اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


جک درب کابینت

راهنمای خرید انواع جک درب کابینت و درب ورودی

همه ما با شنیدن اسم جک ناخودآگاه به یاد جک اتومبیل می افتیم اما جک وسیله ای مکانیکی است که نیروی لازم برای بلند کردن اجسام را کاهش می دهد. جک انواع مختلفی داشته و در وسایل مختلفی کاربرد دارد؛ جک ماشین، درب ورودی، کابینت و … همگی از انواع جک هستند که کارهای روزمره ما را آسان تر می کند. جک یکی از مهم ترین یراق آلات کابینت است. با ما همراه باشید تا در ادامه با انواع جک و کاربردهای آن آشنا شویم.

جک درب ورودی

از جک درب ورودی معمولاً در مکان های پر رفت وآمد، درب هایی که به دفعات از آن استفاده می شود یا درب هایی که لازم است همیشه بسته شوند، استفاده می شود.اکثر جک های درب ورودی به سیستم آرام بند مجهز بوده تا در هنگام بسته شدن، درب کوبیده نشود و با تنظیم سرعت آن، از آسیب جلوگیری کند. این جک با تنوع فراوان برای انواع درب های سبک و سنگین طراحی و ساخته شده و معمولاً از داخل روی یک لنگه ی درب نصب می شود تا سرعت بسته شدن آن قابل تنظیم باشد. مهم ترین ملاک در انتخاب جک مناسب برای درب ورودی، وزن درب است.

انواع جک در کابینت

در انتخاب جک مناسب باید مواردی از قبیل وزن، نوع، کاربرد و مکانیزم عملکرد جک را مدنظر قرار داد. به طور کلی جک را براساس مکانیزم عملکرد به سه دسته کلاسیک، اتوبوسی و دو تکه تقسیم می کنند. در ادامه به معرفی انواع جک کابینت می پردازیم.

جک گازی یا پمپی برای کابینت

جک مورد استفاده در کابینت آشپزخانه گازی یا پمپی است. از جک گازی یا پمپی برای درب کابینت استفاده شده و درب کابینت را با بازوی جک ثابت نگه می دارد. از انواع جک گازی یا پمپی می توان به 80، 100 و 120 نیوتون اشاره کرد که انتخاب آن به وزن و سنگینی درب کابینت بستگی دارد.

توجه داشته باشید که نباید از جک با قدرت بالا برای درب سبک استفاده کنید؛ زیرا موقع بستن درب به لولای آن فشار وارد شده و موقع باز کردن آن، باعث پرتاب درب می شود. معمولاً برای درب هایی که اندازه آن ها تا 70 سانتی متر است از جک 80 نیوتون، 70سانتی متر تا 1 متر از جک 100 نیوتون و درب هایی با اندازه بیشتر از 1 متر از جک 120 نیوتون استفاده می شود.

جک اونتوس HF یا دو درب

جک HF برای کابینت هایی با دو درب ایده آل است؛ یعنی این قابلیت را دارد که دو درب را به صورت هم زمان باز کند. این جک برای مکان هایی با سقف بلند قابل استفاده است. عملکرد جک به گونه ای است که هنگام باز شدن درب، آن را به دو قسمت تبدیل کرده که این دو قسمت به صورت تا شده روی هم قرار می گیرند و به سمت بالا می روند.

جک اونتوس HS برای کابینت

جک اونتوس HS برای کابینت های بزرگ با یک درب مناسب بوده و نوعی سیستم بالابرنده محسوب می شود. این جک برای مکان هایی با سقف کوتاه مناسب است؛ زیرا در این حالت به جای اینکه درب به صورت عمودی باز و بسته شود، به صورت زاویه دار باز می شود و در زاویه موردنظر هم ثابت می ماند.

جک اونتوس HK

طراحی جک HK مورد تحسین داوران طراحی بین المللی قرار گرفته است. این جک انعطاف پذیر بوده و برای یونیت دیواری متوسط بسیار ایده آل است. جک HK برای چرخش در جای خود به فضای کمی احتیاج داشته و می تواند در قسمت بالای کابینت و یخچال قرار بگیرد. این جک یکی از مقرون به صرفه ترین انواع جک ها است.

