اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


معرفی فرودگاه بین المللی روتردام:
امروز می خواهیم تا فرودگاه بین المللی روتردام (Rotterdam The Hague Airport) را در هلند برای شما مورد بررسی قرار دهیم. این فرودگاه در شمال غربی شهر روتردام قرار گرفته است و به صورت مشترک بین دو شهر روتردام و دی هیگ قرار گرفته است و از نظر شلوغی و جا به جایی مسافران در رده ی فرودگاه های پر رفت و آمد و شلوغ کشور هلند قرار گرفته است.

پس از جنگ جهانی دوم، وجود یک فرودگاه دیگر با قابلیت های پیشرفته ی فرودگاهی به جز فرودگاه بین‌المللی اسپیخول لازم است، احساس شد و به همین دلیل ایده برای ساخت فرودگاه بین المللی روتردام داده شد. البته یک فرودگاه دیگر وجود داشت ولی به علت جنگ و بمباران شدیدا دچار آسیب دیدگی شده بود و تقریبا می توان گفت که از بین رفته بوده است.

البته این آسییب ها تا حدی به دست خود هلندی ها صورت پذیرفت و تنها علت و دلیل آن هم این بود که این فرودگاه به دست آلمانی ها نیفتد و نتوانند از آن استفاده ای ببرند. پس از اتمام این شرایط جنگی نیز واقعا دیگر از نظر کارشناسی مناسب نبود که فرودگاه قدیمی را بازسازی کرد زیرا هزینه ی آن چه بسا بسیار بیشتر از ساخت فرودگاه جدید می شد، بنابراین مسئولین وقت تصمیم گرفتند که یک فرودگاه جدید را بسازند. عملیات ساخت و عمران این فرودگاه در اوت سال 1955 میلادی آغاز شد و در سریع ترین زمان ممکن نیز به اتمام رسید.

این فرودگاه در اکتبر سال 1956 میلادی به شکل رسمی افتتاح شد. برای این که فرودگاه به بهترین نحو ممکن کار خود را آغاز کند، فرودگاه بین المللی روتردام در ابتدا با شرکت های هواپیمایی بسیار بزرگی همچون ایرلاین سوئیس ایر، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و همچنین شرکت هواپیمایی ایر فرانس شروع به کار نمود.

با این حال در سال های آغازین دهه ی 1970 میلادی بود که به علت رکودی که در اروپا و صنعت هواپیمایی اروپا به وجود آمده بود، تصمیماتی برای بستن این فرودگاه و انتقال فعالیت های آن به صورت مشخص به فرودگاهی دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

می توان گفت که فرودگاه بین المللی روتردام در طی 30 سال اول فعالیتش با رکود صنعت فرودگاهی و حتی خطر بسته شدن روبرو بود و همیشه با این مسئله در کنکاش بود.

با شروع دهه ی 1990 میلادی و رشد و رونق اقتصادی اروپا و علی الخصوص کشور هلند، مجددا تعداد سفرهای هوایی بالا رفت و بنابراین با افزایش مسافران، فرودگاه مجددا رونق گرفت و پر مسافر شد. در همین راستا مسئولین فرودگاه پس از برگزاری جلسات متعدد با افراد مسئول ذی ربط، تصمیم بر این گرفتند که فرودگاه بین المللی روتردام تا 100 سال دیگر کار خودش را ادامه دهد.

در سال 2008 بود که فرودگاه همکاری خود را با فرودگاه هیترو لندن قطع نمود و در نتیجه ی آن شرکت هواپیمایی کی ال ام که تنها پرواز بین این دو مسیر را در این فرودگاه انجام می داد برای همیشه تا به الان فعالیت هایش با این فرودگاه به حالت تعلیق درآمد.

با این حال در سال 2012 میلادی بود که شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز یک سرویس جدید را بین فرودگاه بین المللی هیترو لندن و این فرودگاه آغاز نمود.

اما در این شرکت هواپیمایی انگلیسی نیز در اکتبر 2014 اعلام کرد که سرویس های این فرودگاه به هیترو را قطع خواهد و در پی همین خبر در مارس 2015 این پروازها را متوقف نمود. بیشتر پروازهایی که به این فرودگاه انجام می گیرد به وسیله ی هواپیماهای فوکر، توربوپراپ، امبرائر190، ایرباس 320 و بوئینگ 737 انجام می پذیرد.

این فرودگاه به این خاطر که در مهم ترین شهر بندری هلند که از نظر اقتصادی و تجاری اهمیت بالایی دارد قرار گرفته است و از این رو به این فرودگاه اهمیت ویژه ای بخشیده است. این فرودگاه بر اساس آمار رسمی که از فرودگاه منتشر شده است در سال 2017 بیش از 1.7 میلیون نفر مسافر را در مسیرهای خرجی و داخلی پذیرا بوده است و به همین ترتیب هم به سومین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد هلند تبدیل شده است.

این فرودگاه در فاصله ی 5٫6 کیلومتری شمال غربی شهر روتردام قرار گرفته است. این فرودگاه به دو شهر روتردام و دی هیگ سرویس های هوایی می دهد و به همین دلیل فرودگاه روتردام دی هیگ نیز نامیده می‌شود.

فرودگاه روتردام فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد و به راحتی می توان خود را به هتل و مرکز شهر رساند. گزینه های حمل و نقل فرودگاه روتردام شامل اتوبوس، تاکسی و کرایه اتومبیل است و دسترسی خوب و آسانی به مرکز شهر فراهم می کنند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی روتردام:

  • نام فرودگاه بین المللی روتردام: Rotterdam The Hague Airport.
  • کد یاتا: RTM.
  • کد ایکائو: EHRD.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 5- متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی روتردام:
اگر تصمیم سفر به هلند را دارید و به سمت فرودگاه های این شهر می خواهید پرواز کنید، همانطور که بالاتر توضیح دادیم شما می توانید از گزینه های حمل و نقل فرودگاه روتردام شامل اتوبوس، تاکسی و کرایه اتومبیل که دسترسی خوب و آسانی به مرکز شهر برای شما فراهم می کنند را در اختیار داشته باشید.

اگر بخواهید به مقصد روتردام با اتوبوس بروید، اتوبوس شماره 33 از جمله گزینه های حمل و نقل فرودگاه روتردام است و مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر یعنی به ایستگاه راه آهن مرکزی روتردام منتقل می کند. اگر هم بخواهید که به دی هیگ بروید، برای دسترسی به دی هیگ باید سوار اتوبوس های به مقصد ایستگاه مترو Meijersplein شوید.

برای سفر با قطار نیز می توانید که از ایستگاه راه آهن مرکزی روتردام استفده کنید زیرا این قطارها چندبار در ساعت به سمت آمستردام حرکت می کنند.

تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه روتردام است و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته به جابه جایی مسافران می پردازند. ایستگاه تاکسی ها بیرون ساختمان ترمینال قرار دارند و مسافران را به مقصد روتردام و دی هیگ سوار می کنند.

اگر هم که می خواهید اتومبیل کرایه نمایید، شرکت های مختلف بین المللی مثل اویس، یوروپکار، سیکست و … در فرودگاه حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. بهترین راه برای کرایه اتومبیل به صورت آنلاین و قبل از رسیدن به فرودگاه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>