اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی آستانه

معرفی فرودگاه بین المللی آستانه:
امروز می خواهیم تا یکی از فرودگاه های مهم کشور قزاقستان را در شهر آستانه به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی آستانه (Astana International Airport). این فرودگاه بین المللی یکی از بزرگ ترین فرودگاه های این کشور است و می توان گفت که بی شک مهم ترین رکن در صنعت فرودگاهی این کشور نیز محسوب می گردد

این فرودگاه در سال 1931 میلادی در حومه ی شهر آستانه ساخته شد. البته بحث توسعه ی تجهیزات این فرودگاه به بعد از جنگ جهانی دوم موکول شد. به هر حال بعد از جنگ جهانی این فرودگاه با فرودگاهی دیگر در 11 کیلومتری جنوب شهر جایگزین گشت و به صورت رسمی با نام فرودگاه بین المللی آستانه در نوامبر سال 1963 افتتاح شد.

این فرودگاه در ابتدا به وسیله ی شرکت هواپیمایی ایرفلوت به صورت انحصاری مورد استفاده قرار می گرفت. این فرودگاه پس از تغییراتی و مناسبات سیاسی که بین آستانه و آلماتی و انتقال قدرتی که پیش آمد، با ورود طرح های بسیار برای بازسازی در دسامبر سال 1997 میلادی روبرو شد. این تغییرات این فرودگاه را با بسیاری از استاندارهای روز مجهز کرد.

از جمله ی این بازسازی های بزرگ می توان به باند 11484 فوتی که برابر با 3500 متر است، اشاره نمود. ترمینال مسافربری جدیدی که این فرودگاه را افتتاح نمود، توسط یک معمار ژاپنی به نام کیشو کوروکاوا (Kisho Kurokawa) در تاریخ فوریه ی سال 2005 افتتاح شد. این فرودگاه در سال 2017 میلادی یک طرح توسعه ی دیگر را شروع نمود. این فرودگاه در سال پیش با افتتاح ترمینال شماره ی 2، تبدیل به مجهزترین فرودگاه قزاقستان شد.

تمامی پروازهای این فرودگاه به این ترمینال جدید منتقل شدند. بر اساس آمار رسمی که از این فرودگاه منتشر شده است، فرودگاه بین المللی آستانه در سال 2015 میلادی، بیش از 3 میلیون و 400 هزار مسافر از طریق خود به مسیرهای مختلف در اکثر مناطق جهان و در پروازهای داخلی و خارجی جا به جا نموده است.

فرودگاه بین المللی آستانه فرودگاهی بین المللی و مهم در کشور قزاقستان است و با مرکز شهر آستانه 16٫7 کیلومتر فاصله دارد.

آستانه پایتخت کشور قزافستان است و مسافران زیادی برای تفریح یا سفر کاری به این شهر سفر می کنند. آستانه دومین شهر بزرگ قزاقستان است و عنوان پایتخت این کشور را از سال 1998 از شهر آلماتی گرفته است.

فرودگاه آستانه قطب اصلی فعالیت های ایرلاین مشهور ایرآستانا است و به مقاصد مختلف پروازهای مستقیمی انجام می دهد. ایرلاین هایی مثل شرکت هواپیمایی ائروفلوت، شرکت هواپیمایی اطلس گلوبال، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی الاتحاد و شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در این فرودگاه فعالیت دارند.

فرودگاه آستانه دارای 2 ترمینال مسافربری برای پروازهای خارجی و داخلی است که با T1 و T2 مشخص می شوند و در ادامه بیشتر درباره ی آن ها توضیح خواهیم داد.

با این که در ادامه به صورت اختصاصی به این مورد خواهیم پرداخت اما باید بدانید که اگر قصد دارید از طریق تور به قزاقستان سفر کنید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه آستانه باشید چون خدمات ترانسفر فرودگاهی معمولا از سوی مجریان تور ارائه می شود.

اما اگر به صورت شخصی به قزاقستان مسافرت می کنید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه آستانه است لازم است بدانی که از نظر حمل و نقل این فرودگاه امکانات متفاوتی را در اختیار مسافرانش قرار داده است.

فرودگاه آستانه کوچک و ساکت است و خبری از هیاهوی فرودگاه های بزرگ و شلوغ نیست. با این حال امکانات رفاهی و گزینه های حمل و نقل فرودگاه آستانه بسیار مکفی و کارآمد هستند و به راحتی شما را به هتل و مرکز شهر می رساند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی آستانه:

  • نام فرودگاه بین المللی آستانه: Astana International Airport.
  • کد یاتا: TSE.
  • کد ایکائو: UACC.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 355 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا از یکدیگر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی آستانه:
همانطور که گفتیم، فرودگاه بین المللی آستانه دارای 2 ترمینال مسافربری برای پروازهای خارجی و داخلی است که با T1 و T2 مشخص می شوند. در حال حاضر پروازها به ترمینال ازهنگام تأسیس این ترمینال جدید یعنی ترمینال شماره ی 1 منتقل شده اند.

در حالت کلی ترمینال T1، ترمینال بین المللی است و دقیقا همان ترمینال تازه تأسیس است که جایش را با ترمینال شماره ی 1 عوض کرده است و ترمینال T2 ترمینال قدیمی است که در حال حاضر مخصوص پروازهای داخلی است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی آستانه:
شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. برای استفاده از اتوبوس، دو مسیر اتوبوسرانی در فرودگاه آستانه وجود دارد و مسافران را به مرکز شهر می برد: خط شماره 10 که به سمت ایستگاه قطار است و همچنین خط 12 بروید.

بعد از اینکه از فرودگاه خارج شدید به سمت راست بپیچید و حدود 150 متر پیاده بروید تا به ایستگاه اتوبوس برسید.

اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 11 شب فعال هستند و به جا به جایی مسافران می پردازند. کرایه اتوبوس در مقایسه با تاکسی بسیار ارزان تر است و اگر به دنبال سفر ارزان هستید می توانید از اتوبوس استفاده کنید. البته اگر چمدان های زیادی دارید توصیه می کنیم به جای اتوبوس از تاکسی استفاده کنید. چون راننده تاکسی در حمل چمدان ها به شما کمک خواهد کرد.

تاکسی راحت ترین و سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آستانه است و بسیاری از مسافران این گزینه را ترجیح می دهند. ایستگاه تاکسی دقیق بیرون ساختمان ترمینال ها قرار دارد و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید.

فرودگاه آستانه تا مرکز شهر حدود 16 کیلومتر فاصله دارد و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 25 دقیقه به هتل و مرکز شهر خواهید رسید. شرکت های مختلفی در فرودگاه آستانه حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>