اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع آچار بکس

باز کردن پیچ زنگ زده، باز کردن و بستن پیچ ها در فضای تنگ یا زاویه ای نامناسب، شکستن ابزار و … همه از مشکلاتی است که همه ما مخصوصا افراد حرفه ای مانند تعمیرکاران و تمام کسانی که هر روز با پیچ و مهره سروکار دارند به نوعی با آن دست و پنجه نرم می کنند و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که نیرو یا زمان کافی برای باز کردن پیچ نداریم.

تمام موارد بالا ضرورت استفاده از آچار بکس را مشخص می کند. آچار بکس توان بیشتری در مقایسه با دست انسان داشته و می تواند تعداد پیچ بیشتری را در زمانی بسیار کوتاه باز کند یا ببند؛ به خصوص پیچ هایی که دسترسی به آن ها سخت تر است.

آچار بکس انواع مختلفی داشته که برای کارهای متفاوتی ساخته شده اند اما مکانیزم همه ی آن ها ثابت بوده و با نیرویی انفجاری یا ضربه ای که به وسیله ی باد، برق یا باتری تأمین می شود، گشتاور یا نیروی گردشی لازم برای کار را فراهم می کنند. با ما همراه باید تا در ادامه با انواع بکس، نحوه کار با آن، بهترین برندهای بکس و نکاتی که باید برای خرید آچار بکس بدانیم، آشنا شوید.

کاربرد آچار بکس

اولین تصویری که با شنیدن نام بکس در ذهن نقش می بندد، کاربرد آن برای تعویض لاستیک اتومبیل در مسابقه فرمول 1 است. همان طور که می دانید در این مسابقه سرعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از بکس در این مسابقه نشان دهنده سرعت و اهمیت بسیار بالای آن است. بکس بادی و برقی یکی از ابزارآلات مهم خط مونتاژ است که در افزایش سرعت تولید و میزان بهره وری تأثیر چشم گیری دارد.

انواع آچار بکس

آچار بکس بر اساس منبعی که نیروی گشتاور لازم را فراهم می کند به سه دسته برقی، شارژی و بادی تقسیم می شود که هریک از انواع این آچار مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. "کدام نوع آچار بکس مناسب است؟" این سوالی است که در مواجهه با انواع ابزارآلات مختلف پیش می آید؛ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی ویژگی هریک از انواع آچار بکس بپردازیم تا بتوانید آچار مناسب برای کار خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنید.

بکس برقی

آچار بکس برقی نیروی گشتاور لازم را از منبع برق تهیه می کند. این آچار بسیار قدرتمند و سریع بوده و وزن و ابعاد آن در مقایسه با بکس بادی کمتر است. قیمت این آچار در مقایسه با بکس شارژی و بادی ارزان تر بوده و برای مصارف خانگی و کارگاه های کوچک بسیار ایده آل است.

بکس شارژی

در سال های اخیر نوع جدیدی از آچار بکس با نام بکس شارژی وارد بازار شده که به نیروی برق یا باد نیاز نداشته و از طریق باتری انرژی لازم برای باز کردن یا بستن پیچ را تهیه می کند. بکس شارژی بدون نیاز به تجهیزات جانبی و کمپرسور هوا قدرتی معادل بکس بادی تولید کرده و به راحتی قابل جابه جایی و استفاده در فضاهای مختلف است. وزن و قیمت آچار بکس شارژی در مقایسه با انواع دیگر بسیار بیشتر است و به نوعی از معایب آن به شمار می آیند.

بکس بادی

بکس بادی که شاید آن را با نام آچار پنوماتیک یا آچار بادی بشناسید، قدرت و سرعت بسیار بالایی دارد که آن را برای استفاده افراد حرفه ای ایده آل می کند. بکس بادی برای کار به هوای فشرده نیاز دارد و به دلیل اتصال به کمپرسور هوا امکان جابه جایی چندانی ندارد و برای مصارف خانگی مناسب نیست. بکس بادی از نظر شکل ظاهری به چهار شکل تفنگی، سرکج، مستقیم و صلیبی تقسیم می شود.بکس بادی دور بسیار بالایی داشته و برای کار روی سطوح نرم مانند آلومینیوم مناسب نیست.

راهنمای خرید آچار بکس

  • وزن: اگر از آچار بکس برای کارهای کوچک و کوتاه مدت استفاده می کنید، وزن آن زیاد موثر نیست اما اگر از آن در کارهای طولانی استفاده می کنید باید به وزن آن توجه کنید. وزن زیاد آچار بکس در پروژه های سنگین باعث خستگی کاربر می شود.
  • اندازه: اگرچه آچار بکس کوچک تر مناسب تر است اما اندازه آچار بکس با نیروی گشتاور رابطه مستقیم دارد یعنی هرچه اندازه آن کوچک تر باشد نیروی گشتاور آن هم کمتر است و بالعکس.
  • گشتاور: گشتاور نیروی لازم برای باز کردن یا بستن پیچ بوده که برای انجام کارهای مختلف، نیروی گشتاوری متفاوت نیاز است. پیشنهاد می شود آچار بکس با گشتاور 1500in-lbs تهیه کنید.
  • سرعت بستن پیچ: تعداد پیچ هایی که آچار بکس در هر دقیقه می بندد یا باز می کند سرعت بستن پیچ است. هرچه سرعت بالاتر باشد، آچار بکس تعداد پیچ بیشتری در هر دقیقه می بندد.
  • اندازه درایو: اندازه رایج درایو آچار بکس 1/2 و 3/8 است. اندازه 1/2 پرکاربردتر بوده و نیروی گشتاور بیشتری نسبت به 3/8 دارد.
  • طراحی: طراحی و ارگونومی آچار بکس از مواردی است که اهمیت خود را هنگام انجام پروژه های طولانی نشان می دهد. طراحی آچار بکس باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند زمانی طولانی با آن کار کند و خسته نشود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد سلطانی :
کیفت آچاره خوب هست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>