اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کمپرسور هوا

کمپرسور هوا باید بر اساس نوع ابزار بادی انتخاب و خرید شود. میزان فشار و حجم باد مورد نیاز در ابزار بادی متفاوت است. فشار هوا در ابزارهای بادی برحسب bar و psi و حجم باد برحسب cfm سنجیده می شود. اگر قصد خرید کمپرسور باد دارید باید در وهله اول فشار و حجم باد ابزارهای بادی خود را بررسی کنید.

به عنوان مثال میزان مصرف باد پرچ بادی پی ای جی TR-6017 برابر 90 psi است. بنابراین باید کمپرسور باد خریداری شده متناسب با نیاز این ابزار باشد. به طور کلی توصیه می شود به منظور کارایی بیشتر ابزار، مقدار cfm باید 30 درصد بیشتر از حجم موردنیاز باشد.

هنگام خرید کمپرسور بهتر است آینده نگر باشید و ابزارهایی که ممکن است در آینده به کار ببرید را نیز درنظر بگیرید. به عنوان مثال اگر قرار است از آن برای رنگ آمیزی خودرو استفاده کنید بهتر است کمپرسور 50 لیتری با موتور 3.0 hp انتخاب کنید.

مزایای کمپرسور باد

ابزارهای بادی نسبت به ابزارهای برقی و شارژی کوچک تر و سبک تر هستند؛ زیرا نیازی به شارژر یا موتور سنگین برای راه اندازی ندارند.ابزارهای برقی در برخی مکان ها به علت خطر برق گرفتگی و آتش سوزی قابل استفاده نیست. اما ابزارهای بادی از امنیت بالاتری برخوردار بوده و هیچ آسیبی به کاربر نمی رساند. اگر در مکانی مرطوب یا نزدیک به گازهای قابل احتراق مشغول به کار هستید، بهتر است برای حفظ امنیت بیشتر از ابزارهای پنوماتیک همراه با کمپرسور باد استفاده کنید.

ابزارهای بادی نسبت به ابزارهای برقی یا هیدرولیکی ارزان تر بوده و می توانید با هزینه کمتر مجموعه ای از ابزارهای کاربردی موردنیاز خود را داشته باشید. نصب سیستم های بادی نیز در مقایسه با سیستم های هیدرولیکی ارزان تر و آسان تر است. از دیگر مزایای ابزارهای بادی این است که نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارد.

محسابه Cfm موردنیاز

ابتدا جریان باد (cfm) ابزار بادی خود را بیابید. این اطلاعات در سایت فروشگاه یا کارخانه تولیدکننده ابزار موجود است. برای محاسبه حداقل cfm موردنیاز باید cfm ابزار را در 1.2 ضرب کنید. به عنوان مثال اگر مقدار cfm ابزار بادی شما 5.5 باشد؛ با محاسبه (5.5×1.5=6.6cfm) مقدار cfm کمپرسور به دست می آید.

فشار باد

فشار تولیدشده در داخل مخزن باد برحسب واحد بار (bar) و پوند در اینچ مربع (psi) سنجیده می شود. فشار باد بیشتر کمپرسورها به طور میانگین برابر 8 بار / 115 psi هست که برای ابزارهای DIY که معمولا 90 psi هستند ایده آل است. معمولا فشار باد کمپرسورهای باد قوی 145 psi است.

سایز مخزن باد

هرچه سایز مخزن کمپرسور باد بزرگ تر باشد بهتر و طولانی تر کار خواهد کرد. مخزن های بزرگ غالبا دیرتر از مخزن های کوچک تخلیه می شود؛ بنابراین بهتر است هنگام خرید کمپرسور به فکر سرمایه گذاری روی مخزن های بزرگ باشید.به عنوان مثال یک پیستوله رنگ پاش با کمپرسور 6 لیتری هم کار می کند اما در مدت زمان کوتاهی می توان آن را به کار گرفت. 6 لیتر تنها برای رنگ آمیزی سطح کوچکی از خودرو کافی است. در حالی که برای رنگ پاشی تمام خودرو حداقل به کمپرسور 100 لیتری نیاز دارید.

انواع کمپرسور: بنزینی، دیزلی یا برقی

معمولا در کارخانه ها و کارگاه هایی که کمپرسور جایگاه ثابتی دارد از کمپرسور برقی استفاده می شود اما کمپرسورهای بنزینی یا دیزلی در صنایعی چون مکانیک سیار که نیاز به مانور بیشتری دارند استفاده می شود. این کمپرسورها را می توان در هر مکانی که منبع برق وجود ندارد استفاده کرد.

نکات مهم در خرید کمپرسور

  • رسایز مخزن: هرچه مخزن بزرگ تر باشد، حجم باد بیشتری را ذخیره کرده و فشار کمتری به پمپ و موتور وارد می شود. البته سایز کمپرسور باید متتناسب با کارگاه یا مکان موردنظر باشد.
  • قدرت موتور: هرچه موتور بزرگ تر باشد کمپرسور می تواند با سرعت بیشتری باد را ذخیره کرده و در سطح بالاتری جریان باد را ثابت نگه دارد.
  • ولتاژ و آمپر: یک کمپرسور باد صنعتی بزرگ 400 ولتی سه فاز بوده و به منبع برق نیاز دارد. بنابراین قبل از خرید آن باید اقدامات و آمادگی لازم برای نصب آن را داشته باشید. برخی از کمپرسورهای 230 ولتی به دلیل اندازه موتور از آمپر بالاتری (به عنوان مثال 16، 18 یا 32 آمپر) برخوردار هستند. نصب این کمپرسورها کار چندان سختی نیست اما به متخصص برق نیاز دارد. کمپرسور 230 ولت 13 آمپر به پلاگین 3 پین خانگی نیاز دارد.

جایگزینی پیستون و خروجی هوای آزاد (FAD): برای این دو واحد cfm به کار برده می شود اما جایگزینی پیستون حجم هوای تولید شده در پمپ و هوای آزاد حجم واقعی هوایی است که کمپرسور تولید می کند. مقدار خروجی هوای آزاد غالبه 25 الی 30 درصد کم تر از جایگزینی پیستون است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>