اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنباده

از سنباده به طرق مختلفی می توان استفاده کرد: می توانید یک ورقه سنباده را به اندازه کف دست تا کنید و بعد از این که زبری آن از بین رفت از سمت دیگر آن استفاده کنید. اگر هم باید سطوح زیادی را سنباده بزنید بهتر است از یکی از ابزارهای سنباده زنی استفاده کنید. حتی در صورت استفاده از ابزارهای سنباده زنی، همچنان باید با انواع سنباده و درجات سختی آن آشنا باشیم.

سنباده دستی

این ابزار ارزان قیمت دارای پدی پلاستیکی، گیره های جانبی برای نگه داشتن سنباده و دسته ای برای حرکت است. سنباده دستی برای سطوحی وسیع مثل لبه های قفسه کتاب مناسب است زیرا استفاده از ورق سنباده به صورت تاشده زمان بیشتری می برد.

سنباده اسفنجی

سنباده اسفنجی از اسفنج انعطاف پذیری تشکیل شده که با ذرات سایشی پوشانده شده است. انعطاف پذیری سنباده اسفنجی به کاربر اجازه می دهد تا بتواند به طور یکنواخت لبه های گرد را سنباده بزند.

سنباده مشتی لرزان

این سنباده برقی به اندازه ای است که در کف دست جا شده و دارای صفحات سنباده در اشکال مختلف است. صفحات مربعی و مستطیل شکل برای سنباده زدن به سطوح باز و صفحات مثلثی شکل برای نقاطی که دسترسی به آن ها آسان نیست. فقط کافی است کاغذ سنباده را به دستگاه متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

سنباده گرد لرزان

سنباده گرد لرزان (Orbital Sander) همانطور که از اسمش پیداست با الگوی گرد حرکت می کند که البته نباید آن را با چرخش کامل اشتباه گرفت. تصور کنید کف دست تان را روی سطحی قرار داده و آن را در حالت دایره های کوچک حرکت می دهید. حرکت سنباده گرد لرزان نیز به همین شکل است. این سنباده با توجه به اندازه، با قطعات سنباده بریده شده یا سنباده آماده کار کرده و برای سنباده زدن به سطوح صاف مناسب است.

سنباده Random Orbital

این سنباده درست مثل سنباده Orbital با الگوی گردشی و دایره وار حرکت کرده و همچنین به چپ و راست و عقب و جلو هم حرکت می کند و از به جا ماندن آثار سنباده در صورت حرکت نکردن دستگاه از روی نقطه ای ثابت جلوگیری می کند. سنباده چرخشی جناحی دارای صفحات سنباده ی دایره شکل است و معمولا باید در آن از سنباده آماده وقالبی استفاده کرد.

سنباده نواری (تانکی)

سنباده نواری دستگاهی بسیار قدرتمند است که باید با دو دست نگه داشته شود. این دستگاه دارای دو قطعه استوانه ای شکل در قسمت زیرین آن است که هنگام روشن بودن دستگاه استوانه ها چرخیده و سنباده نواری حرکت می کند. متاسفانه این دستگاه برخلاف کارایی وسیع خود محبوب نیست؛ به این دلیل که بسیاری نحوه صحیح کار با آن را بلد نیستند.

برای استفاده از حداکثر کارایی اسن دستگاه بهتر است آن را به صورت صاف روی سطح نگه دارید و اگر مبتدی هستید برای کنترل بهتر دستگاه از سرعت پایین آن استفاده کنید. این دستگاه برای از بین بردن وارنیش یا سنباده سطوح سخت وسیع مناسب است اما به دلیل این که دریک جهت حرکت می کند، اگر برای مدت طولانی در نقطه ای ثابت استفاده شود به سرعت روی چوب جای سنباده می ماند.

سنباده تخت لرزان

سنباده تخت لرزان یکی از مدل های محبوب و پرکاربرد در گروه سنباده های برقی است. اندازه ورقه سنباده در این مدل بر حسب نوع کاربرد در اندازه های مختلف مثل یک چهارم یا نصف اندازه ی ورق معمولی سنباده است. پس از روشن کردن، سنباده با حرکت دورانی بیضی شکل روی سطح کار را صیقل داده و با توجه با این که سرعت سنباده پایین است احتمال خطا نیز پایین می آید اما از طرفی به دلیل سرعت پایین دستگاه، فرآیند سنباده زنی طولانی می شود.

سنباده تخت در مقایسه با سنباده گرد برای صیقل دادن گوشه های داخلی کار یا لبه های نیمه گردشده ی چوب گزینه ی مناسب تری است. از طرفی به خاطر حرکت دورانی سنباده اگر آن را ثابت روی کار نگه داریم، روی چوب خط می اندازد.

سنباده خطی

سنباده خطی همان طور که از نامش پیداست روی خط صاف حرکت می کند و برای سنباده زدن لبه چوب مناسب است. از آنجاکه ورقه سنباده کانتور شده درست بر روی لبه چوب منطبق می شود. علاوه بر این مسیر حرکت سنباده خطی به سمت عقب یا جلو و در راستای بافت چوب است؛ در نتیجه خطوط دورانی حاصل از سنباده لرزان را تا حدودی محو می کند.

سنباده گندگی

سنباده گندگی دارای استوانه ی بزرگی است که سنباده نواری را در خود جای می دهد. هنگامی که دستگاه روشن می شود استوانه می چرخد و سنباده زدن درست مانند سنباده نواری انجام می شود. سنباده گندگی مثل سنباده نواری ظرافت چندانی در کار ندارد و باید مراقب بود جای سنباده روی کار نماند.

سنباده رومیزی

این سنباده در واقع یکی از انواع سنباده برقی است که به صورت دائمی روی میز نصب شده و برای پروژه های نجاری کوچک استفاده می شود. این دستگاه از روش یکی از دستگاه های بالا برای سنباده زدن استفاده می کند. کاربر به جای حرکت دادن دستگاه، باید چوب را حرکت دهد.

کفساب

کفساب دارای صفحات سنباده بزرگ نواری، استوانه ای یا چرخشی است که می تواند وارنیش کهنه روی کفپوش را پاک کرده یا کفپوش های دفرمه را صاف کند. این دستگاه قدرتمند سرعت بسیار بالایی دارد اما باید با دقت استفاده شود تا به کف پوش چوبی آسیب نرساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>