اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی بریزبن

معرفی فرودگاه بین المللی بریزبن:
فرودگاهی که امروز برای شما مشخصات و اطلاعاتش را مورد بررسی قرار خواهیم داد، فرودگاه بین المللی بریزبن (Brisbane Airport) در استرالیا است. این فرودگاه در ساحل شرقی استرالیا قرار گرفته است و در زمره ی پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور استرالیا قرار گرفته است.

فرودگاه اولیه ی بریزبن در سال 1925 در زمین کشاورزی مزرعه ای به نام مزرعه ی عقاب که در فاصله ی 6 کیلومتری شمال شرق بریزبن و 5 کیلومتری جنوب غربی ایستگاه راه آهن ساخته شد. ساخت این فرودگاه تنها یک سال طول کشید و در سال 196 بود که این فرودگاه کار خود را آغاز نمود.

در تاریخ 9 ژوئن سال 1928 میلادی، اولین نسل هواپیماهای پیشرفته یعنی هواپیمای فوکر که از مبدا مریخ می آمد، به زمین نشست.

در طول جنگ جهانی دوم این فرودگاه مقر فرماندهی نیروهای متفقین به رهبری ژنرال داگلاس مک آرتور بود. در آن زمان نیروهای آمریکایی ماموریت یافتند تا این فرودگاه را بسیار مجهز کنند و امکانات و ظرفیت آن را در حد یکی از فرودگاه های بسیار مهم استرالیا و منطقه ی آن بالا ببرند و در نتیجه فرودگاه بین المللی بریزبن تبدیل به مهم ترین فرودگاه شهرش شد.

با توجه به این که این فرودگاه در یک زمین کشاورزی ساخته شده بود، درسال 1960 میلادی بود که مسئولین این فرودگاه اعلام کردند که با توجه به بررسی هایی که انجام داده اند این فرودگاه در موقعیتی ساخته شده است که به آن هیچ امکان خاصی برای گسترش و افزایش ظرفیت به آن نمی دهد.

به همین خاطر برای این که این فرودگاه برنامه ی توسعه ی خود را در پیش بگیرد، بسیاری از زمین های اطراف آن به آن پیوستند. در این راه به طور مثال یکی از شهرک های مسکونی اطراف این فرودگاه را که در حومه ی مسکونی سابق بریزبن و جزیره ی کریب ساخته شده بود را برای راه اندازی بخش جدید این فرودگاه تخلیه و تخریب نمودند.

انتهای شمال غربی باند اصلی پرواز این فرودگاه که به عنوان ترمینال و جایگاه مسافری است، در حال حاضر به فرودگاه فعلی در جریان همین بازسازی ها اضافه شد. مصادف با سال 1988 میلادی بود که امکانات دیگری به این فرودگاه اضافه شد.

این امکانت عبارتند از: 1 ترمینال داخلی؛ امکانات و تجهیزات نگهداری از هواپیماها، 2 باند 3500 متر و 1700 متر و اضافه شدن تجهیزات بسیاری از طرف دولت برای تجهیزات و فناوری فرودگاه.

ترمینال بین المللی این فرودگاه نیز در سال 1995 میلادی افتتاح گشت. این فرودگاه در سال 1997 با طرح خصوصی سازی مواجه شد و بنابراین طی یک قرار داد، مالکیت فرودگاه و سهام آن را با یک شرکت خصوصی که تحت نظارت دولت استرالیا نیز هست شریک شد.

در مفاد این قرارداد به این صورت توافق شده است که در ازای دریافت 1.4 میلیارد دلار از شرکتی به نام BAC، به مدت 50 سال و با قابلیت تمدید قرارداد در سال 49 از این مدت معلوم شده، این شرکت در اداره و سود این فرودگاه شریک باشد.

شاید برایتان جالب باشد تا بدایند که بیش از 88 درصد از خروج کالا و مسافربری در استرالا از طریق این فرودگاه اتفاق می افتد. فرودگاه بین المللی بریزبن دارای سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است و سالانه میلیون ها مسافر بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه استرالیایی رزرو می‌کنند.

فرودگاه بریزبن قطب اصلی فعالیت های ویرجین استرالیا و قطب دوم فعالیت های کانتاس و ایرلاین ارزان قیمت جست استار به شمار می رود. ایرلاین های مشهوری مثل ایرنیوزلند، ایرکانادا، ایر چاینا، امارات، کانتاس، الاتحاد، سنگاپور ایرلاینز، تای ایرویز و ویرجین استرالیا پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می‌دهند.

فرودگاه بریزبن در ساحل شرقی استرالیا قرار دارد و شاهراه اصلی ورود گردشگران به بریزبن، پایتخت کوئینزلند و سواحل مشهور و توریستی سانشاین کوست (Sunshine Coast) و گلد کوست (Gold Coast) است. فرودگاه بریزبن یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های استرالیاست و سالانه پذیرای بیش از 23 میلیون مسافر از سرتاسر دنیاست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>