اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیستوله رنگ پاش

پیستوله رنگ پاش دستگاهی است که از آن برای پاشش رنگ استفاده می شود. پیستوله با جدا کردن ذرات رنگ و پاشش یک دست آن روی انواع سطوح، رنگی یکنواخت ایجاد می کند. این دستگاه در صنعت بسیار پرکاربرد بوده و انواع مختلفی دارد که هر کدام به منظوری خاص استفاده می شود. با ما همراه باشید تا در ادامه با انواع پیستوله و کاربردهای آن آشنا شوید.

کاربردهای پیستوله رنگ

از آنجا که تمیز و یکنواخت بودن رنگ خودرو بسیار مهم است، پیستوله بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی دارد. از دیگر مصارف پیستوله می توان به استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی، کابینت سازی، مبلمان و انواع وسایل و لوازم دکوراتیو اشاره کرد.هم چنین از پیستوله برای پاشش روغن جلا، انواع جوهر، حتی آبرنگ و مواد ضد زنگ نیز استفاده می شود.

مزایا و معایب استفاده از پیستوله رنگ

پیستوله در مقایسه با رنگ کاری با غلطک و قلم مو کاربرد بیشتری دارد؛ زیرا رنگ را به صورت یکنواخت در سطحی وسیع می پاشد اما حجم رنگ مصرفی در این روش بسیار بالا بوده و احتمال هدر رفتن رنگ بسیار زیاد است. به همین جهت استفاده از آن در پروژه های کوچک مقرون به صرفه نیست.

انواع پیستوله رنگ

پیستوله در سه نوع اصلی یعنی برقی، شارژی و بادی در بازار موجود است که هر کدام مدل های مختلفی دارند.

پیستوله برقی

میزان غلظت رنگ در کارخانه های رنگ سازی همیشه متناسب با کار با قلم مو و غلطک است در نتیجه هنگامی که می خواهیم با پیستوله ی برقی کار کنیم باید غلظت آن را تا حد ممکن پایین بیاوریم تا درون مخزن رنگ هیچ اثری از توده یا ذرات فشرده ی رنگ دیده نشود. معمولاً برای رقیق کردن رنگ از قیف رقیق کننده و تینر روغنی یا تینر عادی استفاده می کنند زیرا استفاده از تینر فوری برای دستگاه ضرر دارد.فراموش نکنید که عملیات رقیق سازی برای رنگ و مواد جلا دهنده انجام می شود و برای مواد دیگری مانند جوهر یا مواد لکه زدا انجام نمی شود.

پیستوله شارژی

این پیستوله برای رنگ پاشی فضاهای کوچک وکارهای خاص طراحی شده است. مهم ترین ویژگی این محصول قابلیت جابه جایی آسان است.

پیستوله HVLP

در پیستوله HVLP به نسبت سیستم تحت فشار، لوله ها قابلیت بیشتری برای انتقال فشار هوا دارند که این موضوع به علت بزرگی لوله های انتقال فشار هوا است. به طور کلی می توان گفت که ذرات رنگ در یک پیستوله معمولی بر اثر فشار هوای زیاد پودر شده و میزان رنگدانه ها روی سطحی که پاشش رنگ روی آن انجام شده کم تر از نیمی از آن است اما در سیستم HVLP فشار هوا به دلیل بزرگ بودن لوله ی انتقال با سرعت کم تری ذرات رنگ را تحت تأثیر قرار داده در نتیجه غلظت رنگ و میزان ذرات رنگ روی سطوح بیشتر خواهد بود. در این پیستوله می توانید برای انتقال فشار هوا از توربین و کمپرسور استفاده کنید.این پیستوله در دو نوع HVLP و LVLP که به معنای حجم پاشش بالا و حجم پاشش پایین با فشار کم تر است در بازار موجود است.

پیستوله بدون کمک فشار هوا (airless)

این پیستوله در دو نوع صنعتی و خانگی موجود است و برای تحت فشار قرار دادن ذرات رنگ از پمپ هیدرولیکی استفاده می شود. از آنجاکه نوع خانگی آن فشار هوا ندارد، به رنگ بسیار رقیق نیاز دارد اما در نوع صنعتی این گونه نبوده ولی از سختی های کار با پیستوله ی ایرلس صنعتی، بزرگ بودن مخزن آن است که تمیز کاری آن را بسیار مشکل ساز می کند به همین منظور از این پیستوله بیشتر در کارهایی استفاده می شود که به تعویض مداوم رنگ نیاز ندارد.

