوب بادی و میخ کوب شارژی.به طور کلی هریک از انواع میخ کوب برای استفاده در پروژه های چوبی مناسب است. هوای مورد نیاز میخ کوب بادی توسط کمپرسور هوا تأمین شده و از طریق لوله ای طولانی وارد میخکوب می شود. هوا از طریق لوله وارد پیستون شده و با فشرده شدن هوای داخل پیستون، نیروی لازم برای میخ کوب فراهم شده و میخ را درون چوب می کوبد.

نحوه کار میخ کوب شارژی به میخ کوب بادی شباهت بسیار زیادی داشته با این تفاوت که این وسیله نیاز به کمپرسور هوا نداشته و فشار هوای لازم برای حرکت پیستون را از طریق قوطی ساچمه ای قابل تعویض تهیه می کند. ترکیب قوطی ساچمه ای و باتری درون میخکوب نیروی لازم برای پرتاب شدن میخ را فراهم کرده و به دلیل عدم نیاز به کمپرسور هوا، به راحتی در همه ی مکان ها قابل استفاده است. وزن میخکوب شارژی به علت داشتن باتری نسبت به میخکوب های بادی سنگین تر است.

میخ کوب بادی در مقایسه با نوع شارژی آن بسیار سریع تر است اما به دلیل نیاز آن به کمپرسور هوا، کاربرد آن را محدود می کند. لازم به ذکر است که اندازه کمپرسور هوا برای تأمین هوای مورد نظر میخ کوب از مسائلی است که باید مد نظر قرار داد. میخ کوب شارژی تنها در عرض چند ثانیه آماده شده و در هر فضایی قابل استفاده بوده و محدودیت های میخ کوب بادی را ندارد اما هزینه تهیه قوطی ساچمه ای بسیار بیشتر است.

میخ کوب بادی به لحاظ قیمت نسبت به شارژی گران تر است؛ زیرا در کنار آن به ابزارهای دیگری چون شلنگ و دستگاه کمپرسور نیز نیاز خواهید داشت. درست است که در میخکوب شارژی این هزینه ها را ندارید؛ اما باید قوطی ساچمه ای قابل تعویض (کنیستر) آماده برای زمانی که هوای قوطی استفاده شده به اتمام می رسد داشته باشید.

انواع میخ

ریکی از نکاتی که حین کار با میخ کوب باید به آن توجه کرد، انتخاب میخ مناسب است. بعضی از انواع میخ کوب مجموعه ای میخ همراه محصول عرضه می کنند. نوع میخی که در دستگاه میخ کوب استفاده می شود، متفاوت است. بعضی از انواع میخکوب خشابی به شکل سیم پیچ (مارپیچ) داشته که به آن میخ نواری می گویند. با توجه به نوع میخکوب می توانید از خشاب های میخ شانه ای یا نواری استفاده کنید.در بیشتر میخکوب ها از میخ گیج 15 الی 18 استفاده می شود و مدل میخکوب نیز مستقیم یا زاویه دار است. 

جدا از بحث ترجیح، نوع میخ مصرفی بسیار مهم است. بعضی نجاران از میخی که شکل سر آن دایره ای شکل نیست و به شکل ماه است، استفاده می کنند. ماه شکل بودن انتهای میخ این امکان را فراهم می کند که میخ های بیشتری در خشاب کنار هم قرار بگیرد اما استفاده از این نوع میخ در بعضی سازه ها ممنوع است. قبل از انتخاب این نوع میخ از قوانین و نیازها به خوبی آگاه شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>