اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویدئو بروسکوپ

در بسیاری از صنایع از ساختمان سازی گرفته تا صنعت راه آهن، خودروسازی و کشتی سازی بازرسی و مشاهده نقاطی که دسترسی آسانی به آن ها وجود ندارد مشکلی مهم و اساسی است. با پیشرفت تکنولوژی ابزاری به منظور رفع این مشکل اختراع شد به نام دوربین کاوشگر یا ویدئو بروسکوپ که نام دیگر آن دوربین نظارتی یا دوربین بازرسی است. این دوربین بازرسی مجهز به لنز دوربین و صفحه نمایش رنگی بوده و برای بازرسی مکان هایی که با چشم غیرمسلح قابل دید نیستند به کار می رود.

دوربین کاوشگر یا ویدئو بروسکوپ چیست؟

این ابزار کاربردی که به ویدئو اسکوپ نیز معروف است از ترکیب فایبراسکوپ و بوراسکوپ تشکیل شده است. این دستگاه مجهز به یک پراب به همراه یک لنز تصویربرداری در سر پراب است که جهت مشاهده و فیلم برداری از مکان هایی که به آسانی با دوربین های معمولی قابل دسترس نیستند استفاده می شود.پراب دوربین های کاوشگر قابلیت چرخش در چند جهت داشته و در برخی موارد زاویه دید آن تا 140 درجه است.

ویژگی های متمایزکننده دوربین کاوشگر (بروسکوپ)

  • دوربین کاوشگر دارای تیوب در طول های مختلف از 2 تا 30 متر و پراب در قطرهای 4، 5.5، 5.8، 6، 6.2 و 10 میلی متر است.
  • قابلیت فیلمبرداری از مسیر عبور تیوب
  • امکان اتصال هدایت کننده های صلب در دوربین های بازرسی
  • مقاومت فایبراساکوپ در مقابل دمای بالا، رطوبت و گردوغبار
  • توانایی عبور از لوله های افقی, عمودی و خمیده

عملکرد دوربین کاوشگر (بروسکوپ)

دوربین های کاوشگر به منظور نمایش تصاویر با کابل USB به کامپیوتر متصل می شود. برخی از این دوربین ها صفحه نمایشگر ندارند و به همین دلیل قیمت آن ها نسبت به دیگر محصولات مشابه خود پایین تر است.برخی از ویدئو بروسکوپ ها قابلیت وایرلس داشته و به منظور نمایش تصاویر از طریق WIFI به کامپیوتر وصل می شود.

این دستگاه انواع پیشرفته تری نیز داشته و با نصب اپلیکیشن اندروید بر روی گوشی می توان همزمان با تصویر یا فیلمبرداری تصاویر را در موبایل مشاهده کرد. لازم به ذکر است که برخی از ویدئو بروسکوپ ها قابلیت ضبط ویدئو و عکسبرداری دارند.

کاربردهای دوربین کاوشگر (بروسکوپ)

  • رفع نواقص سیم کشی
  • بررسی جوش های داخل کپسول و سیلندرها
  • تهویه مطبوع
  • توربین هواپیما
  • توربین بادی
  • راه آهن
  • کشتی سازی
  • داخل ماشین و موتورهای الکترونیکی

انواع ویدئو بروسکوپ

بروسکوپ ساده

اولین ویدئوبروسکوپ ها دارای یک لوله یک متری و تعدادی لنز تقویت کننده و چند آینه بود که روشنایی نقطه دید آن از طریق لامپ هالوژن جلوی آن تامین می شد. با وجود دوربین های کاوشگر پیشرفته امروزی در بازار از این نوع بوراسکوپ برای بررسی وضعیت کلی درون دستگاه ها به کار برده می شود.

مینی بروسکوپ

در این نوع بروسکوپ ها از یک عدد میله تقویت کننده مجهز به فیبر کوارتز به جای لنز استفاده شده است. ابعاد مینی بروسکوپ برابر قطر بین 0.5 الی 2.5 میلی متر و طول 500 میلی متر بوده و با فاصله کانونی کوتاهی که دارد قادر است میدان دید را تا 30 برابر بزرگ تر کند. روشنایی مینی بروسکوپ از طریق هدایت نور از یک منبع تغذیه تامین می شود.

بروسکوپ متغیر طولی

طول این بروسکوپ از طریق لوله های یدکی قابل تغییر بوده و روشنایی آن نیز با فیبر نوری یا لامپ هالوژن تامین می شود. قطر این نوع بروسکوپ بین 4 الی 15 میلی متر بوده و زاویه دید آن برای کلاهک مستقیم و جانبی بین 45 تا 110 درجه قابل تنظیم است.

بروسکوپ تلسکوپی

بروسکوپ تلسکوپی با ترکیب لنزهای میله ای و محدب میدان دید را تقویت کرده و تصاویر را با وضوح و کیفیت بالایی نمایش می دهد. از مزایای این دستگاه می توان به قابلیت تنظیم لنزها و چرخش 360 درجه ای کلاهک های آن اشاره کرد.

بروسکوپ پانورامیک

بروسکوپ پانورامیک به منظور بررسی سطوح گسترده استفاده می شود و کلاهک منشوری آن با وسعت دید 360 درجه و زاویه گسترش متغیر تمام سطوح داخلی را به نمایش می گذارد. برخی از بروسکوپ های پانورامیک مجهز به چند لنز و آینه تقویت کننده بوده و با استفاده از آن می توان سطوح را از فاصله 90 متری بازرسی نمود.

میزان نور و روشنایی ویدئو بروسکوپ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چه دقت نور بیشتر باشد دقت آن نیز بیشتر خواهد بود. از آن جا که شدت نور بالا منجر به ذوب شدن بخش هایی از دستگاه می گردد، از نورافکن کمکی استفاده می شود. نور و روشنایی دوربین های کاوشگر به روش های حباب گازی هالوژن، فیبرهای نوری و منبع تغذیه و ترکیب آینه، حباب گازی، منبع تغذیه با سیستم فیبر نوری تامین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>