اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مغار

ابرای تراش دستی روی چوب از انواع مغار استفاده می شود. در ادامه برای تکمیل کار از ابزارهای دیگری چون سوهان، چکش، مته، سنباده، کولیس و … استفاده می شود.مغار با توجه به تراش داخلی، خارجی و نوع کاری که انجام می دهند متفاوت بوده و در چند دسته ی کلی به مغار خراطی، منبت، نجاری و … تقسیم می شود.

طول دسته ی مغار خراطی بلندتر است تا بتوان آن را به راحتی مانند یک اهرم، با هر دو دست نگه داشت. طراحی دستگاه های تراش چوب یا خراطی به گونه ای است که تکیه گاهی برای نگه داشتن مغار با قابلیت تنظیم روی آن دارد. در ادامه به چند نمونه از انواع مغارهای پرکاربرد می پردازیم.

مغار گلویی

این مغار بدنه ی نیمه گردی دارد و در سه مدل پهن، متوسط و باریک در بازار به فروش می رسد. از مغار پهن در مراحل اولیه ی خراطی و به منظور گرد کردن سطح قطعه کارهایی با دیگر اشکال هندسی استفاده می شود. به هنگام استفاده از این مغار سر مقعر آن باید رو به بالا گرفته شود.

مغار تخت

مغار تخت در سه نوع تخت سرکج، نیم باز و قاشقی در بازار موجود است و معمولاً برای صاف کردن سطوح یا کندن زمینه ی کار استفاده می شود. به هنگام استفاده از این مغار باید آن را به صورت زاویه دار روی کار گرفت.

مغار نیم گرد یا نیم باز

این مغار بیشتر برای قوس هایی که به صورت مقعر است یا انحنای ملایم دارد، استفاده می شود. شکل و فرم این مغار تخت نبوده و حالت نیم گرد دارد. اندازه ی انحنا و پهنای تیغه با شماره روی مغار اندازه گیری می شود.

مغار نیزه ای

برای ایجاد اختلاف سطح (برای مثال سطوح پله ای) از سر نیزه ای این مغار استفاده می شود. بدنه ی مغار نیزه ای ساده بوده و سری نیزه ای شکل در ادامه ی دسته ی آن قرار دارد.

مغار شفره

این مغار در دو شماره و برای کارهای متفاوتی در بازار موجود است. شماره کوچک تر برای کارهای ظریف تر از جمله تزئینات روی کنده کاری و از مغار بزرگ تر برای جدا کردن طرح از زمینه ی کار استفاده می شود. فرم تیغه ی این مغار به شکل V است.

مغار داخلی

مغارهای دیگری نیز وجود دارند که بیشتر برای تراش داخل قطعه کار استفاده می شود که به آن مغار داخلی می گویند. مانند مغار گلویی قاشقی یا سر کج که برای تراش قسمت های داخلی استفاده می شود.در بعضی دستگاه های کپی تراش از تیغه های مخصوص به جای مغار استفاده می شود.

مغار برقی

این مغار نیروی خود را از طریق برق تأمین کرده و نیاز به نیروی بدنی ندارد. سرعت این دستگاه بر اساس دور در دقیقه و قدرت آن بر اساس وات سنجیده می شود. مغار برقی، قابلیت کنده کاری روی چوب، بازسازی وسایل تزئینی چوبی و … را داشته و شما می توانید با توجه به کار مورد نظر تیغه ی دستگاه را تعویض کنید.

مغار بادی

مغار بادی مانند نوع برقی آن است، با این تفاوت که نیروی خود را از مخزن هوای فشرده می گیرد. از این ابزار بیشتر برای کنده کاری روی سنگ و کاشی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>