جک اونتوس HK-S

طراحی جک HK-S به گونه ای است که برای کابینت های دیواری کوچک بسیار ایده آل است. این جک بسیار پیشرفته بوده و کار را برای کاربر بسیار راحت کرده است.

جک اونتوس HK-XS

جکHK-XS بسیار کوچک بوده و با داشتن کیفیت و قدرت بالا جایگزین بسیار مناسبی برای جک های ارزان قیمت است. این جک برای کابینت های کم عمق مناسب بوده و نحوه نصب آن بسیار ساده و آسان است.

جک اتوبوسی یا اونتوس HL برای کابینت

از جک اتوبوسی در قسمت بالای آب چکان و درب های افقی استفاده می شود. عملکرد این جک ها به گونه ای است که وقتی درب کابینت را به سمت بیرون می کشیم، جک اتوبوسی عمل کرده و درب کابینت همانند درب اتوبوس باز می شود. جک اتوبوسی در دو سایز کوچک (60 به 90) و بزرگ (90 به 120) موجود است. منظور از این اعداد، ابعاد درب قابل استفاده است. نکته قابل توجه این است که اندازه ها صرفا برای تنظیم عرض درب است؛ زیرا استقامت، کشش و مقاومت جک های اتوبوسی به یک میزان است.

اگر عرض درب کمتر از 60 سانتی متر باشد نمی توانیم از جک اتوبوسی استفاده کنیم.جک اتوبوسی دو نوع معمولی و آرام بند دارد. جک اتوبوسی معمولی درب را با سرعت باز و بسته کرده و درواقع به صورت یک زمانه عمل می کند. جک اتوبوسی معمولی از دو جک بزرگ تر و جک اتوبوسی آرام بند از دو جک کوچک تر تشکیل شده که باعث می شود درب کابینت به آرامی باز و بسته شود.عملکرد هر دو جک مشابه یکدیگر است و این موضوع که کدام یک از جک ها در ساختار محصول به کار رود کاملاً به سلیقه مشتری بستگی دارد.

جک ساعتی کابینت

طراحی جک ساعتی به صورتی است که می توانید آن را در قسمت چپ یا راست نصب کنید. سرعت و قدرت جک برای نگهداری و جابه جایی درب کابینت با پیچ قابل تنظیم است. هم چنین نصب و تعویض آن بسیار راحت بوده و با استفاده از پیچ گوشتی به راحتی قابل انجام است. برای جدا کردن جک از کابینت تنها کافی است خاری که در قسمت انتهایی جک قرار گرفته را آزاد کرده و جک نو را با کهنه تعویض کنید.

جک بازویی کابینت

جک بازویی برای جلوگیری از آسیب و ضربه به درب کابینت مناسب است. جک کابینت بازویی روی درب آب چکان نصب شده و باعث باز شدن راحت درب آن می شود. این جک برای درب های پایین و بالا بازشو مناسب است.

جک بالا باز شو

جک بالا باز شو برای کابینت هایی که در قسمت بالا قرار می گیرند مانند کابینت آب چکان مناسب است. مکانیزم باز شدن این جک به گونه ای است که درب کابینت را به سمت بالا باز کرده و ثابت نگه می دارد. این جک دید کامل و دسترسی مناسبی از فضای داخلی کابینت را برای کاربر ایجاد کرده و به راحتی و بدون ایجاد هیچ گونه سر و صدایی درب کابینت را باز و بسته می کند.

جک پایین باز شو

یکی دیگر از انواع جک کابینت، جک کابینت پایین باز شو است که برای انواع درب کابیت، کمد جاکفشی و… مناسب است. همان طور که از نامش پیداست مکانیزم جک پایین بازشو بر عکس مدل بالا بازشو بوده و برای کابینت های پایین استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>