اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی کولتسوو

معرفی فرودگاه بین المللی کولتسوو:
در آستانه ی شروع جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه هستیم و بی شک شناختن فرودگاه های این کشور مخصوصا شهرهایی که در آن بازی ها برگزار می شود خالی از لطف نیست. امروز می خواهیم با فرودگاه بین‌المللی کولتسوو (Koltsovo Airport) در شهر یکاترینبورگ روسیه آشنا شویم.

این فرودگاه با توجه به تورنمنتی که در پیش است گویا قرار است که به یکی از فرودگاه های شلوغ این کشور تبدیل شود.

فرودگاه بین المللی کولتسوو همانطور که گفتیم در شهر یکاترینبورگ تأسیس شده است. این فرودگاه که به دستور نیروی هوایی شوروی سابق ساخته شده است، در ابتدا یک پایگاه هوایی نظامی بود.

فرودگاه کولتسوو در بین سال های 1928 تا 1930 میلادی ساخته شده است و در حال حاضر هم این فرودگاه تنها برای کاربری های عمومی همچون مسافربری و کارگو فعالیت های فرودگاهی دارد. در سال 1951 میلادی، این فرودگاه مورد بازسازی قرار گرفت و پس از آن اولین پروازهای پکن به آن نیز آغاز شد.

بعد از این مسیر بود که شهرهای مختلف چین هم تبدیل به یکی از مسیرهای این فرودگاه شدند. در سال 1954 میلادی بود که یک ترمینال جدید دراین فرودگاه افتتاح شد. درسال 1963 بود که این فرودگاه یک هتل 3 ستاره با 235 اتاق خواب افتتاح کرد.

در ژانویه ی سال 1967 بود که این فرودگاه ترمینال پروازهای داخلی خود راافتتاح نمود. با منحل شدن اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 این فرودگاه از تحت نظارت دولت درآمد و تحت نظارت خطوط هوایی وردالفسک ایر (Sverdlovsk Air) در آمد. در سال 1993 میلادی بود که این فرودگاه توانست به یکی از فرودگاه های بین‌ المللی روسیه تبدیل شود و به همین علت این نشان را حتی به اسم فرودگاهش نیز اضافه نمود.

در سال 2003 میلادی، این فرودگاه با اجرای یک برنامه ریزی منظم و مدون، توانست تا به یکی از فرودگاه‌های هاب برای شرکت های هواپیمایی شود که با توجه به خطوط و مسیرهای هوایی، می توانند در این فرودگاه توقف داشته باشند. البته این مسئله با پشتوانه مالی که از طرف سازمان حمل و نقل روسیه و گروه سرمایه‌گذاری سورولودسک انجام دادند، صورت پذیرفت.

در سال 2005 بود که ترمینال بین المللی جدید برای فرودگاه بین المللی کولتسوو افتتاح گشت. در سال 2006 این فرودگاه ترمینال قدیمی و اصلی خود را مورد بازسازی کامل قرار داد و ظرفیت این فرودگاه را بسیار بیش از پیش افزایش داد. از سال 2008 به بعد بود که با بالا رفتن گنجایش و تجهیزات این فرودگاه بسیاری از هواپیمایی های مختلف تصمیم به اعلام همکاری با این فرودگاه را گرفتند.

از آن زمان به بعد در این فرودگاه یک هتل 4 ستاره به نام هتل آنجلو، برج کنترل جدید، افزایش پهنای باند های فرودگاه، … و بسیاری از اقدامات دیگر دراین فرودگاه صورت پذیرفت.

در ژوئن سال 2013 میلادی، برای مسافران مسیرهای داخلی این فرودگاه یک ترمینال مجهز جدید افتتاح گشت و مسافران بیشتری را از آن به بعد در خود پذیرا شد. در این فرودگاه بر طبق آمار رسمی که وجود دارد به صورت میانگین بیش از 5 میلیون نفر مسافر جا به جا می شوند.

یکاترینبورگ، شهری که این فرودگاه در آن قرار گرفته است همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، یکی از شهرهای کشور روسیه است که جام جهانی در آن برگزار می شود. این فرودگاه بین المللی در جنوب شرقی مرکز این شهر و در فاصله ی 16 کیلومتری آن قرار گرفته است.

در نظر داشته باشید که با این که در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به فرودگاه کولتسوو صورت نمی گیرد اما اگر شما از مسافران و تماشاچیان جام جهانی باشید، بی شک برای دنبال کردن بازی ها، مسیرتان به اینم فرودگاه خواهد افتاد. با این حال دانستن این نکته مفید است که بدانید فاصله ی هوایی این فرودگاه تا تهران برابر است با 2438 کیلومتر که معادل است با حدودا 9 ساعت پرواز که البته این مدت تحت تأثیر شرایط وابسته به شرایط پرواز است.

اطلاعات فرودگاه بین الملیل کولتسوو:

  • نام فرودگاه بین المللی کولتسوو: Koltsovo Airport.
  • کد یاتا: SVX.
  • کد ایکائو: USSS.
  • نوع فرودگاه: مسافربری.
  • ارتفاع از سطح دریا: 233 متر.
  • ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی کولتسوو:
برای این که خود را از فرودگاه به مرکز شهر و یا بالعکس برسانید می توانید از بزرگراه کولتسوو ترکت استفاده کنید و در بهترین و کم ترین فاصله ی زمانی موجود از این بزرگراه استفاده نمایید. این بزرگراه تنها حدود 20 کیلومتر با فرودگاه بین المللی کولتسوو فاصله دارد.

کرایه ی تاکسی از فرودگاه تا شهر یکاترینبورگ معادل 300 تا 400 روبل به پول روسیه است و از گزینه های گران به حساب می آید. قطار برقی اکسپرس کولتسوو دو بار در روز از فرودگاه به ایستگاه قطار یکاترینبورگ حرکت می کند که در حدود 40 دقیقه طول می کشد و حدود 30 تا 60 روبل تمام می شود که به مقصد شما هم البته بستگی دارد و به نظر می رید که اقتصادی ترین گزینه ی موجود باشد.

بلیت های مورد نیازتان را می توانید از دفاتر فروش بلیت یا ترمینال های سلف سرویس در ایستگاه های قطار تهیه کنید.2 ایستگاه اتوبوس نیز در فرودگاه فعالیت می کنند که ایستگاه شماره 01، یک شاتل 24 ساعته است و بین فرودگاه و ایستگاه قطار تردد می کند و هیچ توقفی ندارد.

این اتوبوس هر 30 دقیقه حرکت دارد و حدود 40 دقیقه نیز زمان برای رسیدن به مقصد می برد. اتوبوس شماره 1 نیز بین فرودگاه و ایستگاه قطار تردد می کند که 30 ایستگاه دارد و از 6 صبح تا نیمه شب فعالیت دارد.

ترمینال های فرودگاه بین المللی کولتسوو:
فرودگاه بین المللی کولتسوو دارای دو ترمینال به نام های A و B و یک ترمینال VIP است. ترمینال B این فرودگاه مخصوص پرواز های بین المللی و ترمینال A برای پرواز های داخلی فرودگاه است.

امکانات فرودگاه بین المللی کولتسوو:
از امکاناتی که در این فرودگاه وجود دارد می توان به تبدیل ارز، دستگاه ATM، دفتر پست در پایانه ی B، سالن استراحت در هر 3 ترمینال، اینترنت رایگان و پرسرعت، فروشگاه های مختلف، کافه و رستوران، مرکز درمانی در پایانه ی A، خدمات مخصوص ناتوانان و اتاق سیگار اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>