اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی بنگلور

معرفی فرودگاه بین المللی بنگلور:
امروز می خواهیم تا یکی از فرودگاه های کشور هند را برای شما مورد بحث و بررسی قرار دهیم. این فرودگاه را به عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور بزرگ و پر جمعیت هند می شناسند. فرودگاهی که درباره ی آن صحبت می کنیم، فرودگاه بین المللی بنگلور یا یا فرودگاه کمپکودا (Kempegowda International Airport) در شمال شهر بنگلور است.

برای ساخت این فرودگاه از سال 1995 میلادی کنسرسیومی تشکیل شد که این گروه متشکل از سه مجموعه ی مختلف از جمله فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور بود. اعضای این گروه با یکدیگر توافق کرده بودند که یک تفاهم نامه ی ایالتی را برای ساخت و تأسیس یک فرودگاه در بنگلور به امضا برسانند. در سال 1998، این کنسرسیوم در ابعاد رسانه ای اعلام کرد که به علت تاخیر در تصویب دولت هند برای شروع ساخت این فرودگاه، هر 3 طرف از کنسرسیوم مورد نظر خارج می شوند.

از جمله عللی که در آن زمان برای این تاخیر و انهدام اعلام شد این بود که این گروه با دولت هند بر سر محل فرودگاه و همچنین سرنوشت فرودگاه قدیمی که دی این منطقه بود به توافق نرسیدند. در سال 1999 بود که اداره ی فرودگاه های هند، مجددا این پرونده را به جریان انداخت و با جمع کردن گروهی متشکل از شرکت توسعه صنعتی و زیرساختی کارناتا یک تفاهمنامه ی دولتی را امضا نمود.

این مشارکت که بین بخش دولتی و خصوصی به وجود آمده بود، سهمی 26 درصدی برای شرکت های خصوصی و 74 درصدی برای دولت باقی گذاشت. در ژانویه ی سال 2001، دولت ایالتی شرکت فرودگاه بین المللی بنگلور را به عنوان شرکتی با سهامی خاص افتتاح نمود.

این شرکت تا نوامبر همان سال توجه شرکت هایی همچون؛ زیمنس، لارسن و توبرو را برای همکاری با خود جلب نمود.

در طی زمانی که کارهای اداری این فرودگاه انجام می شد، در سال 2004 فرودگاه هال که فرودگاه قدیمی این منطقه بود، بسته شد. عملیات ساخت و ساز فرودگاه بنگلور بالاخره در سال 2005 آغاز شد و بر اساس طرح ساختی که برای آن پیشنهاد شده بود، پیش بینی می شد تا ظرفیت این فرودگاه نزدیک به 7 میلیون نفر مسافر باشد.

البته این فرودگاه پس از افتتاحش دارای ظرفیتی 11 میلیون نفری در خود بود. ساخت و ساز این فرودگاه 32 ماه طول کشید و با در نظر گرفتن تاخیرهایی که در افتتاح این فرودگاه پیش آمد، نهایت در تاریخ 24 مه 2008 افتتاح شد.

اولین هواپیمایی که در این فرودگاه به زمین نشست، هواپیمایی از بمبئی بود که بعد از این فرودگاه مسیر خود را به سمت فرودگاه سنگاپور ادامه داد.

در فوریه ی سال 209 بود که دولت ایالتی پیشهاد داد تا اسم این فرودگاه را به نام بنیانگذار بنگلور تغییر دهند و کمپگوا بگذارند. این تغییر اسم در سال 2012 مورد تایید قرار گرفت و در تاریخ 14 دسامبر سال 2013، به طور رسمی نام این فرودگاه تغییر یافت.

فرودگاه بین المللی بنگلور بعد از فرودگاه های بین المللی دهلی و بمبئی، به عنوان سومین فرودگاه پررفت و آمد کشور هند به شمار می رود.

