اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی هراکلیون

معرفی فرودگاه بین المللی هراکلیون:
 فرودگاه بین المللی هراکلیون (Heraklion International Airport). این فرودگاه بین المللی از نظر شلوغی و ترافیک مسافری به عنوان دومین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد جزیره ی یونان نیز شناخته می شود

فرودگاه بین المللی هراکلیون در ابتدای ماه مارس سال 1939 در جزیره ی کرت یونان ساخته و افتتاح شد. زمینی که این فرودگاه در ابتدا در آن فرودگاه تأسیس شد تنها یک قطه زمین کشاورزی بوده است و به این علت که زمینی مسطح بود، برای ساخت فرودگاه از آن استفاده شد. اولین هواپیمایی که به این فرودگاه پرواز کرد و مسافران را به این شهر آورد، یک فروند هواپیمای Junkers Ju-52 بود.

این فرودگاه برای مدت زمانی که جنگ جهانی دوم در جریان بود، تمامی فعالیت های خود را متوقف کرد اما دیری نگذشت که در سال 1946 مجدد این فرودگاه کارش را از سر گرفت و ترافیک هوایی را به سمت خود هدایت نمود.

این فرودگاه در آغازین روزهای فعالیتش پس از تعطیلی تنها به انجام سرویس های اساسی و یا ابتدایی هوایی شهر می پرداخت و البته امکانات بسیار محدودی نیز داشت. به طور مثال تصور کنید که باند پروازی این فرودگاه را ابتدایی ترین وسایل ممکن همچون: 3 چادر، دود برای تعیین جهت باد و لامپ های طوفان برای روشنایی باند تشکیل می داده است!

یک سال با همین شرایط گذشت تا این که بالاخره در سال 1947، اولین و البته کوچک ترین ترمینال مسافری این فرودگاه ساخته شد. سال بعد نیز یکی از شرکت های هواپیمایی وقت آن زمان یعنی شرکت هلنیک ایرلاین با این فرودگاه قرارداد پروازهای تجاری را از سال 1948 به بعد منعقد نمود.

در آن زمان در این فرودگاه دارای 4 هزار کارمند در خود شده بود که نشان می داد در مسیر درستی قرار گرفته است. در سال 1953 این فرودگاه شروع به ساخت و افتتاح یک باند جدید پیشرفته و البته پبیچیده در خود نمود.

این باند دارای طولی برابر با 1850 متر بود. پس از ساخت این باند بود که یکی از رویدادهای جالب و عجیب این فرودگاه تا آن زمان بود، فرود یک هواپیمای دیزلی 4 موتوره در این فرودگاه بود.

شاید باورکردنی نباشد که فرودگاهی که تا قبل از این که ترمینال کوچکش را راه اندازی کند با دود آتش مسیر باد را تعیین می کرد حالا در عرض چند سال و آن هم در سال 1954، 18 هزار مسافر را بر طبق آمار رسمی منتشر شده از این فرودگاه در همان سال به مقاصد مختلف خود جا به جا نماید.

در سال 1957 بود که شرکت هواپیمایی المپیک ایرویز پروازهای خود را از این فرودگاه با هواپیماهای جدید DC-6 آغاز نمود.

پس از این شرکت یکی از ایرلاین های داخلی دیگر به نام جُجو ایر (Jojo AIr) به این فرودگاه پیوست البته فعالیت های این فرودگاه در تاریخ 2 ژوئیه ی سال 2001 به اتمام رسید.

از سال 1968 تا سال 1971 میلادی در این فرودگاه پروژه های توسعه و بهسازی متعددی همچون افزایش طول فرودگاه به 2680 متر و ساخت یک ترمینال بسیار مجهز دیگر دراین فرودگاه بود که به صورت اساسی این فرودگاه را از فرودگاه قبلی به صورت کلی جدا می ساخت. اولین پرواز بین المللی که به این فرودگاه شد در سال 1971 و از طرف سرویس بین المللی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز بود.

به همبن خاطر فرودگاه بین المللی هراکلیون به صورت رسمی در تاریخ 5 مه 1972 در قامت یک فرودگاه جدید به همگان معرفی شد. این فرودگاه همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم در جزیره ی کرت یونان قرار دارد و به عنوان فرودگاه اصلی این شهر فعالیت می کند.

فرودگاه بین المللی هراکلیون در فاصله ی 5 کیلومتری از مرکز این شهر و نزدیک به شهرداری نورآلکارنسوس قرار گرفته است و دسترسی بسیار آسانی به مرکز شهر فراهم می کند.

این فرودگاه درواقع کاربری نظامی و مسافربری دارد. فرودگاه بین المللی هراکلیون همانطو که اشاره شد، دومین فرودگاه پررفت و آمد در کشور یونان است.

این فرودگاه شاهراه اصلی ورود گردشگران به جزیره زیبا و توریستی کِرت و همچنین جزایر اطرافش محسوب می شود. فرودگاه هراکلیون که به افتخار نویسنده مشهور یونانی، فرودگاه نیکوس کازانتزاکیس هم نامیده می شود پس از فرودگاه بین المللی آتن، پرتردد ترین فرودگاه یونان است.

در سال 2017 بیش از 7 میلیون مسافر برای جا به جایی از این فرودگاه استفاده کرده اند. فرودگاه هراکلیون دارای یک ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است و مسافرانی که قصد سفر به جزیره مشهور کرت را دارند بلیط خود را به مقصد فرودگاه هراکلیون رزرو می کنند.

در حال حاضر ایرلاین های مشهوری مثل ایروفلوت، آلیتالیا، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، ایزی جت و سوئیس ایرلاینز پروازهایی را به این فرودگاه انجام می دهند که اکثر به صورت فصلی و در تابستان انجام می شود.

اطلاعات فرودگاه بین المللی هراکلیون:

  • نام فرودگاه بین المللی هراکلیون: Heraklion International Airport.
  • کد یاتا: HER.
  • کد ایکائو: LGIR.
  • نوع فرودگاه: نظامی و مسافربری.
  • ارتفاع از سطح دریا: 35 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا از یکدیگر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی هراکلیون:
شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. تاکسی سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هراکلیون است و اتوبوس از سایر گزینه ها ارزان تر. رایه تاکسی در مقایسه با اتوبوس بسیار گران تر است، اما به دلیل رفاه و راحتی که دارد بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند.

فاصله فرودگاه از شهر زیاد نیست و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 10 دقیقه می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید.

اتوبوس در مقایسه با تاکسی هزینه ای به مراتب ارزان تر دارد اما کندتر از تاکسی حرکت می کند. شرکت اتوبوسرانی KTEL مسئولیت جابه جایی مسافران را در فرودگاه هراکلیون برعهده دارد.

در فرودگاه هراکلیون شرکت های مختلفی حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران عرضه می‌‌کنند. شرکت های بین المللی و مشهوری مثل اویس، باجت، یوروپکار، هرتز و سیکست از جمله شرکت‌های موجود هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>