اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بلوئر چیست؟


بلوئر چیست؟

دمنده و مکنده یکی از دستگاه های ضروری برای هر کارگاه نجاری است. این ابزار روی سلامت و طول عمر دیگر ابزارآلات و ماشین آلات نجاری تأثیر مستقیم دارد. دستگاه دمنده و مکنده به مرور زمان به نام انگلیسی آن یعنی بلوور یا بلوئر شناخته شده و در بازار با همه ی این اسم ها آن را می شناسند. در این مقاله سعی داریم درباره ی این ابزار بیشتر توضیح دهیم تا در صورتی که قصد خرید آن را دارید اطلاعات کافی برای انتخاب گزینه ای بهتر داشته باشید.

کاربرد بلوور ها

این ابزار همان گونه که از اسم آن پیداست ابزاری است برای دمیدن مقدار مشخصی از هوا با فشار زیاد که معمولاً برای پاک کردن گرد و غبار یا مکش اضافات حاصل از کار انجام شده توسط دستگاه به کار برده می شود.دمنده و مکنده که به آن بلوور هم می گویند؛ هوای ایجاد شده توسط موتور را از مخزن خود با فشار زیاد توسط نازلی به بیرون انتقال می دهد یا توسط فشار منفی، مکش پر قدرتی ایجاد می کند که پسماند را با آن جمع آوری می کند.

صنایع دیگر از جمله فلزات، سنگ و حتی صنایع سنگین استفاده می شود؛ البته از بلوئر برای استفاده های روزمره مانند پاک کردن انواع سیستم های الکتریکی مانند کیس های کامپیوتر و سرورها، زدودن گرد و غبار موتور و قطعات خودرو و حتی حیاط و گاراژ منازل استفاده می کنند.البته نوع استفاده از این ابزار در صنایع مختلف متفاوت است و باید گفت که بلوئر بیشتر در صنایع بزرگ مانند صنعت سیمان، تصفیه ی آب و فاضلاب، غذا و دارو، محیط زیست، معادن و صنایع دیگر کاربرد دارد.

انواع بلوئر (دمنده و مکنده ها)

بلوئر انواع مختلفی داشته که با توجه به نیازهای مختلف تولید و ساخته شده اند. بلوورها می توانند شارژی، برقی، فقط دمنده یا فقط مکنده باشند. در نوعی دیگر از تقسیم بندی بلوئرهای صنعتی به دسته های زیر تقسیم می شوند.

  • روتس (Roots lab blower)
  • اسکرو ( screw blower)
  • ساید چنل (side channel blower)
  • فن (fan blower)

انواع مکنده

مکنده ها در اندازه، قدرت موتور و میزان مکش متفاوت موجود هستند؛ هم چنین در انواع مرکزی، صنعتی و سالنی در بازار به صورت دوقلو یا تک به فروش می رسند که هر کدام با توجه به حجم کار و فضای کارگاه انتخاب و خریداری می شوند. مکنده ها دارای اقلامی چون کیسه ی مخصوص و خرطومی برای مکش هستند.

در بیشتر کارگاه های بزرگ چوب از مکنده سالنی استفاده می شود. قدرت موتور این مکنده ها بسیار بالا بوده؛ به همین علت صدای زیادی تولید می کند که باید از سیستم آکوستیک برای آن استفاده کرد.مکنده های صنعتی مرکزی بیشتر در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ چوب، فلزات و.. استفاده می شوند. مکنده های مرکزی قدرت بسیار بالایی برای مکش داشته و گرد و غبار یا تراشه های حاصله را از طریق لوله کشی های ثابت جا به جا می کند.

کاربرد مکنده در صنایع چوب

از اتفاقاتی که هنگام کار با ماشین آلات صنایع چوب می افتد، پخش شدن ذرات چوب هنگام برش کاری و سایش است، که به مرور زمان هم برای دستگاه، هم کاربر و همچنین قطعه کار ضرر دارد. از دیگر مضرات آن انباشته شدن خرده و تراشه های چوب حاصل از برش روی قطعه کار مورد نظر و تیغ اره است که در این صورت در طول زمان تیغ اره کند شده، دقت عمل آن پایین آمده و از طول عمر آن کاسته خواهد شد.

به همین منظور می توان گفت استفاده از این دستگاه برای اکثر این ماشین آلات از جمله انواع تراش و برش ضروری است.در انتخاب مکنده باید به حجم و میزان مکندگی، قدرت موتور، حجم کیسه، حجم لوله ی خروجی و سرعت مکش توجه کرد.

دمنده و مکنده های دستی (برقی و شارژی)

این دستگاه بیشتر برای پاک کردن گرد و غبارهای ناشی از کارهای کوچک (نجاری قطعات کوچک، پاک کردن موتور و قطعات خودرو، پاک کردن قطعات الکتریکی در حوزه ی IT و …) استفاده می شود که در سایز، دور موتور و میزان مکش تفاوت دارند. این دستگاه با آپشن های مختلفی از جمله کلید تنظیم سرعت، کلید الکتریکی و کلیدی برای قفل ایمنی در بازار موجود است که با توجه به نوع کاری که می خواهید انجام دهید می توانید نوع مناسب را انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>