اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی لوتون

معرفی فرودگاه بین المللی لوتون:
فرودگاه بین المللی لوتون (Luton Airport). این فرودگاه را به عنوان پنجمین فرودگاه پر رفت و آمد در سراسر انگلستان می توان معرفی نمود.

فرودگاه لوتون در سال 1938 و در ماه جولای به وسیله ی شهردار کینگزلی وود و با حضور وزیر امورخارجه ی وقت انگلیس این فرودگاه افتتاح شد. در طول جنگ جهانی دوم این فرودگاه پایگاهی برای جنگجویان نیروی هوایی انگلیس بود.

پس از جنگ جهانی دوم زمینی که این فرودگاه در آن قرار گرفته بود مجددا به شورای محلی بازگردانده شد. تصمیم شورا بر این بود که این فرودگاه همچنان کارش را به عنوان یک فرودگاه از نوع تجاری و مسافربری انجام دهد. در اواسط دهه ی 60 میلادی بود که در این فرودگاه چندین اپراتور مختلف هوایی در حال فعالیت بودند و همین باعث می شد که این فرودگاه بتواند به هدفی که تا قبل از جنگ جهانی یعنی موفقیت بود، برسد.

در سال 1972 میلادی بود که فرودگاه لوتون لندن را به عنوان سودآورترین فرودگاه انگلیس معرفی نمودند. این فرودگاه با این که رقبای مشهور و سر سختی در زمینه ی صنعت فرودگاهی دارد اما با این حال تا به الان بسیار خوب رو به جلو حرکت نموده است.

این فرودگاه در سال 204 درخواست ایجاد تغییر و بازاری نمود که به خاطر ایجاد آلودگی های صوتی برای مردم این منطقه مورد قبول واقع نشد. البته بعدها این فودگاه باند دومش را ساخت و تجهیزات دیگری را اضافه نمود که شرایط فرودگاه را در وضعیت بهتری قرار می داد.

لوتون را به نام فرودگاه لوتون لندن هم معمولا می شناسند. این فرودگاه همانطور که در مقدمه به آن اشاره نمودیم، پنجمین فرودگاه پررفت و آمد بریتانیاست. این فرودگاه در منطقه ی صنعتی لوتون و در فاصله ی 47 کیلومتری شمال شرقی لندن قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی لوتون یکی از چند فرودگاه کلان شهر لندن محسوب می شود و پذیرای مسافرانی است که قصد سفر به لندن را دارند.

همانطور که می دانید، لندن چندین فرودگاه بین المللی دارد و فرودگاه لوتون، در کنار فرودگاه های معروف و بسیار بزرگی همچون فرودگاه بین المللی گاتویک، هیترو و استانستد پذیرای مسافرانی که به لندن می آیند، می باشد.

اگر به دنبال بلیط هواپیمای ارزان به لندن هستید به احتمال زیاد می توانید بلیطی با قیمتی مناسب به مقصد فرودگاه لوتون تهیه کنید. در واقع بسیاری از مسافران لندن با رزرو بلیط به مقصد این فرودگاه در هزینه های سفرشان صرفه جویی می کنند. این فرودگاه در فاصله ی 2.8 کیلومتری در شرق به سمت مرکز شهر لندن قرار گرفته است.

مصادف با سال 2016 میلادی بود که با اعلام آمار رسمی از این فرودگاه، در حدود 15 میلیون نفر مسافر به مقاصد مختلف جا به جا شده اند. این فرودگاه به عنوان یکی از فرودگاه های مرکزی برای شرکت های هواپیمایی همچون ایزی جت، TUI Airways، رایان ایر و ویز ایر است.

البته خطوط هوایی مونتانا هم جز این شرکت ها بود ولی از سال 2017 به بعد پروازهایش را به این فرودگاه متوقف کرد.

بیشتر پروازهای ای فرودگاه از سمت مال آفریقا و آسیا انجام می پذیرد. گزینه های حمل و نقل فرودگاه لوتون بسیار متنوع هستند و بسته به بودجه ی سفر و زمانی که در اختیار دارید می توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

چندین سرویس اتوبوس در فرودگاه فعال هستند و با هزینه ای نسبتا ارزان مسافران را به مرکز شهر لندن می رسانند. علاوه بر اتوبوس، تاکسی و قطار هم جزء گزینه های حمل و نقل فرودگاه لوتون به شمار می روند

اطلاعات فرودگاه بین المللی لوتون:

  • نام فرودگاه بین المللی لوتون: Luton Airport.
  • کد یاتا: LTN.
  • کد ایکائو: EGGW.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 160 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی لوتون:
اتوبوس ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه لوتون است. اتوبوس ها به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند و مسافران را به مرکز شهر لندن جا به جا می کنند.

بنابراین اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه لوتون باشید. شرکت های مختلف اتوبوسرانی در فرودگاه فعالیت می کنند و با هزینه ای بسیار ارزان مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر لندن می برند. با استفاده از اتوبوس در مدت زمان تقریبی یک ساعت و نیم می توانید خود را به هتل و مرکز شهر لندن برسانید.

ایستگاه اتوبوس ها درست بیرون سالن پروازهای ورودی فرودگاه قرار دارد. همان طور که گفتیم اتوبوس اقتصادی ترین شیوه دسترسی به مرکز شهر است. این نکته را هم بخاطر داشته باشید که اگر بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین و از قبل و از سایت نشنال اکسپرس، رزرو کنید می توانید مبلغی بسیار کمتر بپردازید.

اگر برای رسیدن به لندن عجله دارید و به دنبال سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه لوتون هستید باید قطار را به شما پیشنهاد بدهیم. ایستگاه قطار کمی با فرودگاه فاصله دارد و با استفاده از اتوبوس شاتل می توانید خود را به ایستگاه قطار پارک وی فرودگاه لوتون برسانید.

تابلوی راهنمای اتوبوس شاتل در خروجی سالن پروازهای ورودی کاملا مشخص است و به راحتی می توانید این اتوبوس ها را پیدا کنید.

اگر می خواهید با رفاه و راحتی بیشتری به هتل و مرکز شهر برسید بنابراین بهتر است سوار تاکسی شوید. تاکسی های فرودگاه دقیقا بیرون ساختمان ترمینال قرار دارند و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید.

تاکسی های کلاسیک انگلیسی با رنگ مشکی که دارند کاملا مشخص هستند و برای گردشگران جذابیت خاصی دارند. با این حال باید بدانید که تاکسی در لندن بسیار گران است و فقط در صورتی که چمدان های بسیار زیادی دارید و یا 3 الی 4 نفر هستید برایتان به صرفه خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>