پیستوله ایرلس مزیت های خاص خود را دارد برای مثال هنگامی که ما از پیستوله ای استفاده می کنیم که با فشار هوا عملیات پاشش را انجام می دهند روی سطح رنگ شده حباب های کوچک ذرات هوا ایجاد می شود که در این نوع پیستوله وجود ندارد، همچنین به دلیل نبودن فشار زیاد، آلودگی اطراف به نسبت کم تر و غلظت رنگ بیشترخواهد بود در نتیجه رنگ آمیزی در دفعات کم تری انجام می شود.

پیستوله بادی

پیستوله بادی یا پنوماتیکی با کمپرسور یا منبع باد عمل کرده و در دو نوع خانگی و حرفه ای در بازار موجود است. پیستوله پنوماتیک دارای تنظیمات مختلفی بوده و کاربر با توجه به نیاز می تواند تنظیمات آن را تغییر دهد برای مثال عرض پاشش یا کنترل فشار هوا از جمله تنظیماتی است که کاربر می تواند با توجه به نیاز خود آن را تغییر دهد.

راهنمای خرید پیستوله بادی

پیستوله بادی دارای یک مخزن رنگ، نازل و لوله ی اتصال است. بهتر است قطعات موجود در پیستوله از فولاد ضد زنگ تهیه شده باشد تا پیستوله ی شما عمر طولانی تری داشته باشد.از دیگر نکاتی که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد میزان دقت پاشش رنگ است که با توجه به اولویت کار متفاوت است زیرا میزان غلظت رنگ در پیستوله پنوماتیک نیز با توجه به تجربه کاربر تعیین می شود.

روی تمامی پیستوله های پنوماتیک حداکثر فشار باد و قطر نازل درج شده که به شما در انتخاب کالای مورد نیاز کمک خواهد کرد. برای مثال، به طور کلی نازل هایی با قطر 1/7 و 1/8 میلی متر برای کارهای چوبی و نازل با قطر 1/6 میلی متر برای کارهای فلزی کاربرد دارد. در اقلام همراه این ابزار معمولاً فیلتری وجود دارد که برای جلوگیری از ورود گرد و خاک اطراف به داخل پیستوله است که بایستی بعد از هر بار پاشش رنگ توسط فرچه تمیز شود.بهتر است در پیستوله پنوماتیکی از رقیق کننده ای استفاده شود که به قطعات آن آسیب نرسانده و موجب زنگ زدگی یا خوردگی آن نشود.

انواع پیستوله رنگ پاش از نظر میزان رنگ رسانی

سیستم اسپری سیفونی (کاسه زیر)

مکانیزم این اسپری با عمل مکش در مخزن و زیر پیستوله است، در ادامه مکش توسط فشار هوای ایجاد شده صورت گرفته و پاشش رنگ با استفاده از سری تفنگی شکل پیستوله انجام می شود. در واقع در این سیستم به نیروی هوای زیادی برای مکش احتیاج است زیرا برای بالا آمدن رنگ، هم از سرعت فشار هوا در زیر منبع که در لوله ای بسیار باریک اتفاق می افتد استفاده می شود، هم از هوای محیط و سوراخی که روی منبع برای فشار به مایع رنگ تعبیه شده است.

سیستم اسپری تحت فشار

در این سیستم رنگ از طریق فشار هوا در منبع بالا آمده و پاشش صورت می گیرد. سیستم اسپری تحت فشار در دو مدل مخزن جدا و مخزن متصل به فروش می رسد. در نوع مخزن جدا هوایی فشرده از کمپرسور به سمت مخزن رنگ فرستاده می شود که رنگ را به سمت تفنگ هدایت کرده و در آخر رنگ از طریق دو لوله که یکی رنگ و دیگری هوای فشرده است به بیرون اسپری می شود. این پیستوله به دلیل بزرگی مخزن رنگ و هم چنین جدا بودن آن، در بین نقاشان ساختمانی و کسانی که رنگ کاری در سطح وسیع و با غلظت زیاد انجام می دهند بسیار پرطرفدار است.

سیستم رنگ رسانی ثقلی یا گرانشی (کاسه رو)

در این روش مخزن روی پیستوله قرار داشته و تغذیه از طریق نازل انجام می شود. همان طور که از اسم آن پیداست این پیستوله از نیروی جاذبه یا وزن خود کمک گرفته به همین دلیل هوای فشرده ی کم تری برای پاشش احتیاج دارد.منبع این دستگاه را با زاویه 45 درجه جای گذاری می کنند تا بتوان عمل پاشش رنگ روی سطوح افقی و عمودی را به راحتی انجام داد. بیشتر استفاده این پیستوله در صنعت خودرو و چوب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>