اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارکت


مقایسه کف پوش چوبی خام و پرداخت شده

بسیاری از افراد در خرید کف پوش طبیعی یا چوب ترکیبی نوعی را انتخاب می کنند که پرداخت شده و دلایل انتخاب آن ها به شرح ذیل است:

می توانید بلافاصله روی پارکت راه بروید

در کف پوشی که در محل با پلی اورتان بر پایه روغن پرداخت شده، فرد باید روزها و شاید هفته ها صبر کند تا پلی اورتان خشک شود و او بتواند مبلمان را به اتاق بازگرداند. حتی زمانی که کف پوش خشک شده، تا وقتی که بازه زمانی موردنظر به پایان نرسیده، کف پوش درمقابل خراشیدگی حساس است. به علاوه مجبور هستید هفته ها با جوراب روی کف پوش راه بروید و مبل ها را بیرون از اتاق نگه دارید.

ترکیبات آلی فرار و سلامت خانواده

روزها بعد از استفاده پلی اورتان بر پایه روغن، بخار برخاسته از حلال ها و رزین پلی اورتان قابل استنشاق است. در تحقیقات علمی ثابت شده که این ترکیبات آلی سرطان زا هستند و از سوی دیگر محصولات پلی اورتان بر پایه آب نیز ماده سرطان زای کارسینوژن تولید می کنند. پس بهتر است برای جلوگیری از این مضرات، از کف پوش از پیش پرداخت شده استفاده کنیم.

نگران گردوغبار نیستید

گردوغبار و مو دشمن پارکتی است که به تازگی در خانه پلی اورتان زده شده اند اما این گردوغبار و مو هیچ تأثیری روی کف پوش های از پیش پرداخت شده نداشته و فقط باید زحمت نظافت آن را بکشید.

نصب سریع پارکت پرداخت شده

نصب کف پوش آماده که از قبل جلا زده شده زمان زیادی لازم نیست. دو نفر می توانند در عرض 2 ساعت اتاقی 30 متری را کفپوش آماده بزنند اما اگر بخواهید کفپوش خام تهیه کرده و در محل پلی اورتان بزنید باید روزهای زیادی را برای خشک شدن و سنباده زدن لایه های مختلف آن صبر کنید.

کیفیت پوشش و جلای پارکت آماده و پارکتی که در محل پرداخت می شود

کف پوش آماده بسیار بادوام است و در (اروپا و آمریکا) اغلب گارانتی مادام العمر دارد. این کفپوش در طولانی مدت مقاومت و استحکام خوبی داشته و دیرتر فرسوده می شود. برخی از کف پوش ها با رزین ppg uv cured و نانو ذرات پوشانده شده اند که در مقابل خراشیدگی و سایش بسیار مقاوم هستند. حتی با ناخن هم نمی توانید روی آن خراش ایجاد کنید.

هزینه پایین پارکت آماده

پارکت آماده طبیعتاً گران تر از کف پوش خام است اما زمانی که هزینه پلی اورتان را تخمین بزنید به این نتیجه می رسید که کف پوش آماده کم هزینه تر است.علی رغم تمام توضیحاتی که در بالا از مزایای کف پوش آماده داده شد باز هم برخی افراد ترجیح می دهند که از کف پوش خام استفاده کنند و دلایل آن ها به شرح ذیل است:

پوشش کفپوش چوبی طی روند بازسازی صدمه نمی بیند

بسیاری از پیمانکاران ترجیح می دهند بعد از اتمام نصب پارکت آن را پرداخت کرده و جلا بزنند تا نگران افتادن ابزار روی کف پوش و خراشیدگی آن نباشند.

امکان انتخاب نوع پرداخت

هنگام استفاده از کف پوش های خام دستتان در انتخاب نوع، مواد و رنگ و کیفیت پرداخت باز است اما کف پوش آماده تنوع کمتری دارد اگرچه امروزه انواع و رنگ های متنوع تری نسبت به گذشته ارائه می شود.

نداشتن لبه اریب

معمولاً لبه کف پوش آماده اریب است. این لبه ی اریب اختلاف بین عمق و پهنای احتمالی در تخته ها را مخفی می کند اما برخی ظاهر تراز کف پوش خام را ترجیح می دهند زیرا کف پوش خام چنین شیارهایی را ندارد و می توان سطح آن ها را مثل آینه پرداخت کرد.

شما کدام یک از پارکت ها را ترجیح می دهید؟ شاید بنا بر دلایلی که در بالا اشاره شد سختی پرداخت کف پوش های خام در محل نصب ارزش داشته باشد اما بسیاری از افراد کف پوش های پرداخت شده را به کف پوش های خام ترجیح می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>