اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی دورتموند

معرفی فرودگاه بین المللی دورتموند:
امروز می خواهیم تا فرودگاه بین المللی دورتموند (Dortmund Airport) در کشور آلمان را به شما معرفی نماییم. این فرودگاه همانطور که از اسمش مشخص است در ایالت دورتوند آلمان قرار دارد و بیشتر پذیرای پروازهای ارزان قیمتی است که به آلمان و این ایالت صورت می پذیرد

در سال 1925 بود که در حومه ی شهر برکل درایالت دورتموند، این فرودگاه برای استفاده ی هواپیماهای تجاری شرکت هواپیمایی Aero Lloyd افتتاح شد.

مسیر کاری این فرودگاه به سرعت به سوی پیشرفت رفت زیرا در بین سال های 1927 تا 1928 میلادی این فرودگاه پذیرای نزدیک به 3 هزار پرواز تجاری بود. در طی جنگ جهانی دوم این فرودگاه به عنوان یکی از پایگاه های نیروی هوایی نیروهای آلمانی مورد استفاده قرار گرفت.

البته پس از این که نیروهای انگلیسی به این ایالت وارد شدند، اختیار این فرودگاه را در دست گرفتند. در سال 1955 بود که به صورت کلی و با خروج نیروهای انگلیسی از این فرودگاه، این فرودگاه به حالت نیمه بسته در آمد. وضعیت این فرودگاه تغییر زیادی تا دهه ی 1990 میلادی با زمانی که انگلیسی ها آن را به حال خود رها کردند پیدا نکرد تا در دهه ی جدید و سال های پایانی قرن 19، این فرودگاه برخی از پروازهای این منطقه را پذیرا شد.

دیگر فرودگاه های این ایالت همچون فرودگاه های دوسلدورف و کلن برن، غالبا فرودگاه های تجاری بودند و همچنین دیگر فرودگاه های این منطقه، پذیرای پروازهای بی شماری بودند اما به علت حجم بالای تقاضای پرواز این فرودگاه مجدد به دایره ی استفاده وارد شد.

در سال 1998 میلادی عملیات بازسازی و ساخت و ساز در این فرودگاه آغاز شد و در سال 2000 در حالی به اتمام رسید که چند ترمنیال برای جایگزینی با ترمینال های قبلی را ساخته و به اتمام رسانده بود. زمانی که دوران جدی این فرودگاه با بازسازی گسترده مواجه شد، از اواخر سال 2000 به بعد با ترافیک بسیار شدید هوایی روبرو شد.

قبل از آن این فرودگاه با پروازهای توربوپراپ و برخی از پروازهای فصلی از مبداهای آلمانی روبرو بود و بعد از آن این فرودگاه با چنان ترافیک هوایی مواجه شد که در نوع خود جالب بود.

از همین سال بود که بسیاری از شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به سمت این مقصد آغاز کردند. البته این نکته در حال حاضر قابل ذکر است که این فرودگاه در حال حاضر بیشتر پذیرای پروازهای خصوصی با هواپیماهای بوئینگ 737 و بوئینگ A320 است.

نخستین شرکت هواپیمایی که به این فوردگاه پروازهای خود را آغاز کرد، شرکت هواپیمایی ایر برلین بود که در سال 2002 پروازهای خود به مقصد میلان و وین آغاز نمود و آن ها را تا سال 2007 میلادی ادامه داد. فرودگاه بین المللی دورتموند در فاصله 10 کیلومتری شرق شهر دورتموند قرار گرفته است.

بیشتر پروازهای ارزان قیمت و تفریحی در این فرودگاه انجام می شود و به ویژه ایرلاین هایی مثل ایزی جت، رایان ایر و سان اکسپرس در فرودگاه دورتموند فعالیت می کنند. بر اساس آمار رسمی که از این فرودگاه منتشر شده است، در سال 2013 میلادی این فرودگاه نزدیک به 2 میلیون نفر مسافر را در مقاصد خارجی و داخلی جا به جا نموده است.

فرودگاه دورتموند در نزدیکی شهر دورتموند آلمان قرار دارد و دارای یک ترمینال مسافربری برای پروازهای خارجی و داخلی است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، فرودگاه دورتموند هم مثل بسیاری از فرودگاه های آلمان در ابتدا کاربری نظامی داشته است و در جریان جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر فرودگاه دورتموند پذیرای پروازهای مختلف مسافربری از سرتاسر دنیاست و سالانه به طور میانگین، جا به جایی بیش از 2 میلیون مسافر می پردازد. فاصله فرودگاه از مرکز شهر حدود 10 کیلومتر است و به راحتی می توان خود را به مرکز شهر رساند.

فرودگاه دورتموند جایگزین بسیار مناسبی برای فرودگاه های دوسلدورف، کلن، بن و Munster است. در سال های اخیر فرودگاه دورتموند اهمیت بیشتری پیدا کرده است و سال به سال بر تعداد مسافران این فرودگاه افزوده می شود. راه های دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر و بالعکس بسیار آسان است.

شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس اکسپرس، اتوبوس شهری و قطار می توانید خود را به مرکز شهر برسانید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی دورتموند:

  • نام فرودگاه بین المللی دورتموند: Dortmund Airport.
  • کد یاتا: DTM.
  • کد ایکائو: EDLW.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 130 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی دورتموند:
ایستگاه تاکسی ها درست بیرون سالن پروازهای ورودی قرار دارد و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. تاکسی سریع ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه دورتموند است و بسیاری از مسافران این گزینه را ترجیح می دهند.

تاکسی شما را از جلوی فرودگاه سوار می کند و درب هتل و مقصدتان پیاده می کند. فاصله فرودگاه از مرکز شهر زیاد نیست و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 25 دقیقه می توانید به مرکز شهر برسید.

فرودگاه دورتموند دسترسی مستقیم به خط ریلی و راه آهن ندارد اما به سادگی و در عرض 5 دقیقه می توانید خود را به ایستگاه قطار برسانید. نزدیک ترین ایستگاه قطار به فرودگاه، ایستگاه Holzwickede است. آسان ترین و یکی از ارزان ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه دورتموند استفاده از اتوبوس و سپس قطار است.

یکی دیگر از گزینه های خوب و اقتصادی حمل و نقل فرودگاه دورتموند استفاده از اتوبوس اکسپرس فرودگاه است. این سرویس خطی مستقیم است که مسافران را بین فرودگاه و Hauptbahnhof دورتموند جابجا می کند. اتوبوس اکسپرس هر یک ساعت یک بار مسافران را سوار می کند و در طول مسیر هیچگونه توقفی ندارد.

علاوه بر اتوبوس اکسپرس، چندین اتوبوس شهری هم از فرودگاه دورتموند عبور می کنند و مسافران را به مرکز شهر جابجا می کنند. خط شماره C41 هر ساعت از مقابل فرودگاه عبور می کند و در مدت زمان 25 دقیقه مسافران را به ایستگاه Unna می رساند.

اتوبوس شماره 440 هم سه بار در ساعت حرکت می کند و به سمت نواحی جنوبی شهر دورتموند حرکت می کند.

با کرایه اتومبیل می توانید خودتان رانندگی کنید و به شهرهای اطراف هم سری هم بزنید. شرکت های معروفی مثل اویس، باجت، یوروپکار، هرتز، تریفتی و سیکست در فرودگاه دفتر دارند و به سرویس دهی می پردازند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>