اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی داکا

معرفی فرودگاه بین المللی داکا:
امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های بین المللی کشور بنگلادش را به شما معرفی نماییم که نقش مهمی را در صنعت فرودگاه و حمل و نقل این کشور ایفا می نماید، فرودگاه بین المللی داکا (Shahjalal International Airport). این فرودگاه که در واقع به نام فرودگاه بین المللی شاه جلال در این کشور فعالیت می نماید، بزرگ ترین فرودگاه کشور بنگلادش است

در سال 1971 لین فرودگاه افتتاح شد و شروع به کار نمود اما به خاطر وجود مشکلات بسیاری از جمله جنگ، صدمات زیادی به این فرودگاه وارد شد. پس از پایان مشکلات، این فرودگاه که با تمامی صدماتش به حال خود رها شده بود، مجددا مورد توجه قرار گرفت و به عنوان فرودگاه اصلی بنگلادش انتخاب گشت.

این فرودگاه تا به الان اسامی زیادی همچون زیا، شاهنامه، … و اسامی دیگری را تجربه کرده است اما در سال 2010 دولت بنگلادش نام این فرودگاه را به شاه جلال که یکی از شخصیت های معروف و محبوب بنگلادشی است تغییر داد. البته این فرودگاه را به نام فرودگاه داکا می شناسند.

همانطور که گفتیم، فرودگاه بین المللی شاه جلال که به فرودگاه داکا شهرت دارد بزرگ ترین فرودگاه در کشور بنگلادش است. داکا پایتخت بنگلادش است و اکثر گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه داکا رزرو می کنند.

این فرودگاه پذیرای میلیون ها گردشگر از سرتاسر دنیاست و بر اساس آمار رسمی که از این فرودگاه منتشر شده است، در سال 2017 بیش از 11 میلیون نفر مسافر از فرودگاه داکا برای جا به جایی خود در مقصدهای داخلی و خارجی استفاده کرده اند. فرودگاه داکا، فرودگاه اصلی و بین المللی کشور بنگلادش است و در 20 کیلومتری شمال پایتخت بنگلادش قرار گرفته است

این فرودگاه دارای 3 ترمینال مسافربری است که با T1، T2 و T3 مشخص می شوند. دو ترمینال اول برای پروازهای خارجی و بین المللی استفاده می شوند و فرودگاه سوم به پروازهای داخلی اختصاص دارد. ایرلاین های مختلفی مثل شرکت هواپیمایی امارات، الاتحاد، قطر ایرویز، سنگاپور ایرلاینز، تای ایرویز، ترکیش ایرلاینز و ایرعربیا پروازهای مختلفی را در این فرودگاه انجام می دهند.

مساحت زمین که این فرودگاه در آن واقع شده است برابر است با 1981 هکتار که در حال حاضر 802 هکتار آن در تصرف فرودگاه است.

این فرودگاه در حال حاضر گنجایش پذیرش 18.5 میلیون مسافر در سال را دارد و پیش بینی شده است تا سال 2026 این فرودگاه افزایش ظرفیت بیش از این مقدار را هم داشته باشد. در سال 2009 میلادی این فرودگاه، 9.1 میلیون نفر مسافر و 248 هزار تن بار را در خود پذیرش نمود.

میانگین پرواز در این فرودگاه، حداقل روزی 190 پرواز است. این فرودگاه توسط اداره ی هواپیمایی و نیروی هوایی دولت بنگلادش اداره می شود. از دیگر خصوصیاتی که این فرودگاه دارد این است که راه های دسترسی بسیار آسانی دارد.

در واقع شما به عنوان مسافر این فرودگاه می توانید با استفاده از تاکسی، اتوبوس، ریکشا و قطار می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. برای بسیاری از گردشگرانی که به داکا سفر می کنند تاکسی بهترین گزینه است.

با استفاده از وسایلی مثل قطار و ریکشا می توانید با هزینه ای به مراتب ارزان تر خود را به مقصد برسانید. این فرودگاه 8 لاین مختلف در آزادراه به مرکز شهر داکا راه دارد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی داکا:

  • نام فرودگاه بین المللی داکا: Shahjalal International Airport.
  • کد یاتا: DAC.
  • کد ایکائو: VGHS.
  • نوغ فرودگاه: عمومی/ نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 8 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی داکا:
همانطور که گفتیم، شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس، ریکشا و قطار می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید.

برای بسیاری از گردشگرانی که به داکا سفر می کنند تاکسی بهترین گزینه است. ایستگاه تاکسی ها بیرون ساختمان ترمینال فرودگاه قرار دارد و به محض خارج شدن از سالن پروازهای ورودی آن ها را خواهید دید. کرایه این تاکسی قبل از سوار شدن مشخص می شود و آن را پرداخت می کنید.

البته همیشه سعی کنید با راننده در مورد قیمت چانه بزنید و مهارت مذاکره خود را محک بزنید؛ چون می توانید تا حد زیادی تخفیف بگیرید. تاکسی هایی که در فرودگاه فعالیت می کنند تاکسی های رسمی و مجوزدار فرودگاه هستند و امنیت بالایی دارند اما به نسبت تاکسی های شهری کرایه بسیار بیشتری از مسافران دریافت می کنند.

اگر از فرودگاه خارج شوید و به آن طرف خیابان بروید تاکسی هایی را خواهید دید که با کمتر از نصف مبلغ شما را به مرکز شهر می رسانند.

اما مراقب باشید، چون این تاکسی ها مجوزدار نیستند و مسلما امن ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر محسوب نمی شوند.

در صورتی که دوست و آشنایی در داکا دارید بهترین کار این است که از او بخواهید برای شما تاکسی بگیرد. با استفاده از تاکسی در مدت زمان حدودا 40 دقیقه یا بیشتر که بسته به شدت ترافیک است، می توانید به مرکز شهر داکا برسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>