اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه پولیش

دستگاه پولیش (پولیشر) چیست؟

اولین چیزی که با شنیدن کلمه پولیش به ذهن مان خطور می کند، پولیش کاری ماشین است. پولیشر دستگاهی صنعتی بوده که از آن برای جلا دادن به سطوح مختلف مانند انواع کف پوش، سنگ، سرامیک، بتن و ترمیم سطح بدنه خودرو استفاده می شود. این دستگاه با داشتن مخزن آب تمیز برای شستشو و جلادهی بسیار ایده آل است. البته لازم به ذکر است که این دستگاه تنها برای قسمت های محدود کاربرد دارد.

قسمت های مختلف پولیشر

قسمت های مختلف پولیشر عبارتند از: پد یا برس، مخزن آب تمیز و دسته قابل تنظیم.

انواع پولیشر (دستگاه پولیش)

پولیشر را بر اساس قدرت و توان به دو دسته طبقه بندی می کنند؛ تک دیسک و برنشیر.

پولیشر تک دیسک

ساختار پولیشر تک دیسک بسیار ساده بوده و سرعت چرخش آن حدودا 400 دور در دقیقه است. این دستگاه سرعت متفاوت برای کار برس زنی و جلادهی داشته که از سرعت بالای آن برای صیقل و جلا دهی و از سرعت چرخش پایین برای برس زنی سطح با آب و محلول شوینده استفاده می شود.

پولیشر برنشیر

ساختار این دستگاه در مقایسه با پولیشر تک دیسک پیچیده تر بوده و برس با قطر و ابعاد بزرگ تری دارد. سرعت چرخش برنشیر 1500 دور بر دقیقه بوده که برای ترمیم عمقی و ایجاد سطحی درخشنده مناسب است. برنشیر در دو نوع برقی و شارژی موجود است که نوع برقی آن برای فضا با مساحت کم و نوع شارژی آن برای فضا با مساحت زیاد مناسب است.

راهنمای خرید دستگاه پولیش

در خرید دستگاه پولیش باید به ویژگی هایی مانند منبع تغذیه، قابلیت تنظیم سرعت، تنوع و تعداد پدها، اندازه صفحه، توان، سرعت گردش، گارانتی، قیمت و برند توجه کرد.

  • منبع تغذیه: پولیشر هم مانند بسیاری دیگر از ابزارآلات در دو نوع برقی و شارژی به بازار عرضه می شود که هرکدام برای مواردی خاص کاربرد دارد.
  • قابلیت تنظیم سرعت: اکثر پولیشرها قابلیت تنظیم سرعت دارند که این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا کاربر بتواند سرعت آن را به آسانی تنظیم کرده و پولیش کاری را با سرعت مناسب انجام دهد.
  • تنوع و تعداد پدها: پدهای پولیشر متنوعی در بازار موجود است که می توانید آن را با توجه به سطحی که می خواهید روی آن کار کنید، انتخاب کنید.
  • توان مصرفی: هرچه توان پولیشر بیشتر باشد، مصرف انرژی و قیمت آن هم بیشتر است.
  • اندازه صفحه: اندازه صفحه پولیش نشان دهنده مساحتی است که دستگاه پولیش می تواند پوشش دهد؛ به این معنا که هرچه قطر صفحه بیشتر باشد، پولیشر سطح بیشتری را پولیش می زند.
  • سرعت گردش: سرعت گردش دستگاه پولیش یکی از ویژگی های مهم است. هرچه سرعت بیشتر باشد، کاربر با سرعت و کیفیت بهتری می تواند عملیات پولیش کردن سطوح مختلف را انجام دهد.
  • برند: شرکت های مختلفی پولیشر تولید می کنند که از جمله برند های مشهور می توان به بوش، آروا، آاگ، ماکیتا، توسن، میلواکی و دی سی ای اشاره کرد.

انتخاب پد پولیش مناسب

  • نمد یا پد باید با توجه به جنس قطعه کار انتخاب شود.
  • نصب پد باید آسان باشد و به راحتی تعویض شود.
  • مقاومت و استحکام صفحه چسبی باید بالا باشد تا کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده کند.
  • تراکم بالای پد باعث افزایش دوام و صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
  • اگر می خواهید لبه و گوشه کار را پولیش کاری کنید، از پد دیواره دار استفاده کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>