اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میخکوب

میخ کوب سیلندر بزرگی دارد که مستقیماً روی نوک میخ کوب یعنی جایی که میخ ها از آن خارج می شود، قرار دارد. ابتدا باید نوک میخ کوب را درست در مقابل چوب قرار داده و سپس میخ را درون چوب بزنید.گاهی اوقات برای این که میخ به چوب پشت قرنیز برسد، لازم است که میخکوب را به صورت زاویه دار استفاده کنید. بنابراین قبل از هر کاری ابتدا باید زاویه مناسب را تعیین کنید؛ سپس میخکوب را به آرامی روی سطح فشرده، دماغه ایمنی را فشار داده و ماشه را بکشید.

برای این کار، سیلندر و نوک میخ کوب را در جهت و جایی که می خواهید میخ بکوبید قرار داده و قبل از فشار دادن ماشه، میخکوب را روی نقطه مد نظر محکم کنید. میخکوب، میخ 3 میلی متری را تا جایی که سر میخ به آرامی درون چوب فشار داده شود، می کوبد. یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام کار با میخکوب با آن مواجه شوید، میزان عمق نفوذ میخ داخل چوب است.

در صورتی که میخ کاملا داخل چوب فرو نرفته باشد می توانید با چکش این کار را انجام دهید. اما این یک کار اضافی است که سرعت و میزان بازدهی کار را کاهش می دهد. میزان عمقی که میخ باید درون چوب فرو رود قابل تنظیم بوده، برای این کار کافی است از افراد حرفه ای مشورت بگیرید یا دستورالعمل ها را بخوانید.

روش های شلیک تفنگ میخ کوب

با این که اساس کار میخ کوب یکسان بوده و منبع آن گاز اشتعال آور است اما میخکوب را می توان بر اساس ماشه و ضامن کنترل کرد و آن را بر اساس روش شلیک تفنگ به دو دسته تقسیم می کنند. در برخی از میخ کوب ها، میخ به صورت پشت سر هم پرتاب می شود. اگرچه سرعت کار در این روش بسیار بیشتر است اما خطرات زیادی به دنبال دارد.در نوع دیگر از ضامن استفاده کرده که ایمن تر است. در این روش باید نوک میخکوب را روی چوب فشار داده و برای شلیک هر میخ، ماشه را بکشید اما در روش قبلی با نگه داشتن ماشه، میخ ها به سمت چوب پرتاب می شوند.

اگرچه در روشی که میخ ها به سرعت پرتاب می شوند، کار با سرعت بیشتری انجام می شود اما با استفاده از میخکوب ضامن دار، بهتر می توان آن را کنترل نموده و میخ ها را دقیقاً در جای درست خود بزنید.بهتر است تا زمانی که در استفاده از میخکوب تجربه کافی را به دست نیاورده اید از میخکوب ضامن دار استفاده کنید.

روش های میخ کوبی

به طور کلی در استفاده از میخ کوب دو روش وجود دارد: میخ مستقیم و میخ بی سر.میخ مستقیم روشی است که تقریباً همه از آن استفاده می کنیم. در این روش میخ را به صورت عمود بر سطح چوب کوبیده و میخ از داخل چوب اول وارد دیگری شده و دو قطعه کار را محکم به هم وصل می کند. این آسان ترین و رایج ترین روش استفاده از میخکوب است و باید در آن حرفه ای شوید.

در بعضی موارد نمی توان از میخکوب به صورت عمود روی چوب استفاده کرد یا باید میخ با زاویه مشخصی درون چوب فرو برود که در این شرایط از میخ بی سر استفاده می کنیم. در این روش مراحل کار مانند قبل است؛ یعنی باید میخ کوب را با زاویه مشخص در جهتی که می خواهید روی چوب قرار دهید. سر میخ را فشار داده و ماشه را بکشید؛ اما برای زدن میخ با زاویه مشخص به نحوی که چوب نشکند یا میخ از سمت دیگر بیرون نیاید، نیاز به تمرین زیادی دارد.

نکات ایمنی استفاده از دستگاه میخ کوب

در کار کردن با میخ کوب همانند کار کردن با تمام ابزارهای برقی باید از لوازم ایمنی که شامل عینک، گوش گیر (صدای میخکوب بسیار بلند است) و دستکش ایمنی است، استفاده کنید.میخ کوب دارای یک دماغه ایمنی است که قبل از درگیر شدن ماشه باید فشرده شود تا قابلیت کشیده شدن داشته باشد. بیشتر میخکوب ها دارای سر پلاستیکی ضد ضربه هستند که برای جلوگیری از آسیب به چوب یا قرنیز می توان آن را روی سر میخکوب قرار داد.

بعضی افراد ویژگی های ایمنی میخ کوب را مانعی برای کار خود می دانند اما باید بدانید که تمام این موارد از ضرورت های ایمنی بوده که باید آن را رعایت کنید. برای مثال برای افزایش سرعت میخ کوب، نوک آن را با زور جدا می کنند. چنین کاری به هیچ وجه ایمن نبوده و ممکن است میخ ها به سمت بدن بروند و صدمه شدید ایجاد کنند.هم چنین بعضی از کاربران نوک میخکوب را با یک دست می کشند و با دست دیگر آن را شلیک می کنند. این کار نه تنها درست نیست بلکه ممکن است باعث خطا رفتن میخ ها شده و میخ ها در نقطه مورد نظر شما قرار نگیرد.

گاهی در اثر میخ کوبی غلط سر میخ گیر می کند. انواع میخکوب وجود دارد که روشی آسان و سریع برای باز کردن سر میخکوب دارند و با استفاده از آن می توانید هر میخی که درون آن گیر کرده را جدا کنید. تقریبا همه میخکوب ها دارای ضامنی هستند که به راحتی گرفتگی سر آن را باز خواهد کرد؛ اما قبل از باز کردن ضامن حتما میخکوب را از کمپرسور جدا کرده یا باتری آن را خارج کنید. اگر از میخ کوب به درستی نگهداری و استفاده شود کمتر از 1 در صد با این مشکل مواجه خواهید شد؛ اما در چنین مواردی می توانید راهنمای میخکوب را بخوانید تا بتوانید آن را درست کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>