اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لولا تخت

نظرات زیادی در رابطه با این که لولا ابتدا به کابینت یا به درب کابینت نصب شود وجود دارد. در بیشتر موارد ترجیح بر این است که ابتدا لولا به کابینت نصب شود زیرا در واقع می توانید قبل از نصب کابینت فرورفتگی لولا را ایجاد کنید. در هر دو صورت برای این که به نتیجه تمیز و دلخواه برسید، باید دقت زیادی هنگام نصب لولا از جمله لولای تخت به کار ببرید.

برای شروع عرض لولای تخت را از مرکز برآمدگی لبه بیرونی آن اندازه بگیرید و از 1/32 اینچ (0.79 میلی متر) کم کنید. عدد به دست آمده فاصله ای است که از لبه درب یا کابینت برای اندازه گیری عرض فرورفتگی درنظر گرفته می شود. با مداد اندازه به دست آمده را روی لبه درب علامت بزنید. سپس لولا را روی علامت ها قرار داده و طرح لولا را دور آن بکشید.در مرحله بعد ضخامت کاپ لولا را اندازه گرفته و عمق آن را روی قسمت داخل درب یا لبه بیرونی بدنه کابینت علامت بزنید.

قسمت های علامت زده را برش دهید

پس از اتمام علامت گذاری با تیغ قسمت های علامت زده را خط بکشید. بهتر است برای کشیدن خطوط صاف از گونیای ترکیبی استفاده کنید. هنگام خط کشی توجه بیشتری به گوشه ها نشان دهید؛ زیرا سوراخ کردن گوشه های کار نسبت به دیگر قسمت ها کمی سخت تر است. زمان بیشتری صرف کرده و با دقت بیشتری این کار را انجام دهید.

2 روش برای برش فرورفتگی وجود دارد. یکی از روش ها استفاده از اورفرز با تیغه شیارزن است. این کار را می توان به راحتی انجام داد؛ اما برای این که برش از خطوط علامت زده بیرون نزند می توان از راهنمای اورفرز استفاده کرد.

روش سنتی برای برش فرورفتگی لولای تخت استفاده از اسکنه دارای تیغه اریب است. قبل از استفاده از اسکنه حتما از تیز بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ زیرا استفاده از اسکنه کند ممکن است خطرناک باشد.ساده ترین راه برای برش فرورفتگی این است که ابتدا خطوط علامت زده را با تیغ برش عمیق زده و داخل آن را با فواصل 0.5 میلی متری خطوط موازی ایجاد کنید.

پس از ایجاد برش های موازی در عمق مناسب با استفاده از اسکنه داخل آن را تراشیده و خالی کنید.پس از تراشیدن و خالی کردن فرورفتگی لولای تخت را داخل آن قرار دهید. لولا باید درست همسطح درب یا بدنه بوده و داخل فرورفتگی به خوبی جای بگیرد.

دریل و نصب لولای تخت

پس از قرار دادن لولا در داخل فرورفتگی ایجاد شده میخ را داخل سوراخ های پیچ قرار داده و با چکش روی میخ بکوبید تا کمی سطح سوراخ شود. سپس با استفاده از دریل شارژی یا برقی قسمت سوراخ شده را دریل کنید. در مرحله آخر پیچ ها را داخل هر کدام از سوراخ ها قرار داده و با پیچ گوشتی محکم کنید تا لولا کاملا به درب متصل شود.

برای تکمیل نصب لولای تخت درب را روی بدنه ای که لولا روی آن نصب شده قرار داده و محل نصب قسمت دیگر لولا را روی درب علامت بزنید. پس از نصب لولای روی درب، درب را چندین مرتبه باز و بسته کنید تا از تنظیم و نصب درست لولا اطمینان حاصل کنید.

انواع لولای تخت

لولای تخت به علت ظاهر کلاسیک و نصب آسان از دسته لولاهای پرطرفدار است. لولای تخت در انواع مختلفی مناسب برای درب های بیرونی، داخلی و درب کابینت وجود دارد. درست است که لولاهای توکار برای کابینت آشپزخانه بیشتر مورد استفاده می گیرد؛ زیرا لولا از بیرون کابینت قابل رویت نیست. اما نمی توان اهمیت لولای تخت را در آشپزخانه نادیده گرفت.

نصب لولای تخت کار بسیار آسانی است، اما به علت ظریف کاری نیاز به دقت بیشتری نسبت به دیگر لولاها دارد. مهم نیست لولایی که انتخاب کرده اید فلزی باشد یا برنجی، مهم این است که برای رضایتمندی از نتیجه کار دقت و زمان زیادی را باید صرف فرایند نصب آن کنید.

لولا پروانه ای

این لولا بیشتر جنبه دکوراتیو داشته و به اندازه لولاهای دیگر از استحکام چندان بالایی برخوردار نیست. به همین دلیل از آن بیشتر برای چیزهای کوچکی مثل جعبه جواهرات استفاده می شود.

لولا T

این لولا شبیه T بوده و در سوله های چوبی و فلزی یافت می شود. این لولاها بسیار محکم بوده و نصب آسانی دارد؛ اما به علت برخورداری از پیچ های بدون حفاظ امنیت بالایی ندارد.

لولا پیانو

لولای پیانو در ارتفاعات مختلف موجود بوده و برای قسمت های بزرگی مثل دریچه یا میز به کار برده می شود. این لولاها بسیار محکم بوده و تکیه گاه محکمی برای لبه های درب است. در نتیجه ظرفیت تحمل اشیاءسنگین را دارد.

لولا فلش

این لولاها کاملا مسطح بوده و برای نصب نیازی به برش فرورفتگی ندارد. این لولا به اندازه لولاهای دیگر محکم نیست اما بسیار سبک بوده و برای سازه هایی مثل درب قفسه و پروژه های نجاری کوچک مناسب است.

لولای تخت بلبرینگی

لولای تخت بلبرینگی دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به دیگر لولاها دارد و وجود بلبرینگ ها باعث عملکرد نرم تر درب می شود. این لولا با ویژگی های ذکر شده برای درب های ورودی و درب هایی که استفاده زیادی دارند مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>