اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فرز انگشتی

فرز انگشتی و فرز مینیاتوری چیست؟

دستگاه فرز از مهم ترین ماشین و ابزارآلات برقی است که تمام افراد حرفه ای در صنعت به آن نیاز دارند. از این دستگاه برای برش، ساب و پرداخت مواد مختلف استفاده می شود. دستگاه فرز انواع مختلفی داشته که هرکدام برای کاربرد و نیاز خاصی طراحی شده اما یکی از پرکاربردترین آن ها فرز انگشتی و مینیاتوری است. این گونه فرزها در مقایسه با انواع دیگر نسبتا سبک بوده و از آن ها بیشتر در کارهای هنری ظریف مانند حکاکی، طراحی، شیارزنی و سوراخ کاری استفاده می شود.

البته کاربرد فرز مینیاتوری تنها به موارد ذکر شده محدود نمی شود بلکه از آن در قالب سازی، منبت کاری، پولیش کاری فلزات، معرق کاری، مجسمه سازی، مبلمان سازی، رنگ برداری و زنگ زدایی فلزات و حتی تیز کردن اره و تبر استفاده می شود.

مکانیزم عملکرد فرز انگشتی و مینیاتوری بر اساس حرکت شفت اصلی دستگاه بوده که توسط موتور و چرخ دنده ایجاد می شود. به همین جهت حین خرید دستگاه باید به سرعت، توان دستگاه و سایز کولت دقت کرد. فرز گلوبلند و گلو کوتاه از انواع فرز انگشتی است. فرز گلوبلند مناسب فضاهایی با دسترسی محدود است.

کاربرد فرز انگشتی

کار فرز انگشتی شباهت زیادی به سنگ مستقیم دارد با این تفاوت که در این دستگاه به جای دیسک، سری با عملکردی مشابه دریل قرار می گیرد. سری که برای سنگ زنی در فرز انگشتی استفاده می شود بسیار کوچک بوده و برای سایش و صاف کردن لبه فلزات سخت بسیار مناسب است. فرز انگشتی بیشتر برای کارهای سایشی استفاده شده و کاربرد آن در مقایسه با فرز مینیاتوری بسیار محدودتر است.

فرز مینیاتوری نوعی فرز انگشتی بوده که کاربرد آن تنها به صنعت محدود نمی شود و از آن در کارهای خانگی هم استفاده می شود. ساختار فرز مینیاتوری ساده بوده و می توانید با نصب ابزار و تیغه های مختلف از آن برای کارهای مختلف استفاده کنید. این فرز برای کارهای ظریف و کوچک با دقت بالا بسیار مناسب است.

کاربرد فرز مینیاتوری

زنگ زدایی و رنگ برداری فلزات

قفسه آبچکان یا ماشین ظرفشویی به دلیل در ارتباط بودن با رطوبت پس از مدتی نیاز به زنگ زدایی و رنگ زدن مجدد دارند. برای این کار باید زنگ آهن و رنگ قدیمی را با فرز مینیاتوری پاک کنید سپس قفسه را مجددا رنگ آمیزی کنید.

تیز کردن ابزار

تیز بودن ابزارآلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا آنجا که کند بودن برخی از آن ها موجب خرابی ظاهر کار می شود. تیغ اور فرز، اره و … تمام ابزارآلاتی هستند که پس از مدتی کند شده و نیاز به تیز شدن مجدد دارند. با استفاده از فرز مینیاتوری و سری مخصوص آن قادرید به راحتی ابزارآلات خود را تیز کنید.

برش اتصالات مختلف

شیر آب، واشر، لوله، انواع بست و اتصالات و … همگی از مواردی است که باید به طور مرتب بررسی شده و در صورت لزوم تعویض شود. گاهی رسوب و زنگ آهن به قدری درون اتصالات نفوذ می کنند که باز کردن آن را دشوار می کنند، در چنین مواردی فرز مینیاتوری بهترین وسیله برای برش و باز کردن اتصالات است.

ایجاد برش روی مواد مختلف

فرز مینیاتوری وسیله ای ایده آل برای برش مواد مختلف است. فرقی ندارد که می خواهید کاشی را ببرید یا سینک ظرفشویی را تعمیر کنید، در هرحال کافی است سری برش مخصوص را تهیه کرده و استفاده کنید. تنها نکته ای که در انتخاب سری باید مد نظر قرار دهید متناسب بودن سری با جنس ماده ای که می خواهید برش دهید، است.برای جلوگیری از پرتاب مواد به چشم تان و آسیب احتمالی حتما از عینک ایمنی استفاده کنید.

حکاکی روی مواد مختلف

حکاکی یکی از قدیمی ترین هنرهای بشر بوده و تاریخچه آن به زمان انسان های نخستین بازمی گردد یعنی زمانی که بشر از حکاکی برای ارتباط و مفهوم منظور خود استفاده می کرد. حکاکی به دو بخش هنری و صنعتی تقسیم می شود که در هر دو روش کار بر مبنای ایجاد برجستگی و فرورفتگی روی مواد مختلف است. یکی از پرکاربردترین ابزارآلات برای حکاکی روی مواد مختلف فرز مینیاتوری است.

کاشت ناخن با فرز انگشتی

علاوه بر موارد فوق، از فرز مینیاتوری در کارهای بسیاری ظریف مانند طلا و جواهرسازی، کاشت ناخن و … استفاده می شود. فرز انگشتی و مینیاتوری ابزاری همه کاره است که تنها با تعویض سری می توانید از آن در کارهای مختلف از صنعتی و هنری تا ساخت کاردستی استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>