اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی پلوودیوف

معرفی فرودگاه بین المللی پلوودیوف:
امروز می خواهیم تا یکی دیگر از فرودگاه های پر رفت و آمد و معروف کشور بلغارستان را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین الملی پلوودیوف (Plovdiv Airport). این فرودگاه بین المللی که در شهر پلوودیوف بلغارستان، دومین شهر بزرگ کشور بلغارستان قرار گرفته است، در حال حاضر به عنوان یکی از فرودگاه های فعال و اصلی این کشور در حال فعالیت می باشد

این فرودگاه فعالیت خود را در سال 1928 با شروع پروازهای آزمایشی بین صوفیه، پلوودیوف، یامبول و بورگاس آغاز کرد. در این فرودگاه مصادف با سال 1947 میلادی بود که پروازهای غیر نظامی بین صوفیه و پلووید انجام پذیرفت.

با توجه به تیتر یکی از روزنامه های منطقه ای بلغاری به نام Fatherland Voice یا همان صدای سرزمین پدری، این فرودگاه در طول دوره ی زمانی 45 روزه ای توانسته بود تا 1500 مسافر را از طریق خود در مسیرهایی مشخص جا به جا نماید. مصادف با سال 1948 میلادی بود که مسیرهای روتین این فرودگاه بین صوفیه، پلوودیوف، یامبول و بورگاس مجددا آغاز شد.

آیا می دانید اولین پرواز خارجی در این فرودگاه چه زمان و با چه هواپیمایی آغاز شد؟ در همان سال ها بود که اولین پرواز خارجی این فودگاه توسط شرکت هواپیمایی بالکان ایر با هواپیمای TABSO به این فرودگاه انجام داد. در تاریخ 2 می سال 1962 میلادی، فرودگاه به پایگا هوایی Graf Ignatievo در شمال شهر پلوودیوف منتقل شد.

در تاریخ 13 سپتامبر سال 1965 بود که ساختمان جدید ترمینال فرودگاهی افتتاح شد و در سال بعدش هم با توجه به منشور ترافیک فصل زمستان، در این فرودگاه تأسیسات تازه ای کار گرفته شد. در طول سال های اولیه ای که این فرودگاه فعالیت خود را آغاز نمود، این فرودگاه به محل جدید برای مسافران ناحیه ی شمال غرب به حساب می آمد.

در این فرودگاه از جمله مسیرهایی که به خوبی کاور می شد، حمل و نقل منظم مسافران داخلی به بورگاس، وارنا و صوفیه بود که به طور عمده نیز با هواپیماهای IL-14 صورت می گرفت. در دهه ی 1970 میلادی بود که این فرودگاه شروع به پذیرش پروازهای چارتر زمستانی شد زیرا این منطقه در نزدیکی پیست اسکی بانسکو، پامپروپوو و برومس واقع شده بود و به هعمین علت، از ماه دسامبر تا ماه مارس این پروازها را پذیرا بود.

اما این نکته گفتنی است که ترافیک اصلی زمستانی مختص به فصل مسیرهای انگلستان و روسیه بوده است. البته از جمله ی دیگر فعالیت های این فرودگاه این بود که به عنوان فرودگاه جاگزین فرودگاه بین‌‌المللی صوفیه که تقریبا 150 کیلیومتر که برابر با یک ساعت و نیم فاصله با این فرودگاه است را ایفا می نمود.

همانطور که بالاتر درباره ی شکوفایی این فرودگاه در دهه ی 1970 گفتیم باید این مطلب را اضافه نمایم که این فرودگاه از همین سال ها شروع به فعالیت با شرکت های هواپیمایی ایرفلوت و ایرفلوت کارگو را که معمولا با هواپیماهای IL-18، AN-12 و TU-154 انجام می گرفت را به صورت پروازهای منظم، پذیرا بود. در سال 1972 میلادی در این فرودگاه بیش از 5 هزار تن کالا از طریق حمل و نقل هوایی در حریم این فرودگاه انجام شد. 

سال بعد یعنی در تاریخ 18 آوریل سال 1978، ظرفیت باربری این فرودگاه به 40 هزار تن افزایش یافت. پروازهای داخلی برنامه ریزی شده ی این فرودگاه در سال 1980 متوقف شدند اما پروازهای چارتری زمستانی این فرودگاه همچنان به قوت قبل باقی ماند.

در همین سال ها بود که تأسیسات فنی، ساختمانی، تامین برق، برج کنترل ترافیک هوایی و امکانات اداربی این نفرودگاه بسیار پیشرفته و بهتر از قبل می شود. در 18 دسامبر سال 1982 اولین هواپیمای TU-134 در پبی منشور هوایی از آمستردام هلند برای شروع دوره های پروازی به زمین نشست. البته این فرودگاه روند افزایش پروازهایش از مسیرهای مختلف را افزایش داده است.

به صورت مثال در سال 2010 میلادی بود که مسیرلندن از فرودگاه استنسد لند با فرود یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 مجددا آغاز شد. در تاریخ 25 دسامبر سال 2009 میلادی بود که اولین سرویس پروازی به مقصد برنامه ریزی شده ی مسکو آغاز شد. نکته ی جالب اینجاست که قبلا در سال 1981 برای آغاز این پروازها از این مقصد مذاکرات آغاز شده بود.

بر اساس آمار رسمی در سال 2015 میلادی این فرودگاه، 103 هزار و 300 مسافر را از مقاصد مختلف در خود برای پروازهای مختلف جا به جا نمود. فرودگاه بین المللی پلوودیوف را به عنوان چهارمین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد کشور بلغارستان بعد از فرودگاه بین المللی صوفیه، فرودگاه بین المللی بورگاس و فرودگاه بین‌المللی وارنا می دانند.

این فرودگاه در نزدیکی این شهر و پس از یک روستای کوچک که در 6 کیلومتری جنوب شرقی آن می باشد، قرار گرفته است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی پلودیووف:

  • نام فرودگاه بین المللی پلودیووف: Plovdiv Airport.
  • کد یاتا: PDV.
  • کد ایکائو: LBPD.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 182 متر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی پلوودوف:
شما با استفاده از اتوبوس، تاکسی و کرایه اتومبیل می توانید خودتان را به هتل و مرکز شهر برسانید. ایستگاه های مخصوص اتوبوس در ترمینال فرودگاه هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید و به مرکز شهر بروید، برای استفاده از تاکسی که راحت ترین گزینه ی ممکن است می توانید قبل از سفر خود یا تاکسی رزرو کرده و حتی کرایه ی خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید و یا می توانید با حضور در محوطه ی فرودگاه از تاکسی های مخصوص استفاده نمایید.

شما می توانید از موسسه های کرایه ماشین هم که در فرودگاه بین المللی پلوودوف نیز حضور دارند بهره‌مند شوید.

از سال 2017، حمل و نقل تاکسیرانی فرودگاه های بلغارستان به شرکت Triumf Taxi واگذار شده است که بزرگ ترین و رو به رشد ترین شرکت در شرق بلغارستان محسوب می شود، پس نگران تاکسی نباشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>