این فرودگاه با نام رسمی فرودگاه بین المللی کمپگودا (Kempegowda airport) که کمی قبل تر هم گفتیم به نام بنیانگذار این شهر است، نام گذاری شده است و در فاصله ی 40 کیلومتری شمال شهر بنگلور قرار گرفته است. این فرودگاه در قسمت شمال شهر بنگلور و در ایالت کارناتاکا کشور هندوستان قرار گرفته است.

از دیگر نکات جالبی که درباره ی فرودگاه بنگلور وجود دارد این است که این فرودگاه به عنوان قطب اصلی فناوری اطلاعات و تکنولوژی های IT در هند به شمار می رود و بسیاری آن را سیلیکون ولی (یکی از بزرگ ترین شرکت های تکنولوژی در دنیا) در هندوستان می نامند.

این فرودگاه در واقع در یک زمین 4 هزار هکتاری و در نزدیک روستای دهوانای قرار گرفته است. این فرودگاه به عنوان سی و دومین فرودگاه قاره ی آسیا نیز شناخته می شود.

شرکت های هواپیمای معروفی همچون؛ شرکت هواپیمایی ایرفرانس، شرکت هواپیمایی ایرایندیا، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، شرکت هواپیمایی هواپیمایی امارات، شرکت هواپیمایی الاتحاد، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز و شرکت هواپیمایی تای ایرویز در این فرودگاه فعالیت می نمایند و پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند.

برای این که از این فرودگاه به مرکز شهر بروید یا بالعکس، می توانید با استفاده وسایل نقلیه ای همچون؛ تاکسی، ریکشا (نوعی وسیلهی نقلیه ی هندی که بین دوچرخه و موتور سیکلت است و همانند سه چرخه است)، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هر مقصدی که در نظر دارید، برسانید.

به عنوان آخرین حقیقتی که از این فرودگاه عنوان می کنیم باید بگوییم که، بر اساس آمار رسمی که از این فرودگاه منتشر شده است، در سال 2017 میلادی این فرودگاه بیش از 26 میلیون نفر مسافر را که خیلی بیشتر از ظرفیت این فرودگاه است را جا به جا نموده است. همچننی این فرودگاه در همین سال، بیش از 314 هزار تن کالا را در خود پذیرا بوده است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بنگلور:

  • نام فرودگاه بین المللی بنگلور: Kempegowda International Airport.
  • کد یاتا: BLR.
  • کد ایکائو: VOBL.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 915 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بنگلور:
برای این که از این فرودگاه به سمت مرکز شهر و یا بالعس بروید گزینه های مختلفی دارید که ما در قسمت تاریخچه ی یا ین فرودگاه به آن اشاره نمودیم. برای استفاده از تاکسی باید بگوییم که، ایستگاه تاکسی ها درست بیرون ساختمان ترمینال فرودگاه قرار گرفته اند و از آن جایی که فاصله ی فرودگاه تا مرکز شهر 40 کیلومتر است، با استفاده از تاکسی در مدت زمان تقریبی 1 ساعت می توانید به مقصدتان برسید.

برای استفاده از ریکشاها، باید بدانید که در سطح شهر و همین طور در ایستگاه های راه آهن و فرودگاه حضور دارند. ریکشاها را می توان ارزان ترین گزینه ی حمل و نقل در فرودگاه بنگلور معرفی کرد.

برای این که با اتوبوس به مرکز شهر بروید، باید بدانید که در فرودگاه ایستگاه های اتوبوس مختلفی وجود دارند که در مسیرهای متفاوت حرکت می کنند و مسافران را به مرکز شهر بنگلور می رسانند.

ایستگاه اتوبوس ها در بیرون ساختمان ترمینال قرار دارد و به راحتی می توانید اتوبوس ها را پیدا کنید. بیش از 12 مسیر اتوبوسرانی در فرودگاه بنگلور وجود دارد که در مسیرهای مختلف حرکت می کنند.

برای کرایه کردن ماشین نیز می توانید از شرکت های هندی و بین المللی همچون اویس، هرتز و … که در فرودگاه حضور دارند و به مسافران سرویس دهی می کنند، استفاده نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>